Ducosim 17 mei

Ducosim organiseert vier keer per jaar een spellenbeurs in Amersfoort.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

999 Games
Uitgever

Re: Ducosim 17 mei

Bericht door 999 Games »

In verband met de nominatie van De Legenden van Andor en Russian Railroads, zijn ook deze spellen aanstaande zaterdag te spelen op Ducosim.
maartend
Critico

Bericht door maartend »

mensen uit zeeuws-vlaanderen die gaan? Woonzaam tussen Hulst en Terneuzen?
Zoek een game, maar kan zelf niet.
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

999 Games schreef:In verband met de nominatie van De Legenden van Andor en Russian Railroads, zijn ook deze spellen aanstaande zaterdag te spelen op Ducosim.
Ditzelfde geldt ook voor Brugge en Qwixx. :wink:
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

999 Games schreef:In verband met de nominatie van De Legenden van Andor en Russian Railroads, zijn ook deze spellen aanstaande zaterdag te spelen op Ducosim.
Ik heb wellicht iets gemist, maar het betreft toch een nominatie voor een juryprijs en geen publieksprijs? In dat geval mis ik het verband even tussen de nominatie en het feit dat ze te spelen zijn op Ducosim....
Tamara_Bakker
Standaard moderator

Bericht door Tamara_Bakker »

Flash schreef:
Ik heb wellicht iets gemist, maar het betreft toch een nominatie voor een juryprijs en geen publieksprijs? In dat geval mis ik het verband even tussen de nominatie en het feit dat ze te spelen zijn op Ducosim....
Het is inderdaad een juryprijs, maar de 6 genomineerden verdienen het om extra in het zonnetje te worden gezet. Het doet mij als jurylid deugd dat de uitgevers aandacht besteden aan de genomineerde spellen.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
xanthie
Garnaal

Bericht door xanthie »

Spellenwinkel van Luk De Lombaerde is ook aanwezig en legt Splendor, Spyrium, Augustus en Linko uit.
Snappie
Sojaboon

Bericht door Snappie »

Hallo allemaal *zwaait*

Nu ben ik samen met een vriend voor de eerste keer bij een spellenbeurs aanwezig geweest, en wel de Ducosim van afgelopen zaterdag. We zijn wat later op de dag gegaan, wat mogelijk wel invloed heeft op mijn mening. Maar... Was dat alles? Vijf stands (waarvan er maar twee korting gaven) en een aantal betaspellen om te testen. Ik vond het allemaal wat karig. Was dit nu gewoon een rustige beurs? Zijn we te laat gegaan? Of had ik gewoon te hoge verwachtingen?
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Ik was er ook voor de eerste keer. Ongeveer om 2 uur aanwezig en ik vond het zeer aangenaam.
Het was niet overdreven druk, maar dat kan het mooie weer gelegen hebben.
Volgens mij is de intentie om spellen te spelen. En dat kon volgens mij uitstekend.
Eerst even rond gekeken. Daarna Splendor gespeeld met Belgische uitleg. Beviel goed en daarna gekocht. Ook de prijs was met 23 euro niet verkeerd.
Ik wilde een setje dobbelstenen voor Pathfinder cardgame hebben. Deze kon ik vinden bij Spelspul. De ontbrekende 2 sets van Star Wars kaartspel voor een goede prijs bij the Game Freak meegenomen. Her en der staan praten. Prima vermaakt.
We live to survive our paradoxes
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Snappie schreef: Maar... Was dat alles? Vijf stands (waarvan er maar twee korting gaven) en een aantal betaspellen om te testen. Ik vond het allemaal wat karig. Was dit nu gewoon een rustige beurs? Zijn we te laat gegaan? Of had ik gewoon te hoge verwachtingen?
Ik neem aan dat je met "vijf stands" doelt op het aantal verkopende partijen, dat is altijd rond de vijf op Ducosim maar voor mij is dat ook meer dan voldoende.

En verder begrijp ik niet goed wat je bedoeld met "een aantal betaspellen om te testen". Alle uitgever zoals Asmodee, 999 Games, White Goblin Games etc. hadden hun nieuwste titels bij zich. Heb je die dan helemaal gemist dat kan ik me haast niet voorstellen. Of bedoel je wat anders?

Verder heb je wel gelijk dat het door het mooie weer erg rustig was al lijkt me dat als bezoeker niet zo erg omdat je daarom meer lege speeltafels kon vinden en dus meer kon uitproberen. :wink:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Ik heb 8 verkoopstands met bord- en kaartspellen geteld. Daarnaast was er vast nog wel iets met miniaturen, maar dat valt buiten mijn aandachtsgebied.
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Het was inderdaad een opvallend rustige beurs dit keer, maar daar hoor je mij niet over klagen! Het prettige aan ducosim is dat de beurs genoeg tafels heeft met de nieuwste spellen. Ik kom vooral om spellen een keer te proberen om te bepalen of ik ze wil aanschaffen. De winkels hebben altijd goede deals en soms koop ik ook gewoon een nieuw spel om te besparen op verzendkosten. Zeer interessant is de bring & buy stand waar soms pareltjes liggen voor een mooie prijs, maar dan moet je wel zorgen dat je vroeg bent anders zijn ze al weer weg.

Persoonlijk ga ik liever naar ducosim dan bijvoorbeeld het spellenspektakel. Zelfde ervaring, maar rustiger. Makkelijker om de spellen te spelen die je wilt en het aanbod en deals bij de winkels is vergelijkbaar.
Recent gespeeld:
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Mr Jummy schreef:Persoonlijk ga ik liever naar ducosim dan bijvoorbeeld het spellenspektakel. Zelfde ervaring, maar rustiger. Makkelijker om de spellen te spelen die je wilt en het aanbod en deals bij de winkels is vergelijkbaar.
Op de Ducosimbeurzen vind je inderdaad een mooi aanbod en prettige prijzen, maar ik plaats een groot vraagteken bij 'vergelijkbaar met het Spellenspektakel'. Op het Spellenspektakel is het tweedehands aanbod veel groter (maar ook duurder), heb je Adriaensen met zijn enorme aanbod en spectaculaire deals en zijn er veel meer verkoopstandjes van kleine (buitenlandse) uitgevers. Ducosim is aantrekkelijk genoeg voor kopers, maar komt in diversiteit en deals niet in de buurt van het Spellenspektakel.

De kwalificatie 'rustiger' klopt als een bus voor de Ducosimbeurzen anno 2014. Aan de andere kant heb ik ook in Amersfoort beurzen meegemaakt waar de populaire demotafels doorlopend bezet waren.
K_Nudde
Grote Dienaar

Bericht door K_Nudde »

Ik vond het ook niet erg dat het zo rustig was, maar voor de verkoopstands was het minder fijn ving ik hier en daar op. Zelf twee spellen gekocht: Lewis & Clark en Ginkgopolis.

Verder Concordia, Steam Park, Paleizen van Carrara, Spexxx en Spyrium gespeeld. Vooral Concordia is mij erg bevallen, deze gaat zeker nog aan mijn collectie toegevoegd worden. Steam Park en Paleizen van Carrara zijn leuke familiespellen die ik in de gaten ga houden. Spyrium viel mij wat tegen, misschien ook omdat we het met z'n tweeën speelden.

Spexxx was mij iets te veel geluk, ik had mijn vriendin na een tijdje op een ronde gezet op het scorespoor waarna ik met een lucky worp ook nog een keer een potentiele 5 op een rij blokkeerde in het gebied waar je de meeste punten kunt scoren.

Ook nog 1 ronde Glasstraat gespeeld, zowel mijn vriendin als ik vonden er niks aan dus daar weer snel weg.
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Erwin schreef:
Mr Jummy schreef:Persoonlijk ga ik liever naar ducosim dan bijvoorbeeld het spellenspektakel. Zelfde ervaring, maar rustiger. Makkelijker om de spellen te spelen die je wilt en het aanbod en deals bij de winkels is vergelijkbaar.
Op de Ducosimbeurzen vind je inderdaad een mooi aanbod en prettige prijzen, maar ik plaats een groot vraagteken bij 'vergelijkbaar met het Spellenspektakel'. Op het Spellenspektakel is het tweedehands aanbod veel groter (maar ook duurder), heb je Adriaensen met zijn enorme aanbod en spectaculaire deals en zijn er veel meer verkoopstandjes van kleine (buitenlandse) uitgevers. Ducosim is aantrekkelijk genoeg voor kopers, maar komt in diversiteit en deals niet in de buurt van het Spellenspektakel.

De kwalificatie 'rustiger' klopt als een bus voor de Ducosimbeurzen anno 2014. Aan de andere kant heb ik ook in Amersfoort beurzen meegemaakt waar de populaire demotafels doorlopend bezet waren.
Ik denk dat ik het kleinschalige van ducosim gewoon wat prettiger vind, maar dat is persoonlijk. Ik ga ook altijd wel naar het spellenspektakel, maar de laatste keer was het op zondag net iets te druk voor mijn smaak. Dit jaar ga ik zeker op zaterdag, dat is over het algemeen toch net iets rustiger.
Recent gespeeld:
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Mr Jummy schreef:Ik denk dat ik het kleinschalige van ducosim gewoon wat prettiger vind, maar dat is persoonlijk. Ik ga ook altijd wel naar het spellenspektakel, maar de laatste keer was het op zondag net iets te druk voor mijn smaak. Dit jaar ga ik zeker op zaterdag, dat is over het algemeen toch net iets rustiger.
Ik vind de kleinschaligheid van Ducosim zelf ook prettig. De reisduur per fiets van een kwartier bevalt me daarnaast ook goed. :wink: