Spiel 2014 tips

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

suzanne24
Geheim Genootschap

Spiel 2014 tips

Bericht door suzanne24 »

Ik weet het....ik ben er wat vroeg bij...
Maar ik wil dit jaar heel graag voor het eerst naar Spiel en heb wat tips nodig.

- Ik begreep dat er iets is met een sticker die je op je auto moet hebben. Wat voor sticker is dat, hoe kom je eraan etc?
- Wat zijn leuke, handige en goedkope hotels in de buurt om te overnachten ( volgens mij begint alles al aardig vol te raken).
- Zijn er ergens bijvoorbeeld combinaties van toegangstickets en overnachtingen bijvoorbeeld?
- Nog andere praktische tips?

Bedankt alvast.
Afbeelding

Labels:
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spiel 2014 tips

Bericht door Jorrit »

Je kunt niet vroeg genoeg beginnen :wink: :clap:

Er is op dit forum al een hoop geschreven over Spiel en de daarbij behorende tips.
Heb je de zoek functie al gebruikt?
Afbeelding
Suzan
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats

Bericht door Suzan »

suzanne24 schreef:Ik weet het....ik ben er wat vroeg bij...
Maar ik wil dit jaar heel graag voor het eerst naar Spiel en heb wat tips nodig.

- Ik begreep dat er iets is met een sticker die je op je auto moet hebben. Wat voor sticker is dat, hoe kom je eraan etc?
- Wat zijn leuke, handige en goedkope hotels in de buurt om te overnachten ( volgens mij begint alles al aardig vol te raken).
- Zijn er ergens bijvoorbeeld combinaties van toegangstickets en overnachtingen bijvoorbeeld?
- Nog andere praktische tips?

Bedankt alvast.
- je hebt een umwelt sticker nodig, je kan 'm bestellen vanuit Duitsland, maar geloof dat je 'm ook wel in Nederland moet kunnen kopen.
- wij zijn in een paar hotels in de buurt geweest, maar de laatste jaren gaan we altijd naar hotel Bredeney. Op loopafstand en 3 haltes met de bus.
- je kan verschillende soorten tickets kopen, 1 dag, 4 dagen, met en zonder korting en volgens mij zijn er ook groepstickets. Over een paar maanden kan je deze online al bestellen en uitprinten, dan hoef je niet in de rij voor de kassa te staan.
- goede schoenen aandoen, op boardgamegeek kijken wat er uitkomt zodat je niet iets mist wat je heel leuk vind. Niet zoveel plannen dat je allleen maar rondrent van punt naar punt, ronddwalen is de beste manier om iets onverwachts tegen te komen.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ik zelf had afgelopen jaar 2 paar schoenen bij me om af te kunnen wisselen als het eerste paar pijn ging doen, dat hielp voor mij erg veel.

Verder hou ik altijd de weken voor spiel de blog van Dominique in de gaten "de tafel plakt" omdta hij veel vertelt over de titels die nieuw uit komen op Spiel. En mocht je echt geïnteresseerd zijn in een spel, schrijf op waar de kraam zich ongeveer bevind, want spiel is zo groot.

Maar vergeet vooral niet te genieten van al dat spellengeweld!
Afbeelding
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Voor mij is Spiel het hoogtepunt van een drietal maanden voorbereiding, het internet afspeuren naar nieuwigheden, zowel op BGG, BSM of verschillende blogs (waaronder die van Dominique), reviews bekijken, recensies lezen, kijken welke spellen jouw voorkeur hebben, het zaalplan afdrukken en aanduiden waar je zeker moet zijn etc.
Aangezien ik (spijtig genoeg) maar één dag ga naar Spiel mag ik dan ook niet teveel tijd verliezen en gaat het het eerste gedeelte van de dag verloren aan het heen en weer rennen van de places to be. Het laatste stuk kan het gelukkig wat rustiger aan gedaan worden maar er is zoveel te zien dat je nooit alles kan zien en gedaan hebben op 1 of zelfs 2 dagen.
Mijn beste attribuut vorig jaar is een grote reiskoffer met wieltjes zodat je daar naar hartelust kan rond rennen zonder al die tijd je aanwinsten te moeten dragen :wink:
Wat ik ook zeker probeer te doen is een (reëel) budget opstellen (wel met een ingebouwde foutmarge :oops: :lol: )
En als laatste tip kan ik enkel nog meegeven : GENIETEN !!!
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

De umweltsticker kun je via ANWB bestellen.
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Niet echt een praktische tip, maar iets dat ik me voorgenomen heb na mijn eerste bezoek vorig jaar: zelfs na alle research blijft het een goed idee vind ik om de spellen eerst te testen alvorens aan te schaffen, maar dat is mijn mening. Je kan daar wel 10 spellen kopen die je op voorhand gecheckt hebt, maar als je ze niet gespeeld hebt, lukt het mij blijkbaar toch niet om in te schatten of iets me aanspreekt of niet (Expedition: Northwest passage comes to mind). En de meeste van de Spiel-spellen komen achteraf vrij snel en voor bijna dezelfde prijs te koop én na Spiel zijn er veel tweedehandsaanbiedingen van tegenvallende aankopen (die voor jou misschien niet tegenvallen).
Dus niet overdrijven is mijn raad. :wink:
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

Hoi Suzanne, leuk dat je ook gaat. Ik heb net m'n hotel geboekt. Het wordt dit jaar de holiday inn express. Net zoals vele hotels in essen gooien ze daar een zaal open savonds voor bordspellenspelers. Verschillende hotels zijn nu al volgeboekt tijdens essen. Dus wees er op tijd bij.

Mijn tip zou zijn: de stand van Japon brand. Deze maffe Japanners geven Japanse spellen uit die dan een jaar later worden uitgegeven door grotere spellenproducemten zoals AEG en dan een hit worden (love letter, trains, machi koro etc).
Afbeelding
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

En de lijst der lijsten is al weer begonnen http://www.boardgamegeek.com/geeklist/1 ... n-of-lists
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Xildur schreef:De umweltsticker kun je via ANWB bestellen.
Daar kosten ze 17,50.
Elders in Nederland zijn ze voor 12,50 te verkrijgen.
Nog goedkoper kan het via een Duits gemeentehuis.
Zelf heb ik ze steeds in via de site van Keulen aangeschaft n

https://formular.stadt-koeln.de/feinsta ... /index.php

€5,- en binnen een paar dagen in huis.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
suzanne24
Geheim Genootschap

Bericht door suzanne24 »

dirk schreef: Wat ik ook zeker probeer te doen is een (reëel) budget opstellen (wel met een ingebouwde foutmarge :oops: :lol: )

Hahahahaha dat is een goede tip.......vooral die ingebouwde foutmarge!
Afbeelding
suzanne24
Geheim Genootschap

Bericht door suzanne24 »

kezuskrijst schreef:Hoi Suzanne, leuk dat je ook gaat. Ik heb net m'n hotel geboekt. Het wordt dit jaar de holiday inn express. Net zoals vele hotels in essen gooien ze daar een zaal open savonds voor bordspellenspelers. Verschillende hotels zijn nu al volgeboekt tijdens essen. Dus wees er op tijd bij.

Mijn tip zou zijn: de stand van Japon brand. Deze maffe Japanners geven Japanse spellen uit die dan een jaar later worden uitgegeven door grotere spellenproducemten zoals AEG en dan een hit worden (love letter, trains, machi koro etc).
Dat zijn toffe tips! Hotel ga ik bekijken!
Afbeelding
suzanne24
Geheim Genootschap

Bericht door suzanne24 »

rober schreef:
Xildur schreef:De umweltsticker kun je via ANWB bestellen.
Daar kosten ze 17,50.
Elders in Nederland zijn ze voor 12,50 te verkrijgen.
Nog goedkoper kan het via een Duits gemeentehuis.
Zelf heb ik ze steeds in via de site van Keulen aangeschaft n

https://formular.stadt-koeln.de/feinsta ... /index.php

€5,- en binnen een paar dagen in huis.
Ga ik ook bekijken....hopelijk is mijn Duits goed genoeg om dit te kunnen doen hahahaha
Afbeelding
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Bericht door Kire »

Volgens mij ligt de beurs buiten het stadscentrum en heb je geen sticker nodig, op voorwaarde dat je langs de juiste kant naar de beurs rijdt.
Tjoek
Fabrieksmanager

Bericht door Tjoek »

Kire schreef:Volgens mij ligt de beurs buiten het stadscentrum en heb je geen sticker nodig, op voorwaarde dat je langs de juiste kant naar de beurs rijdt.
Dat dacht ik ook inderdaad. Ben de afgelopen twee jaar met de auto gegaan en zonder sticker :-)
Moet je natuurlijk niet in een hotel in de stad overnachten, want dan ontkom je er niet aan.
Laatst gewijzigd door Tjoek op ma 26 mei 2014, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding