Brussels Games festival.

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

kimm
Party Animal

Brussels Games festival.

Bericht door kimm »

Op zomerspel kwam ik een flyer tegen van het " Brussels Games Festival" op 15-16-17 augustus.
Ik dacht bij mezelf : " Tiens, heb ik weer wat gemist?", boven de datum zag ik dan ook nog eens " tweede editie" staan. Nu vroeg ik mij af of er vorig jaar iemand naartoe geweest was. Wat kan je er zoal vinden en doen? Ondertussen was ik al eens aan het kijken op hun website maar die blijkt volledig Frans te zijn. Dus ik ben nog op zoek naar wat meer info over dit evenement. Het leek me leuk om hier een gezinsuitstap van te maken als het wat betekende!

Zijn hier mensen die er vorig jaar naartoe zijn geweest ?

Onderstaande trouwens de link naar het evenement :
http://www.brusselsgamesfestival.be
maartend
Critico

Re: Brussels Games festival.

Bericht door maartend »

kimm schreef:Op zomerspel kwam ik een flyer tegen van het " Brussels Games Festival" op 15-16-17 augustus.
Ik dacht bij mezelf : " Tiens, heb ik weer wat gemist?", boven de datum zag ik dan ook nog eens " tweede editie" staan. Nu vroeg ik mij af of er vorig jaar iemand naartoe geweest was. Wat kan je er zoal vinden en doen? Ondertussen was ik al eens aan het kijken op hun website maar die blijkt volledig Frans te zijn. Dus ik ben nog op zoek naar wat meer info over dit evenement. Het leek me leuk om hier een gezinsuitstap van te maken als het wat betekende!

Het feit dat de gehele site in het Frans is zou wel eens iets kunnen aangeven, nl. een taal probleem als je daar als niet franssprekende naar toe gaat.
Ik verwacht veel franstaligen dus.
Afbeelding
kimm
Party Animal

Bericht door kimm »

maartend schreef:
kimm schreef:Op zomerspel kwam ik een flyer tegen van het " Brussels Games Festival" op 15-16-17 augustus.

Het feit dat de gehele site in het Frans is zou wel eens iets kunnen aangeven, nl. een taal probleem als je daar als niet franssprekende naar toe gaat.
Ik verwacht veel franstaligen dus.
Vind ik toch echt wel weer jammer voor dit land met deze hoofdstad.
Als je het op google ingeeft krijg je het hier en daar wel in gebrekkig vertaald nederlands te lezen. Maar ze zetten er dan wel NL/FR/EN bij. Ik had ondertussen ook het filmpje op hun website eens beken en zag daar inderdaad een spellenwinkel met alle tittels in het frans wat toch wel een zonde is.
maartend
Critico

Bericht door maartend »

En de poster is ook volledig frans.
Afbeelding
kimm
Party Animal

Bericht door kimm »

Ja ik weet het, op zomerspel daarentegen lag dezelfde poster maar dan in flyer met de ene kant in het frans en de andere kant in het nederlands. Dus dacht ik : "oh kijk, er is hoop"! :)
Als je dan alles gaat lezen is dit wel een prachtig evenement dat heel wat in zijn mars kan hebben.
suzanne24
Geheim Genootschap

Bericht door suzanne24 »

kimm schreef:Ja ik weet het, op zomerspel daarentegen lag dezelfde poster maar dan in flyer met de ene kant in het frans en de andere kant in het nederlands. Dus dacht ik : "oh kijk, er is hoop"! :)
Als je dan alles gaat lezen is dit wel een prachtig evenement dat heel wat in zijn mars kan hebben.
Ik dacht precies hetzelfde:)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Afbeelding
babajaga
Joker

Bericht door babajaga »

Hoi, hier jurgen, ik kan hierover wat info geven want, ik ken de mensen die dit organiseren en ben er zelf vorig jaar geweest. Het festival kan je het best vergelijken met een braderij maar dan een van spelletjes, roleplay materiaal, ... ipv kleren, schoenen en andere zaken....

De organisatie is multitalig (moedertaal frans of engels) en ligt in handen van de bordspellen groep die regelmatig in outpost Brussel speelt, het festival vindt dan ook plaats in de straten rond de outpost Brussel, de galerij , de outpost en de eetgelegenheid er rechtover. 4 tal straten in totaal.

Ze doen meestal ook een nachtje door, met gezelschap spelen. Hoewel de gemeenschap voornamelijk Franstalig is, zijn er een heel aantal die meerdere talen waaronder het nederlands spreken, en ook hun best zullen doen om nederlands te praten. Het is daar meer een multi talen groep, wat je ook merkt op hun spellen avonden iedere dinsdag avond waar er zowel engels, frans als nederlands door elkaar wordt gesproken.

Op hun site vind je een aantal foto's van vorige jaar, die je een indruk van het festival geven. http://www.brusselsgamesfestival.be/website/galerie-2/
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Geweldig. Dat is info waar we iets aan hebben in plaats van dat geblaat in de ruimte van mij.
Afbeelding
kimm
Party Animal

Bericht door kimm »

Hey Hey Jurgen ,

Super dankjewel voor je reactie. Een waardevolle en duidelijke inhoud. Mij lijkt het een fijn gezinsevenement. Ik heb inderdaad de foto's al eens bekeken en ook het youtube filmpje. Het ziet er heel leuk en gezellig uit. Lokte blijkbaar vorige editie veel volk. Wij spelen alvast met de gedacht er om er een gezinsuitstap van te maken met de trein. Ik heb mijn kinderen aan het spelen gekregen en we zijn vorig jaar naar spellenspektakel geweest met hen wat reuze mee gevallen is.

Ik zag op het filmpje en foto's dat de meeste spellen die daar te koop stonden precies in het Frans waren , alvast met Franse tittels. Is dit daadwerkelijk het geval?
babajaga
Joker

Bericht door babajaga »

Ik vrees een beetje van wel er zal ook wel wat engelstalig tussen zitten, maar de meeste verkoopstandjes zullen winkels uit het brusselse zijn met een voornamelijk franstalig publiek. Maar ik zie binnenkort de organisatoren van dit festival en ik zal het eens vragen.

Nu als je een vlaamse spellenwinkel zoekt, in het vlaamse gedeelte zijn er wel wat, in Gent is er bvb een vrij grote in de buurt van het zuid.
Satya
Meeple

Bericht door Satya »

Dag allen,

Ik maak deel uit van de "staff" van het Brussels Games Festival en wil graag wat uitleg geven over deze 3 dagen 15-16-17 Augustus 2014.

Eerste een beetje context & uitleg voor de opmerkingen hierboven :

Voorig jaar vond de eerste editie plaats, die was op 3 maanden tijd opgezet, met Outpost Brussel & La Table Food & Games + een paar andere sponsors/deelnemers. Het werd "spontaan" opgezet, met veel bestwil en weinig mensen in het team om dat allemaal op te zetten. Resultaat was dan wel aanwezig; met ~1500 bezoekers op de weekend.

Jullie hebben gelijk, ons team is vooral franstalig - met een verschil voor deze 2de editie - ik ben franstalig maar spreek ook (flot) Nederlands/Engels en we hebben ook een tweede persoon (pure vlaming die ook frans spreekt :) zoals veel hier) die voor de nederlandstalige communicatie meehelpt. Ik ben trouwens op zoek naar nederlanstalige vrijwilligers (want mijn Nederlands is niet perfect genoeg).

Bedoeling is om uit te reiken naar alle gemeenschappen (we gaan bv. ook in Outpost Antwerpen & Gent posters leggen). Stap per stap, dit jaar zal het nog niet 100 % perfect lopen, maar de "opening" en de motivatie is er wel.

De website is nog steeds in het frans - en we werken aan een NL versie - maar andere communicatie middelen wordt ondertussen vertaald. Bijvoorbeeld de affiches zijn dit jaar tweetalig, de press-kit etc.. Voor de activiteiten zullen we dit jaar ook een 30-tal vrijwilligers hebben waaronder nederlanstalige personen.

Ik heb nog geen volledig programma beschikbaar, maar kan al verzekeren dat voor de tournooien en activiteiten er geen enkel probleem moet zijn voor jullie - er zal altijd iemand zijn die uitleg kan geven oftewel in het Nederlands of Engels. Zodra ik alles in handen hebt om meer details te geven over de 3 dagen, zal ik het hier komen posten.

Ondertussen - hieronder het affiche in Nederlands :)

Afbeelding

Groetjes,

Satya
Satya
Meeple

Bericht door Satya »

kimm schreef: Ik zag op het filmpje en foto's dat de meeste spellen die daar te koop stonden precies in het Frans waren , alvast met Franse tittels. Is dit daadwerkelijk het geval?

Ter informatie: ik ben momenteel met spellen winkels in contact om een of meerdere stands te hebben met nederlandstalige spellen. Nog geen definitief lijst mee te delen, maar hopelijk hebben we er een paar. Het is inderdaad zo dat we nog geen distributeurs hebben voor ons NL publiek - als je enig advies hebt, nemen wij dit zeker op :)

Op vrijdag is er ook een spellenbeurs; ik zal er zelf aanwezig zijn met zo'n ~120 spellen, waarvan een 80-tal in het engels zijn want ik heb veel imports van de US. Zou engels geen probleem zijn voor jou.
kimm
Party Animal

Bericht door kimm »

Satya schreef:
kimm schreef: Ik zag op het filmpje en foto's dat de meeste spellen die daar te koop stonden precies in het Frans waren , alvast met Franse tittels. Is dit daadwerkelijk het geval?

Ter informatie: ik ben momenteel met spellen winkels in contact om een of meerdere stands te hebben met nederlandstalige spellen. Nog geen definitief lijst mee te delen, maar hopelijk hebben we er een paar. Het is inderdaad zo dat we nog geen distributeurs hebben voor ons NL publiek - als je enig advies hebt, nemen wij dit zeker op :)

Op vrijdag is er ook een spellenbeurs; ik zal er zelf aanwezig zijn met zo'n ~120 spellen, waarvan een 80-tal in het engels zijn want ik heb veel imports van de US. Zou engels geen probleem zijn voor jou.
Eerst en vooral super om wat meer uitleg te krijgen. Een zeer waardevolle bijdragen. Trouwens ook een dikke pluim voor al hetgeen jullie proberen te doen , zeker ook voor de nederlandstalige mensen. Dat op zich moet ook al niet zo evident zijn daar in het Brusselse.
Er zullen ongetwijfeld wel heel wat mensen op af komen.

Op zich zijn Engelstalige spellen ook zeer zeker geen probleem. IK prefereer mijn spellen zelfs liever in deze taal. Mijn grootste probleem is dat frans, wat nogal erg roestig en met veel schimmelhaar is! :)
johny_bordspelmania
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: johny

Bericht door johny_bordspelmania »

Satya schreef:

Ik zou daar ook graag naar toe willen, zou er zelfs wel spellen willen demoen.
Ik moet alleen nog een lift regelen zal effe kijken via carpool site.
Tafk@
PIONier

Bericht door Tafk@ »

Ik heb er toevallig vandaag ook reclame voor in mijn mailbox gekregen. Ziet er wel gezellig uit bij goed weer. Kans is groot dat ik eens een kijkje ga nemen. En het feit dat de meeste spellen in het frans zijn... Tja, dit is eigen aan Brussel vrees ik, ik heb er lang genoeg gewerkt... Ik vind het al zeer positief dat men het evenement ook wil uitbreiden naar het nederlands. En er bestaan wel genoeg taalonafhankelijke spellen om hier je gading in te vinden.