Ik pas: waarschijnlijk weer een doos die voor nog geen 20% gevuld is en dan vind ik 22 euro echt veel en veel te veel. Ik heb genoeg geld aan dit spel uitgegeven en de replayability van het spel zit nu op een voor mij acceptabel niveau, zodat het vaak genoeg uit de kast komt; daar heb ik wéér een investering van 22 euro (waarvoor je ook een volwaardig, nieuw spel kunt kopen) niet voor over. Ik laat 'm heel graag aan me voorbij gaanmaxitaxi777 schreef: Gelukkig voor 30$, dus zo'n € 22,-!
Kickstarter Escape: The Curse of the Temple Big Box
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Bartjes!
- Uitgever
Re: Escape- Big Box op Kickstarter
Labels:
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Zit hem denk ook in de extra verzending van deze doos apart in 2015. Daarbij krijg je een paar exclusives die later misschien in de BGG store komen (ook weer 5$ of 10$ waarde). Natuurlijk niet te vergeten dat ik graag mijn spellen 'compleet' hebBartjes! schreef:Ik pas: waarschijnlijk weer een doos die voor nog geen 20% gevuld is en dan vind ik 22 euro echt veel en veel te veel. Ik heb genoeg geld aan dit spel uitgegeven en de replayability van het spel zit nu op een voor mij acceptabel niveau, zodat het vaak genoeg uit de kast komt; daar heb ik wéér een investering van 22 euro (waarvoor je ook een volwaardig, nieuw spel kunt kopen) niet voor over. Ik laat 'm heel graag aan me voorbij gaanmaxitaxi777 schreef: Gelukkig voor 30$, dus zo'n € 22,-!
- Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Contacteer:
Een volwaardig nieuw spel voor 22 euro wordt moeilijk maar ik vind die uitbreiding plus een promo het nu ook niet waard.Bartjes! schreef:Ik pas: waarschijnlijk weer een doos die voor nog geen 20% gevuld is en dan vind ik 22 euro echt veel en veel te veel. Ik heb genoeg geld aan dit spel uitgegeven en de replayability van het spel zit nu op een voor mij acceptabel niveau, zodat het vaak genoeg uit de kast komt; daar heb ik wéér een investering van 22 euro (waarvoor je ook een volwaardig, nieuw spel kunt kopen) niet voor over. Ik laat 'm heel graag aan me voorbij gaanmaxitaxi777 schreef: Gelukkig voor 30$, dus zo'n € 22,-!
Keep Exploring Games
- Bellegar
- Veenboer
Re: Kickstarter Escape: The Curse of the Temple Big Box
En ook bij de expansion krijg je pre-order bonuses 
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti
- Bartjes!
- Uitgever
Een volwaardig nieuw spel voor 22 euro vinden moeilijk? Eight Minute Empire is een aardig voorbeeld, of check aanbiedingen op diverse sites. Afhankelijk van je smaak is er voldoende keuze uit oude of juist recente(re) titels.Duikertje schreef: Een volwaardig nieuw spel voor 22 euro wordt moeilijk maar ik vind die uitbreiding plus een promo het nu ook niet waard.
Aha, een typisch gevalletje completitismaxitaxi777 schreef: Zit hem denk ook in de extra verzending van deze doos apart in 2015. Daarbij krijg je een paar exclusives die later misschien in de BGG store komen (ook weer 5$ of 10$ waarde). Natuurlijk niet te vergeten dat ik graag mijn spellen 'compleet' heben daar ben ik op dit forum vast niet de enige in.
Er zijn maar verdomd weinig van die promo's die ik graag gebruik in een spel of als een must zie. Leuk om te hebben misschien, maar echt niet meer dan dat. Dat gaat mij in ieder geval bij dit spel niet over de streep trekken; de herspeelbaarheid van Escape zit met wat ik nu heb op een prima niveau en ik laat me niet graag wéér afzetten, want zo voelt het eerlijk gezegd toch wel een beetje als ik die enorme lege doos van Illusions en met name Quests zie...
- maxitaxi777
- Maarschalk
Dat geef ik zo toe en ik heb er geen enkele moeite meeBartjes! schreef:Aha, een typisch gevalletje completitis![]()
Daar heb ik geen inzicht in, misschien heb je gelijk, misschien ook niet. Mij maakt het eigenlijk niet veel uit op welk karton het gedrukt wordt. Het geeft me gewoon plezier om alles te verzamelen van een spel dat ik leuk vindBartjes! schreef:Tja, als je gevoelig bent voor die "exclusives" met een zogenaamde waarde van 5 of 10 Dollar, maar die in werkelijkheid door de fabrikant in dezelfde oplage als het spel zelf worden meegedrukt op delen van het karton die anders toch bij het oud papier zouden verdwijnen...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er zat niet veel in deze dozen, dat klopt. Mijn verzamelplezier en speelplezier hangen echter niet direct samen met de inhoud van een speldoos, het gewicht ervan of een andere soortgelijke maatstaf.Bartjes! schreef:Ik laat me niet graag wéér afzetten, want zo voelt het eerlijk gezegd toch wel een beetje als ik die enorme lege doos van Illusions en met name Quests zie...
- Bartjes!
- Uitgever
Ik neem aan dat je iets bedoelt als dat je speelplezier niet samen hangt met "de hoeveelheid materiaal/inhoud van de speldoos". Bij mij hangt het speelplezier inderdaad ook niet af van de hoeveelheid materiaal/inhoud of het gewicht van de doos; volgens mij zitten we wat dat betreft precies op dezelfde golflengte.maxitaxi777 schreef: Er zat niet veel in deze dozen, dat klopt. Mijn verzamelplezier en speelplezier hangen echter niet direct samen met de inhoud van een speldoos, het gewicht ervan of een andere soortgelijke maatstaf.
Maar ik verwacht wel een enigszins rechtvaardig prijskaartje; een prijskaartje dat nog enigszins in verhouding is tot het geleverde. Volgens mij ben ik nog nooit sinds het openen van de doos van Voor de Poorten van Loyang zo erg geschrokken van het zwarte gat waar ik in viel na het openen van Quests; drie kwartier gezocht in die doos om te kijken of er uberhaupt speelmatieraal in zat
Beter had ik eerst even een unboxing-video gekeken; dan had ik mogelijk wel gezien dat wat in de doos zit de prijs in ieder geval niet rechtvaardigt.
Maareh... Veel plezier met je completitis, Max! Da's je goed recht; er is er maar één die over het uitgeven van jouw eigen euro's gaat, en dat ben je zelf
Edit: kromme zin iets rechter getimmerd
- maxitaxi777
- Maarschalk
Uiteraard bedoel ik 'de hoeveelheid inhoud van een speldoos'. Dat was toch wel duidelijk uit de context waarin ik mijn verhaal plaatsteBartjes! schreef:Ik neem aan dat je iets bedoelt als dat je speelplezier niet samen hangt met "de hoeveelheid materiaal/inhoud van de speldoos". Bij mij hangt het speelplezier inderdaad ook niet af van de hoeveelheid materiaal/inhoud of het gewicht van de doos; volgens mij zitten we wat dat betreft precies op dezelfde golflengte.maxitaxi777 schreef: Er zat niet veel in deze dozen, dat klopt. Mijn verzamelplezier en speelplezier hangen echter niet direct samen met de inhoud van een speldoos, het gewicht ervan of een andere soortgelijke maatstaf.
Maar ik verwacht wel een enigszins rechtvaardig prijskaartje; een prijskaartje dat nog enigszins in verhouding is tot het geleverde. Volgens mij ben ik nog nooit sinds het openen van de doos van Voor de Poorten van Loyang zo erg geschrokken van het zwarte gat waar ik in viel na het openen van Quests; drie kwartier gezocht in die doos om te kijken of er uberhaupt speelmatieraal in zat![]()
![]()
![]()
![]()
Beter had ik eerst even een unboxing-video gekeken; dan had ik mogelijk wel gezien dat wat in de doos zit de prijs in ieder geval niet rechtvaardigt.
Maareh... Veel plezier met je completitis, Max! Da's je goed recht; er is er maar één die over het uitgeven van jouw eigen euro's gaat, en dat ben je zelf
Edit: kromme zin iets rechter getimmerd
Ik beleef naast het spelen van bordspellen nou eenmaal ook plezier aan het verzamelen ervan. Het kost soms inderdaad wat meer geld, maar beleef daardoor wel op twee manieren plezier aan alle bordspellen in mijn collectie en daar ben ik echt niet rouwig om
- alrick
- Regenmaker
Eens zien: op amazon.de kost het basisspel met de twee expansions samen in één bundel op dit moment 49 euro. De 3 promo's kosten samen ongeveer 15 euro. Dat maakt zo'n 65 euro en dan wordt het ook nog gratis thuisbezorgd.
Het basispel is al eens voor 20 euro langsgekomen (o.a. bij bol.com)
Natuurlijk: iedereen is moet zelf kiezen wat hij wil, maar de big boxes van Queen zijn niet altijd de beste deals. Laatst heb ik Kingdombuilder met twee expansions gekocht voor 45 euro in één bundel.
het loont echt om de prijzen op amazon in de gaten te houden. Al is dat natuurlijk geen remedie tegen completeritis
Natuurlijk: iedereen is moet zelf kiezen wat hij wil, maar de big boxes van Queen zijn niet altijd de beste deals. Laatst heb ik Kingdombuilder met twee expansions gekocht voor 45 euro in één bundel.
het loont echt om de prijzen op amazon in de gaten te houden. Al is dat natuurlijk geen remedie tegen completeritis
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.
-
mezzin
- Professor Pimpel
Klopt het hoeft niet altijd goedkoper te zijn maar 70 dollar == 50 euro is een vrij goede deal zeker om het nu zoveel extra's heeft + een extra game.
Dus voor mij een prima deal!
Dus voor mij een prima deal!
- maxitaxi777
- Maarschalk
Kostentechnisch heb ik hieromtrent zelfs de slechtste deal gemaakt, denk ik zo
. Basisspel + uitbreidingen van Escape al eerder los gekocht (net als van Kingdom Builder, Alhambra en Fresko overigens) en nu ga ik voor het Stretchgoals-only level, wat qua prijs weer minder aantrekkelijk is dan de big box.
- Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Contacteer:
Ik heb Kingdom Builder en Fresco geskipt, maar dit is een super goede deal! Kijk naar alle stretch goals, waaronder een compleet spel, Mammut!alrick schreef:Eens zien: op amazon.de kost het basisspel met de twee expansions samen in één bundel op dit moment 49 euro. De 3 promo's kosten samen ongeveer 15 euro. Dat maakt zo'n 65 euro en dan wordt het ook nog gratis thuisbezorgd.
Keep Exploring Games
- bionicman
- Hazelnoot Ridder
Ik had de deals op Amazon ook al gezien, maar dit is zeker een goede deal dat je kan doen op Kickstarter! De nieuwste uitbreiding zal ik echter aan mij laten voorbijgaan aangezien ik veronderstel dat de herspeelbaarheid hoog genoeg zal zijn met alles wat in de Bigbox zal zitten.alrick schreef:Eens zien: op amazon.de kost het basisspel met de twee expansions samen in één bundel op dit moment 49 euro. De 3 promo's kosten samen ongeveer 15 euro. Dat maakt zo'n 65 euro en dan wordt het ook nog gratis thuisbezorgd.
- bionicman
- Hazelnoot Ridder
De laatste 48 uren zijn gestart voor de mensen die nog aan het twijfelen zijn!
- Bellegar
- Veenboer
Funded!! 2742 backers en $246.416. Als bedankje heeft Queen toch nog de strech goal van $250.000 erbij gedaan.
Thank you Mr. Gupta
Thank you Mr. Gupta
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti