Vanuit Libema ben ik benaderd om jullie mening te vragen in bijgaande poll. Geef als je wilt je mening en als je die wilt onderbouwen kan je dat hieronder doen. Alternatieven zijn uiteraard ook welkom.
Spellenspektakel 2009, wel of geen vrijdag?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Dierik
- Erelid
Spellenspektakel 2009, wel of geen vrijdag?
Zoals jullie hebben kunnen lezen op het forum en misschien ook zelf meegemaakt was de vrijdag van het spellenspektakel erg rustig (1700 deelnemers). Libema is dan ook aan het nadenken wat men voor 2009 met de vrijdag aanmoet.
Vanuit Libema ben ik benaderd om jullie mening te vragen in bijgaande poll. Geef als je wilt je mening en als je die wilt onderbouwen kan je dat hieronder doen. Alternatieven zijn uiteraard ook welkom.
-
Bartjes!
- Uitgever
Er is altijd een dag de zwakste schakel. What's next; o, nu is de zaterdag de minste dag, laten we 't maar alleen op zondag houden? De openingstijd verlengen helpt misschien voor mensen die in de buurt wonen, maar niet voor mensen die op afstand wonen. Ik ga echt niet drie uur heen en terug rijden voor 2 uurtjes Spellenspektakel.
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Van mij mag de vrijdag er af. Het zou helemaal mooi zijn als een minder lange beurs zich vertaald in een lagere standprijs of entreeprijs. Op vrijdag zouden de standhouders dan wel de zaal in moeten kunnen om op te bouwen. Voor een half dagje zie ik mezelf niet zo snel naar Zwolle gaan zolang het op zaterdag en zondag goed toeven is. In Eindhove ben ik wel eens op vrijdag geweest maar dat was meer een poging om de drukte van de andere dagen te ontlopen dan iets anders. Er is in de zaal nog ruimte genoeg om de stands ietsje groter te maken en dan moeten de mensen van de vrijdag ook moeiteloos aan kunnen schuiven in het weekend.
-
cab
- Burgemeester
Vrijdag wel houden hoort er bij, maar zorg wel dat de entree voor die twee uur minder wat meer in verhouding is!
Bovendien was er de vrijdag geen gecombineerde beurs, als die er wel geweest was had je misschien op de vrijdag wel meer bezoekers getrokken bijvoorbeeld!
1700 bezoekers vind ik trouwens op zich wel een mooi aantal voor de vrijdag, maar het zal wel met geld te maken hebben!
Er zijn genoeg mensen die het leuk vinden er een heel weekend van te maken zoals ikzelf bijvoorbeeld.
Bovendien was er de vrijdag geen gecombineerde beurs, als die er wel geweest was had je misschien op de vrijdag wel meer bezoekers getrokken bijvoorbeeld!
1700 bezoekers vind ik trouwens op zich wel een mooi aantal voor de vrijdag, maar het zal wel met geld te maken hebben!
Er zijn genoeg mensen die het leuk vinden er een heel weekend van te maken zoals ikzelf bijvoorbeeld.
-
Bartjes!
- Uitgever
Da's inderdaad trouwens ook slim: je kunt in plaats van direct de vrijdag er vanaf te halen, ook marketingtrucs uithalen om bezoek op vrijdag te stimuleren. Bijvoorbeeld inderdaad door de helft van de entreeprijs te vragen. Of door de eerste 1.000 bezoekers van het Spellenspektakel een presentje te geven bij binnenkomst. Et cetera. Legio mogelijkheden om meer bezoek naar de vrijdag te trekken.
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Viva
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: la Vida
Wij vonden de Vrijdag geweldig!
Reaktie van Libema is begrijpelijk. Mischien moeten ze dan eens over een ander weekend gaan nadenken (vakantie-periode o.i.d).
Echter ons gaf het de uitgelezen kans nu de tafels te bezetten die bij verwachting de Zaterdag volgeboekt zouden zijn. Wij hebben de Vrijdag daarom besteed aan het spelen van spellen en de rest van het weekend voor een meer globale verkenning en de koopjesjacht.
Reaktie van Libema is begrijpelijk. Mischien moeten ze dan eens over een ander weekend gaan nadenken (vakantie-periode o.i.d).
Echter ons gaf het de uitgelezen kans nu de tafels te bezetten die bij verwachting de Zaterdag volgeboekt zouden zijn. Wij hebben de Vrijdag daarom besteed aan het spelen van spellen en de rest van het weekend voor een meer globale verkenning en de koopjesjacht.
-
Johanna
- Caballero
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Prima voorstellen.Bartjes! schreef:Da's inderdaad trouwens ook slim: je kunt in plaats van direct de vrijdag er vanaf te halen, ook marketingtrucs uithalen om bezoek op vrijdag te stimuleren. Bijvoorbeeld inderdaad door de helft van de entreeprijs te vragen. Of door de eerste 1.000 bezoekers van het Spellenspektakel een presentje te geven bij binnenkomst. Et cetera. Legio mogelijkheden om meer bezoek naar de vrijdag te trekken.
De vrijdag is traditioneel de dag van de 'veelspelers'. Da's een groep die Libema in de publiciteit enigszins heeft verwaarloosd. Mooie kans om dit volgend jaar beter te doen.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Da's niet zo fijn voor de standhouders. Die moeten de stand opruimen, op zoek naar een warme hap, daarna naar het hotel en de volgende morgen weer vroeg op.Johanna schreef:Ik ga denk ik ook voor de optie om op vrijdag de entreeprijs aan te passen en/of de openingstijd te verlengen naar bijv. 21.00 uur.
Waarom kan de beurs op vrijdag niet gewoon om 10.00 uur los? Standhouders moeten op donderdag opbouwen. Er is tegenwoordig geen reden meer om op vrijdag zo laat te starten.
-
Vogeltje
- Garnaal
Ik ben dit jaar voor het eerst op vrijdag gegaan, omdat mijn vrouw zwanger is en we dus niet de drukte van de zaterdag op wilden zoeken.
De vrijdag is ons zo goed bevallen, dat ik het wel heel jammer zou vinden als deze er af zou gaan. Het ligt nu al vast dat wij in 2009 weer op de vrijdag willen gaan.
Het zou dan fijn zijn als de beurs inderdaad ook van 10 - 18 uur zou zijn, maar is voor mij niet eens een must. Wij hebben nu net zoveel spellen kunnen spelen als anders op een hele zaterdag.
Ik zou proberen de vrijdag meer te promoten in plaats van hem er af te halen.
De vrijdag is ons zo goed bevallen, dat ik het wel heel jammer zou vinden als deze er af zou gaan. Het ligt nu al vast dat wij in 2009 weer op de vrijdag willen gaan.
Het zou dan fijn zijn als de beurs inderdaad ook van 10 - 18 uur zou zijn, maar is voor mij niet eens een must. Wij hebben nu net zoveel spellen kunnen spelen als anders op een hele zaterdag.
Ik zou proberen de vrijdag meer te promoten in plaats van hem er af te halen.
-
ErwinC
- Matroos
Ik zou het erg jammer vinden als vrijdag zou verdwijnen.
Als bezoeker is het juist fijn om de spellen die je wil uitproberen ook te kunnen uitproberen. Dat was met Koningsburcht op za en zo bijvoorbeeld niet zo eenvoudig.
Ik stel ook voor om met allerlei acties vrijdag aantrekkelijker te maken voor bezoekers i.p.v. de dag te laten vallen. Ik zit echt niet te wachten op een beurs van 2 hele drukke dagen waarbij je moet aanschuiven voor elk spelletje dat je wil uitproberen.
Vermits de prijzen op 't spellenspektakel zeker niet beter zijn dan op Spiel in Essen en ook niet beter dan op Spel in Broechem zou 't spellenspektakel zijn belangrijkste troefkaart van "speelbeurs" verliezen bij een overvolle zaal.
Als bezoeker is het juist fijn om de spellen die je wil uitproberen ook te kunnen uitproberen. Dat was met Koningsburcht op za en zo bijvoorbeeld niet zo eenvoudig.
Ik stel ook voor om met allerlei acties vrijdag aantrekkelijker te maken voor bezoekers i.p.v. de dag te laten vallen. Ik zit echt niet te wachten op een beurs van 2 hele drukke dagen waarbij je moet aanschuiven voor elk spelletje dat je wil uitproberen.
Vermits de prijzen op 't spellenspektakel zeker niet beter zijn dan op Spiel in Essen en ook niet beter dan op Spel in Broechem zou 't spellenspektakel zijn belangrijkste troefkaart van "speelbeurs" verliezen bij een overvolle zaal.
-
Enrico
- Caballero
Ik zou het ook jammer vinden als de vrijdag zou afhaken. De combinatie die er dit jaar was (2 uur korter dan andere dagen, geen 'gratis' miniaturenbeurs, wel de volle prijs) is absoluut geen lokkertje geweest om op vrijdag te komen. Voor mij was dit ook de belangrijkste reden om alleen op zaterdag en zondag te komen.
Een mogelijke oplossing is al genoemd:
- lagere entree (bv 7,50) voor vrijdag
- gewoon van 10-18 uur
- kortingsbon van 5 euro te besteden op vrijdag bij aankoop van € 50 aan spellen (uiteraard is dan de medewerking van standhouders nodig)
- 3-dagen kaart nog iets aantrekkelijker maken
- wellicht extra activiteiten op vrijdag (maar geen Hans Klok...)
Overigens zal het aantal bezoekers op vrijdag vanzelf toenemen als ook het totaal aantal bezoekers toeneemt.
Een mogelijke oplossing is al genoemd:
- lagere entree (bv 7,50) voor vrijdag
- gewoon van 10-18 uur
- kortingsbon van 5 euro te besteden op vrijdag bij aankoop van € 50 aan spellen (uiteraard is dan de medewerking van standhouders nodig)
- 3-dagen kaart nog iets aantrekkelijker maken
- wellicht extra activiteiten op vrijdag (maar geen Hans Klok...)
Overigens zal het aantal bezoekers op vrijdag vanzelf toenemen als ook het totaal aantal bezoekers toeneemt.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Ik ben dit jaar voor het eerst op vrijdag geweest en het is me erg goed bevallen, ik had dan ook een meer dagen kaart !
Zo goed dat ik volgend jaar zeker weer op de vrijdag zal komen.
Ik zit zelf af en toe in een scootermobiel (dit jaar niet op vrijdag maar wel op zondag) en op vrijdag is er dan in ieder geval genoeg ruimte om rond te rijden zonder al te veel op voeten van andere mensen te letten. En het is makkelijk om ergens aan te schuiven aangezien op zaterdag en zondag de tafels soms erg vol zijn en je moet wachten.
Tot later doorgaan is misschien wel een handige optie, dan zouden mensen na hun werk nog even langs kunnen wippen. Ik kan me wel voorstellen dat dit voor de standhouders echter minder fijn is.
Zo goed dat ik volgend jaar zeker weer op de vrijdag zal komen.
Ik zit zelf af en toe in een scootermobiel (dit jaar niet op vrijdag maar wel op zondag) en op vrijdag is er dan in ieder geval genoeg ruimte om rond te rijden zonder al te veel op voeten van andere mensen te letten. En het is makkelijk om ergens aan te schuiven aangezien op zaterdag en zondag de tafels soms erg vol zijn en je moet wachten.
Tot later doorgaan is misschien wel een handige optie, dan zouden mensen na hun werk nog even langs kunnen wippen. Ik kan me wel voorstellen dat dit voor de standhouders echter minder fijn is.