Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Een mooi lijstje. Op BGG stond dat er geen uitbreiding meer zou komen van Puerto Rico maar hopelijk hebben ze zich toch bedacht bij Alea. Welke uitbreidingen zou er nog meer inzitten?
henk.rolleman schreef:Een mooi lijstje. Op BGG stond dat er geen uitbreiding meer zou komen van Puerto Rico maar hopelijk hebben ze zich toch bedacht bij Alea.
Is de originele uitbreiding niet alleen Engels? En dan nu in het Duits? Is ergens gezegd dat er ook een PR uitbreiding bij zit?
Ik zet mijn geld op Princes of Florence en Wie Verhext!
henk.rolleman schreef:Zijn er ook mensen die er naar toe gaan?
henk.rolleman schreef:Een mooi lijstje. Op BGG stond dat er geen uitbreiding meer zou komen van Puerto Rico maar hopelijk hebben ze zich toch bedacht bij Alea.
Is de originele uitbreiding niet alleen Engels? En dan nu in het Duits? Is
ergens gezegd dat er ook een PR uitbreiding bij zit?
Er is volgens mij ook een Duitse versie van die uitbreiding (Spielbox).
Er is inderdaad ergens gezegd dat er een PR-uitbreiding bij zit, maar alles heeft tot op heden de status van een gerucht.
BaSL schreef:
Is niet toegankelijk voor 'gewoon' publiek, toch?
Idd. Het is een beurs voor handelaren. Het is ook meer een beurs voor speelgoed in het algemeen met een afdeling (bord)spellen. Meestal worden er ook prototypes getoond die de komende maanden uitkomen.
"ons eigen' Ghislaine vd Bulk gaat er dit jaar ook naar toe om uitgevers te vinden voor haar spellen.
Tandem schreef:Slecht adres daarvoor. Ga naar Göttingen in juni voor de Autorentreff. Daar is zaken te doen.
Waarop baseer je dit?
Ik ben er in 2000 vijf dagen geweest. Er waren toen veel spelauteurs op de beurs, die doorlopend afspraken hadden met medewerkers van uitgevers (en dan was er nog een bruisend avondprogramma, met Joe's grote speelavond van Goldsieber en een SAZ-party).
Kosmos heeft een catalogus voor 2009op haar website geplaatst met daarin meer info over een aantal nieuwe spellen die die voorjaar verschijnen.
Twee zaken vielen mij persoonlijk op:
De uitbreiding van Keltis (bladzijde 2) bevat een nieuw spelbord meer meer tactische mogelijkheden (genoemd worden routes met aftakkingen )
Verder viel mij de uitbreiding van De Kathedraal (bladzijde 28 ) op. Hier wordt expliciet gesproken over een versie voor twee spelers, met 60 nieuwe speelkaarten. Misschien dat Peter Hein toch gelijk krijgt