Spellen geschikt voor solo play!
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
kimm
- Party Animal
Spellen geschikt voor solo play!
Sinds kort heb ik af en toe eens wat meer tijd dus ben ik op verkenning aan het gaan doorheen de spellen. Ik was eens aan het kijken wat ik in mijn kast heb van spellen die je met meerdere spelers kan spelen, maar ook alleen. Nu ga ik ook op zoek naar nog meer van zulke spellen, aangezien het me eigenlijk wel bevallen is om zo te spelen. Zijn er spellen die jullie zeker aanraden om eens te proberen, of spellen die zeer zeker de moeite waard zijn.
Zelf heb ik al Agricola, K2,Thunderstone ,Dungeons & Dragons The Legend of Drizzt. Tot nu toe vond ik in deze allemaal wel iets. Deckbuilding vind ik mega leuk dus als ik daar nog wat extra in zou kunnen vinden is dat zeker wel leuk!
Zelf heb ik al Agricola, K2,Thunderstone ,Dungeons & Dragons The Legend of Drizzt. Tot nu toe vond ik in deze allemaal wel iets. Deckbuilding vind ik mega leuk dus als ik daar nog wat extra in zou kunnen vinden is dat zeker wel leuk!
Labels:
-
maartend
- Critico
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
Re: Spellen geschikt voor solo play!
Lewis&Clark!!!
Deckbuilding en workerplacement in 1. Nog niet solo gespeeld, maar ik ben er van overtuigd dat die leuk is. En je kan het daarbij heel simpel jezelf moelijker maken. Het is een Pittig Planspel met hoofdletter P.
Deckbuilding en workerplacement in 1. Nog niet solo gespeeld, maar ik ben er van overtuigd dat die leuk is. En je kan het daarbij heel simpel jezelf moelijker maken. Het is een Pittig Planspel met hoofdletter P.
-
Flash
- Wu Feng
Legendary: A Marvel Deckbuilding Game en wellicht Legacy: The Testament of Duke de Crezy (laatstgenoemde is overigens zonder deckbuilding aspect).
-
Drekster2001
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: El Duderino
Mage Knight en Robinson Crusoe!
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
+1 en nog een stem erbij voor Castaways, een soort Robinson Crusoë maar thematisch prachtig !!!!EEMBC schreef:Lewis&Clark!!!
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
stefaan
- Caballero
Dat is inderdaad wat je zoekt.maartend schreef:Lord of the rings, living card game.
-
eateasse
- Condottiërre
Als Soloplay kan ik Legendary Marvel zwaar aanbevelen.
Yggdrasil doet het ook goed solo.
Yggdrasil doet het ook goed solo.
-
kimm
- Party Animal
Dankjewel voor de reacties.
Dat Lord of the rings, living card game, ik was dat aan het opzoeken op BBG maar dan krijg je zo een ganse lijst van Lord of the Rings. Zijn dat allemaal uitbreidingen of zijn er zoveel alleenstaande spellen daarvan ?
Lewis&Clark ziet er ook echt wel leuk uit al vraag ik me af of het wel de moeite is in Solo PLay.
Het doel om als eerste ergens te geraken lijkt me dan zo compleet verloren te raken, of heb ik het daar mis.
A Marvel Deckbuilding Game en wellicht Legacy hebben ook zeer zeker mijn interesse maar ik weet niet of ze me echt gaan liggen. Bovendien zijn ze beiden toch ook wel een grote investering. Dus die zou ik zeker wel eens ergens willen uittesten eerst.
Dat Lord of the rings, living card game, ik was dat aan het opzoeken op BBG maar dan krijg je zo een ganse lijst van Lord of the Rings. Zijn dat allemaal uitbreidingen of zijn er zoveel alleenstaande spellen daarvan ?
Lewis&Clark ziet er ook echt wel leuk uit al vraag ik me af of het wel de moeite is in Solo PLay.
Het doel om als eerste ergens te geraken lijkt me dan zo compleet verloren te raken, of heb ik het daar mis.
A Marvel Deckbuilding Game en wellicht Legacy hebben ook zeer zeker mijn interesse maar ik weet niet of ze me echt gaan liggen. Bovendien zijn ze beiden toch ook wel een grote investering. Dus die zou ik zeker wel eens ergens willen uittesten eerst.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... -card-gamekimm schreef:Dankjewel voor de reacties.
Dit is het basisspel. En ja, er zijn vele uitbreidingen - groot en klein. En er blijven maar uitbreidingen komen. Living Card Game, inderdaad.

-
dominique
- Hazelnoot Ridder
Battle for Souls, momenteel mijn favoriete spel voor twee maar ook in sneltreinvaart op weg naar mijn top 5 wat solospellen betreft, kan ik zeer aanbevelen.
Freedom: The Underground Railroad is ook zeer de moeite.
In de Ban van de Ring is erg leuk solo.
De BGG solovariant voor Battlelore (Second Edition) is echt smullen.
Pathfinder Adventure Card Game komt hier solo regelmatig op tafel en wordt beter en beter met elke uitbreiding.
8 Masters' Revenge heeft een erg uitdagende en interessante solovariant.
Freedom: The Underground Railroad is ook zeer de moeite.
In de Ban van de Ring is erg leuk solo.
De BGG solovariant voor Battlelore (Second Edition) is echt smullen.
Pathfinder Adventure Card Game komt hier solo regelmatig op tafel en wordt beter en beter met elke uitbreiding.
8 Masters' Revenge heeft een erg uitdagende en interessante solovariant.
https://detafelplakt.com/
-
kimm
- Party Animal
Eerlijk gezegt toen ik mijn ontdekkingsreis doorheen de spellen om solo te spelen begon dacht ik niet erg veel tegen te komen. Niets blijkt minder waar te zijn. Er zijn er dus wel heel wat die je ook alleen kan doen. Dit gaat nog een zeer fijne ontdekking worden. 
Lord of The Rings staat nu toch al zeker op mijn lijstje
Pathfinder the card game and Legendary lijken mij ook wel wat voor mij.
De rest is moeilijk om zo te weten aangezien ze toch wel van die thema's hebben die een mens kunnen afschrikken als je die niet echt gewoon bent. Zoals die Marvel en Battlelore.
Lord of The Rings staat nu toch al zeker op mijn lijstje
Pathfinder the card game and Legendary lijken mij ook wel wat voor mij.
De rest is moeilijk om zo te weten aangezien ze toch wel van die thema's hebben die een mens kunnen afschrikken als je die niet echt gewoon bent. Zoals die Marvel en Battlelore.
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
Dan heb je wel spellen waarvan er telkens weer nieuwe uitbreidingen komen. Ben je bestand tegen completeritis?
Nog even over Lewis&Clark. Je racet tegen een 'ontdekkingsreiziger' (Alexander Mackenzie
) naar Fort Clatsop. De dummy zet elke beurt een stapje, jij moet je zien te redden met je expeditie. Dus je hebt weldegelijk een tegenstander die je voor moet zien te blijven. En de moeilijkheidsgraag zit hem waar dat je je 'tegenstander' laat starten, bij de start of met een (steeds grotere) voorsprong.
Daarnaast zit de herspeelbaarheid niet alleen in de karakters die ontmoet tijdens je reis (54 verschillende, terwijl je per spel er misschien maar 1,2 of 3 aan je expeditie toevoegt! Dus voordat je alle karakters eens hebt ontmoet...) maar ook in de route die je zelf kunt samenstellen. Er zitten diverse reisroutefiches bij het spel die je naar believen op de route kunt leggen. Met name de overgang van rivier naar bergen en vice versa kan killing zijn. (Ik heb al eens mee gemaakt dat er iemand met pijn en moeite in de bergen geraakte, maar bij het opslaan van zijn kamp toch weer in de rivier terecht kwam...
) Goed plannen is de key!
Nog even over Lewis&Clark. Je racet tegen een 'ontdekkingsreiziger' (Alexander Mackenzie
Daarnaast zit de herspeelbaarheid niet alleen in de karakters die ontmoet tijdens je reis (54 verschillende, terwijl je per spel er misschien maar 1,2 of 3 aan je expeditie toevoegt! Dus voordat je alle karakters eens hebt ontmoet...) maar ook in de route die je zelf kunt samenstellen. Er zitten diverse reisroutefiches bij het spel die je naar believen op de route kunt leggen. Met name de overgang van rivier naar bergen en vice versa kan killing zijn. (Ik heb al eens mee gemaakt dat er iemand met pijn en moeite in de bergen geraakte, maar bij het opslaan van zijn kamp toch weer in de rivier terecht kwam...
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
+1. Een erg goed spel. Maar waar je die kunt kopen?dominique schreef: 8 Masters' Revenge heeft een erg uitdagende en interessante solovariant.
-
Noenin
- Meeple
De glasstraat is ook solo te spelen
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk