Op een andere manier kon ik me vooorstellen maar dat werd niet gemakkelijk gemaakt.
Ik ben hier op de computer voor mijn gehandicapte zoon bezig om spelletjes te zoeken voor Linux.
Dat valt mij niet mee omdat ik de titels niet ken.
Mijn zoon heeft last van epilepsie en is wat problematisch in zijn motoriek.
Hij heeft thuis , waar hij woont geen internet .
Dus ik mag het bij mij proberen.
Sorry.
Een beetje onhandig allemaal.
Ik heb all free cell patience en X solitaire.
Ik zoek vooral even bij de gratis spelletjes.
Ik weet bijvoorbeeld niet of ik pacman op deze site kan vinden.
Free cell kon ik niet vinden.
Zelf ben ik helemaal geen Linux kenner , maar ik kon mij nog net inloggen om wat vragen te stellen.
Waar kan ik eenvoudige spelletjes vinden die niet met allerlei flits effecten zijn.
Schuifspelletjes puzzels van eenvoudige opzet, zonder internetverbinding.
Vroeger had hij een spelletje, dat gebaseerd op Schaken , maar hield zich alleen bezig met bepaalde sprongen. Dat was echter al voor het millennium en dat kan ik niet meer vinden.
Ik heb verder geen idee waar ik het moet zoeken.
Ben ik te oud geworden ?
zoektocht naar spellen op computer voor linux
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Ivoe
- PIONier
-
dj_tiga
- Joker
Re: zoektocht naar spellen op computer voor linux
Ik zelf heb voor mijn kinderen deze geinstalleerd:
http://gcompris.net/index-nl.html
Deze kan je in verschillende talen zetten en er zit een grote variatie aan (educative) spelen in.
http://gcompris.net/index-nl.html
Deze kan je in verschillende talen zetten en er zit een grote variatie aan (educative) spelen in.
-
dj_tiga
- Joker
Hier kan je ook eens kijken:
http://www.lgdb.org/game_index
En ook Steam is heel veel moeite in Linux games aan het steken:
http://store.steampowered.com/
http://www.lgdb.org/game_index
En ook Steam is heel veel moeite in Linux games aan het steken:
http://store.steampowered.com/
-
Gebruiker 4724
Met Wine kun je ook software voor windows op linux draaien.
-
Ivoe
- PIONier
Heren?
bedankt voor deze informatie
Voor mij is het een hele kluif om na te gaan wat goed is voor mijn zoon.
Alles wat te snel beweegt is niet handig vanwege epilepsie
Hij werkt met een grote muis bal tracker dus twee handen
Snelheid is dan ook niet alles. hypo en hypertoon ( onder en overstrekte vingers)
Ik ga de spellen bekijken of zij off-line gespeeld kunnen worden , omdat in het huis waar hij woont geen internet op de kamers is, vanwege duidelijke redenen.
De laatste opmerking begrijp ik niet
Wine gebruiken voor windows??
bedankt voor deze informatie
Voor mij is het een hele kluif om na te gaan wat goed is voor mijn zoon.
Alles wat te snel beweegt is niet handig vanwege epilepsie
Hij werkt met een grote muis bal tracker dus twee handen
Snelheid is dan ook niet alles. hypo en hypertoon ( onder en overstrekte vingers)
Ik ga de spellen bekijken of zij off-line gespeeld kunnen worden , omdat in het huis waar hij woont geen internet op de kamers is, vanwege duidelijke redenen.
De laatste opmerking begrijp ik niet
Wine gebruiken voor windows??
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Wine is een Windows-emulator voor systemen die voldoen aan de POSIX-standaard, dat wil zeggen Linux maar ook MacOS X. Als je Wine installeert kun je ook opeens spellen die voor Windows zijn ontwikkeld op je Linux-machine gebruiken waardoor de keus een stuk ruimer wordt. Zie hier voor meer info.
De vraag die ik zou willen stellen is waarom je überhaupt met Linux werkt. Het systeem hangt niet aan het Internet, dus van virussen en ander ongedierte heb je niets te vrezen; remote access werkt natuurlijk ook niet; Windows heeft stukken betere ondersteuning van hardware die voor je zoon wellicht interessant / bruikbaar zijn; de ondersteuning voor alternatieve manieren van bediening is ook beter. En als je Wine gaat gebruiken kun je onder de gegeven omstandigheden net zo goed meteen een Windows-bak neerzetten.
Een andere vraag is of je eigenlijk wel het juiste forum te pakken hebt. Dit is een forum voor bordspellen met eventueel de elektronische varianten op smartphones en tablets. In het verleden zijn wel eens bordspellen uitgekomen voor de PC (Tikal, Puerto Rico, Eufraat & Tigris, zelfs Avalon Hills Civilization), maar die zijn ondertussen allang niet meer speelbaar wegens grote incompatibiliteit met van alles en nog wat, áls je ze al kunt kopen; en elektronische ontwikkeling van die spellen gebeurt nu hoofdzakelijk op iOS. Waar jij met je Linux-machine dus bijzonder weinig aan hebt. (Een Mac-computer helpt je ook niet echt, overigens, omdat je niet zomaar een iOS-app op een Mac kunt draaien.)
De vraag die ik zou willen stellen is waarom je überhaupt met Linux werkt. Het systeem hangt niet aan het Internet, dus van virussen en ander ongedierte heb je niets te vrezen; remote access werkt natuurlijk ook niet; Windows heeft stukken betere ondersteuning van hardware die voor je zoon wellicht interessant / bruikbaar zijn; de ondersteuning voor alternatieve manieren van bediening is ook beter. En als je Wine gaat gebruiken kun je onder de gegeven omstandigheden net zo goed meteen een Windows-bak neerzetten.
Een andere vraag is of je eigenlijk wel het juiste forum te pakken hebt. Dit is een forum voor bordspellen met eventueel de elektronische varianten op smartphones en tablets. In het verleden zijn wel eens bordspellen uitgekomen voor de PC (Tikal, Puerto Rico, Eufraat & Tigris, zelfs Avalon Hills Civilization), maar die zijn ondertussen allang niet meer speelbaar wegens grote incompatibiliteit met van alles en nog wat, áls je ze al kunt kopen; en elektronische ontwikkeling van die spellen gebeurt nu hoofdzakelijk op iOS. Waar jij met je Linux-machine dus bijzonder weinig aan hebt. (Een Mac-computer helpt je ook niet echt, overigens, omdat je niet zomaar een iOS-app op een Mac kunt draaien.)
-
Ivoe
- PIONier
Op een gegeven moment was de computer XP ter ziele
Ik heb een adres
4XP in Purmerend
een plek voor studenten om IT te leren.
Ik heb daar ook op school gewerkt.
Ik heb me laten adviseren om Linux te gebruiken omdat er geen virussen zouden zijn. e.d. zoals genoemd in vorige bijdrage.
Zij hebben er Linux voor mij opgezet .
dat was makkelijker dan alle Windows er weer op te zetten.
Inmiddels heb ik dus wel het probleem dat ik niet zoveel kan vinden wat geschikt is voor mijn zoon.
Hij speelt nu voorlopig Patience omdat hij dat kan behappen.
Het werken met het scherm van Linux gaat hem niet zo makkelijk af..
Hij is al 28 jaar en heeft lagere school al een tijdje achter zich.
Ook qua intelligentie zit hij boven die grens.
Op de tablets staan soms spelletjes waar hij wel mee uit de voeten kan.
Ik denk dat ik maar eens ga overleggen met de bewindvoerder( zijn broer!) om iets nieuws aan te gaan schaffen voor computer
Zelf heb ik Windows 8 Met diverse gratis apps.
Eerst een kijken of hij daar wel mee over weg kan.
Bedankt voor de overwegingen.
Ik heb een adres
4XP in Purmerend
een plek voor studenten om IT te leren.
Ik heb daar ook op school gewerkt.
Ik heb me laten adviseren om Linux te gebruiken omdat er geen virussen zouden zijn. e.d. zoals genoemd in vorige bijdrage.
Zij hebben er Linux voor mij opgezet .
dat was makkelijker dan alle Windows er weer op te zetten.
Inmiddels heb ik dus wel het probleem dat ik niet zoveel kan vinden wat geschikt is voor mijn zoon.
Hij speelt nu voorlopig Patience omdat hij dat kan behappen.
Het werken met het scherm van Linux gaat hem niet zo makkelijk af..
Hij is al 28 jaar en heeft lagere school al een tijdje achter zich.
Ook qua intelligentie zit hij boven die grens.
Op de tablets staan soms spelletjes waar hij wel mee uit de voeten kan.
Ik denk dat ik maar eens ga overleggen met de bewindvoerder( zijn broer!) om iets nieuws aan te gaan schaffen voor computer
Zelf heb ik Windows 8 Met diverse gratis apps.
Eerst een kijken of hij daar wel mee over weg kan.
Bedankt voor de overwegingen.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Oerend stom advies dus. Toegegeven, de inherente robuustheid van Linux is een voordeel in dit geval, maar ook Windows kun je tegenwoordig goed op slot zetten; en als er geen Internetverbinding is, valt een hoop van de verschillen weg. De speciale wensen voor je zoon hadden dan de doorslag moeten geven, en dat is niet gebeurd.Ivoe schreef:Inmiddels heb ik dus wel het probleem dat ik niet zoveel kan vinden wat geschikt is voor mijn zoon.
En dat is geen optie? Voordelen hiervan zijn het handzame formaat, de grote bibliotheek aan eenvoudige spelletjes (zeker op een iPad), het gesloten karakter zodat je je wederom geen zorgen hoeft te maken over virussen e.d., en dat voor de bediening ervan geen speciale hardware is vereist. Echter ik heb geen enkel idee of de motoriek van je zoon dermate is verstoord dat aanwijzen en vegen al te moeilijk zijn; en ik weet ook niet of het mogelijk is dat je bepaalde menu's die normaliter toegankelijk zijn, kunt beveiligen met een wachtwoord o.i.d. Dit in het kader van ongelukjes.Op de tablets staan soms spelletjes waar hij wel mee uit de voeten kan.
Geen dank, en succes.Bedankt voor de overwegingen.