Ducosimbeurs 28 februari

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dierik
Erelid

Ducosimbeurs 28 februari

Bericht door Dierik »

Op 28 februari van 10:00 uur - 17:30 uur wordt de winterbeurs van Ducosim weer gehouden. Voor de tweede keer in "De Flint" in Amersfoort.

Zoals gebruikelijk tijdens de winterbeurs wordt dan 's middags de jaarlijkse veiling gehouden. Altijd leuk om bij te zijn en soms worden hier vrij zeldzame spellen aangeboden. Twee jaar geleden onder ander het treinenspel 1853 dat voor EUR 185,00 van eigenaar wisselde. Vorig jaar waren er wat minder uitschieters en waren er meer "koopjes" vinden: B.v. Europe Engulfed voor "slechts" EUR 42,00, Civilization (Compendium versie) voor EUR 17,00, Leningrad, Bulge en 1942 samen voor EUR 20,00. Ik ben benieuwd naar het aanbod van dit jaar :D

Meer info over de beurs is te vinden op Info Winterbeurs Ducosim
Het veilingreglement kan je nalezen op Veilingreglement Ducosim Hier is onder andere te lezen dat de kavels vanaf 3 februari kunnen worden doorgegeven aan Michael Thorn (email: penningmeester@ducosim.nl)
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Een tegenvaller wat mij betreft is dat de Spellenwinckel uit Amersfoort deze keer niet aanwezig zal zijn. De eigenaar verwacht door de spellenveiling te weinig omzet te maken :cry:

De organisatie is naar verluid druk bezig om een goede vervanger te regelen. Ik ben benieuwd....
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Ik denk dat dit wel eens mijn eerste Ducosim bezoek zou kunnen worden...

:)
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Dierik schreef:Een tegenvaller wat mij betreft is dat de Spellenwinckel uit Amersfoort deze keer niet aanwezig zal zijn. De eigenaar verwacht door de spellenveiling te weinig omzet te maken :cry:

De organisatie is naar verluid druk bezig om een goede vervanger te regelen. Ik ben benieuwd....
Een toefje extra info.

Ducosim heeft de verhuizing naar Amersfoort niet op alle onderdelen goed begeleid. De informatievoorziening naar de Amersfoortse speciaalzaken was bijvoorbeeld waardeloos. Daarom heeft bijvoorbeeld het eerste gesprek met de Spellenwinckel over beursdeelname nodeloos laat plaatsgevonden. Het zij zo, gedane zaken…..

De Spellenwinckel beraadt zich op een zinvolle deelname aan de Ducosimbeurzen (zinvol voor deze winkel, de ondersteunende uitgevers en de bezoekers). Zoiets kost tijd en energie. Ik kan me goed voorstellen dat hij niet instapt in de beurs met de veiling, die traditioneel immers minder interessant is voor de gemiddelde winkelier.

Als ik de Spellenwinckel iets zou mogen influisteren, zou ik een Ducosimdeelname vanaf mei adviseren (ik veronderstel daarbij dat zijn eigen jaarlijkse spellenbeurs in het kader van de Amersfoortse familiedagen in juni wordt verdrongen door de viering van 750 jaar Amersfoort).
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Even rondneuzen op het net levert het volgende lijstje te demoën spellen op:

999 Games: Hacienda, Le Havre en Het Achtste Wereldwonder

Emma Games: Cities

Geode Games: Krakow 1325 AD

QWG Games: Bloom, Cavum, Galaxy Trucker en Lungarno

Ravensburger (Spelgroep Phoenix): Diamonds Club en misschien nog iets vanuit Nürnberg

Verder demonstreert Arvid Klaverstijn zijn nieuwe spel Feuda. Klik voor een gedetailleerde beschrijving op Feuda

Ook zal het spel Meesterdief worden gedemoot. Ik kon op de Ducosimsite niet herleiden wie dit demonstreert
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

[post verwijderd]
Snuggere Nederlandse eindgebruikers snappen dat buitenlandse distributiedeals tot gevolg hebben dat buitenlandse eindgebruikers ter plaatse kunnen watertanden. :wink:
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

[post verwijderd]
Volgens mij klopt dit niet. Het spellenlijstje laat maar een paar titels zien die in het begin opnieuw werden uitgegeven (Taj Mahal, DVvF); de rest is allemaal nieuw met uitzondering van 4 'moderne' oude beestjes (El Capitán, Chinatown, Jambo en Händler von Genua) waarvan er minstens 3 in een compleet vernieuwd jasje zijn gestoken. QWG werkte samen met Ystari (alleen Metropolys is niet verkrijgbaar), What's Your Game? (Reef Encounter, Sienna), CGE (League of Six, Galaxy Trucker), Acchitocca (Leonardo da Vinci, Lungarno) en auteurs zelf (Breese voor Demetra, Kramer voor Cavum, Schacht voor Boss Kito, Ornella voor Hermagor, enzovoort). Eerdere uitgaven zitten er nog wel tussen, maar van een toenemend percentage is volgens mij geen sprake.
[post verwijderd]
Pandemie komt eraan, en volgens mij zit ook Space Alert! in de pijplijn. Ik lees net nog dat ook Kingsburg op het programma staat, en zelfs nog Metropolys. Dat zijn niet de minste titels.
NEE, het is zelfs zo, dat de aangekondigde spellenlijst voor 2009 stilzwijgend wordt uitgedund.
Hoe dat zo? Welke spellen zijn dan verdwenen?

Een aankondiging voor Through The Ages? Ik denk niet dat dat spel een groot publiek zal bereiken. Zelfs binnen de nichewereld van de spellenliefhebber is dat een nicheproduct met ditto prijsstelling. Misschien dat ik het nog eens een keer koop, maar het hoge prijskaartje weerhoudt me ervan.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Erwin schreef:
[post verwijderd]
Snuggere Nederlandse eindgebruikers snappen dat buitenlandse distributiedeals tot gevolg hebben dat buitenlandse eindgebruikers ter plaatse kunnen watertanden. :wink:
Wie weet levert een groter afzetgebied wellicht zelfs grotere drukoplagen en daarmee zelfs lagere prijzen op in de toekomst. Of misschien gaat het zelfs zo goed, dat men zo hard groeit dat men nóg meer spellen uit kan brengen hiero ;)

Anyway, ik ben voorstander van internationaal succes van Nederlandse uitgevers; op termijn worden wij als Nederlandse spellenliefhebbers er vast ook beter van :D
Laatst gewijzigd door Bartjes! op ma 30 nov 2009, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

[post verwijderd]
Bloom, Cavum en Lugarno zijn verschenen rond Spiel 2008. Dat zijn dus helemaal geen oude spellen! Inderdaad, als je tijdens het laatste trimester verschillende beurzen bezocht, dan zullen daar wel dezelfde spellen gedemonstreerd worden, niet meer dan normaal vind ik.
Het zou maar erg zijn moest een nieuw spel na enkele maanden al 'uit' zijn. Integendeel, ik vind het mooi dat sommige titels zo succesrijk zijn dat ze vele jaren meegaan en steeds een nieuw publiek aanboren. Goed voor uitgever en voor de spellenwereld.
Tamara_Bakker
Standaard moderator

Bericht door Tamara_Bakker »

Phoenix demonstreert naast The Name of the Rose en Diamonds Club een aantal oudere spellen van Ravensburger. Verder demonstreren we 2 nieuwe Thinkfun spellen en het kaartspel Black Stories van Moses Verlag.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Ik ben er, samen met mijn zus, bij aankomende zaterdag!
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Meesterdief is van kinderboekenschrijver Thijs Goverde.

Wij hebben ook een nieuwsbericht op onze website geplaatst.
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Enkele bestuursleden van Spellenvereniging Blauw! zullen ook aanwezig zijn op de Ducosim beurs.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Genua is gisteren gearriveerd in het magazijn van QWG en vandaag via aangetekende post bij mij gearriveerd :D . Ik zal dit spel dus meenemen naar Ducosim voor degenen die nieuwsgierig zijn naar de nieuwe vormgeving (en uiteraard de rest van het spel).

Ook op Noorderspel en Zuiderspel zal dit spel te spelen zijn.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Dierik schreef:Genua is gisteren gearriveerd in het magazijn van QWG en vandaag via aangetekende post bij mij gearriveerd :D . Ik zal dit spel dus meenemen naar Ducosim voor degenen die nieuwsgierig zijn naar de nieuwe vormgeving (en uiteraard de rest van het spel).

Ook op Noorderspel en Zuiderspel zal dit spel te spelen zijn.