Ervaringen met Kiala.
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Kaelan
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Queen of Tokio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
larsje86
- Hazelnoot Ridder
Re: Ervaringen met Kiala.
Redelijk en Slecht...
tis goedkoop, duurt wat langer (dat is het redelijk verhaal).
En 1x een pakket spellen ter waarde van €90,- kwijt geraakt. De verzender heeft mij gecompenseerd, wat heel netjes van hem was. Hij kreeg een kilo vergoeding (veel minder dan de €90,-). Maar zeer slechte communicatie van de service medewerkers (alleen via mail, maar traag en vragen naar de bekende weg).
Het pakket was bij het sorteercentrum verstuurd, maar nooit ingecheckt bij het ophaalpunt, dus lijkt me duidelijk dat het probleem bij Kiala lag, maar geen excuus of niets. Alles ging via de verzender, maar hij hield mij netjes op de hoogte.
Dus niet heel goed. TNT betere ervaring mee, maar ook stuk duurder. Heb na mijn slechte ervaring nog wel wat ontvangen via Kiala en dat ging wel goed.
tis goedkoop, duurt wat langer (dat is het redelijk verhaal).
En 1x een pakket spellen ter waarde van €90,- kwijt geraakt. De verzender heeft mij gecompenseerd, wat heel netjes van hem was. Hij kreeg een kilo vergoeding (veel minder dan de €90,-). Maar zeer slechte communicatie van de service medewerkers (alleen via mail, maar traag en vragen naar de bekende weg).
Het pakket was bij het sorteercentrum verstuurd, maar nooit ingecheckt bij het ophaalpunt, dus lijkt me duidelijk dat het probleem bij Kiala lag, maar geen excuus of niets. Alles ging via de verzender, maar hij hield mij netjes op de hoogte.
Dus niet heel goed. TNT betere ervaring mee, maar ook stuk duurder. Heb na mijn slechte ervaring nog wel wat ontvangen via Kiala en dat ging wel goed.

-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Idem hier, zeer veel gekocht en verkocht met Kiala, zowel in Nederland als in België en (nog) nooit geen problemen gehadKaelan schreef:Hier in België, super ervaringen mee, betrouwbaar en zeer snel.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
interceptor
- Uitgever
Traaaaaaggggg, je moet geduld hebben, maar wel ontvangen....vroeger was het trouwens sneller dan tegenwoordig.
-
Gregg
- Garnaal
Mijn ervaring is dat als je grote ophaal- of afhaalpunten kiest, het sneller gaat. Vroeger koos ik namelijk altijd voor boekenwinkels hier in de buurt en moest ik zeer lang wachten vaak. Sinds ik hier een Brantano in de buurt heb, kies ik meestal daarvoor en dat gaat (mijn ervaring) sneller.
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Stuur tegenwoordig alles via kiala of dhl scheelt enorm.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
-
olavf
- El Capitan
Voor mij het verschil tussen Kiala en DHL:spellenclubapeldoorn schreef:Stuur tegenwoordig alles via kiala of dhl scheelt enorm.
Zolang alles goed gaat ontlopen ze elkaar blijkbaar niet veel: vrij lange levertijd (bij DHL hangt dat in ieder geval af van wel of geen weekend erin) en goedkoop.
Als er wat mis gaat komt het verschil (dat geldt voor heel veel bedrijven!): bij Kiala rampzalige communicatie, bij DHL werd ik keurig op de hoogte gehouden na mijn klacht en die is goed afgehandeld.
(Met Kiala heb ik 1x verzonden, met DHL zeker 40x en ook enkele ontvangen)
Laatst gewijzigd door olavf op do 31 jul 2014, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Geef mij ook maar DHL-express; nog nooit problemen gehad via die pakketpunten en zelfde prijs als Kiala. Zelf geen ervaring met Kiala, maar de verhalen die ik hier lees over Kiala, heb ik bij DHL nog nooit gehad en heb denk toch al een bijna 10x via een DHL-pakketpunt ontvangen.
-
rife
- Professor Pimpel
DHL: voorheen veel gedaan = prima.
Kiala: Inmiddels diverse keren zonder problemen.
Groot voordeel vind ik toch het afhalen als het jou schikt. Zit ik niet met briefjes in de bus wanneer ze weer komen. Heb met DHL een keer een pakket retour gehad omdat het na 3 keer aanbellen niet werd aangenomen.
Nu een kiala zending onderweg. Krijg alle transfer mailtjes keurig binnen.
Ik ga uit van een week dus dat is prima.
Ook directe communicatie tussen zender en ontvanger is relevant. Ook veel ongeduld meegemaakt en wat ik ook op prijs stel is de bevestiging dat zaken in goede orde zijn ontvangen. Is niet vanzelfsprekend.
Kiala: Inmiddels diverse keren zonder problemen.
Groot voordeel vind ik toch het afhalen als het jou schikt. Zit ik niet met briefjes in de bus wanneer ze weer komen. Heb met DHL een keer een pakket retour gehad omdat het na 3 keer aanbellen niet werd aangenomen.
Nu een kiala zending onderweg. Krijg alle transfer mailtjes keurig binnen.
Ik ga uit van een week dus dat is prima.
Ook directe communicatie tussen zender en ontvanger is relevant. Ook veel ongeduld meegemaakt en wat ik ook op prijs stel is de bevestiging dat zaken in goede orde zijn ontvangen. Is niet vanzelfsprekend.
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
+1rife schreef:Ook directe communicatie tussen zender en ontvanger is relevant. Ook veel ongeduld meegemaakt en wat ik ook op prijs stel is de bevestiging dat zaken in goede orde zijn ontvangen. Is niet vanzelfsprekend.
(niet mbt tot dit forum, maar vooral bij Marktplaats contacten erger ik me vaak aan slechte communicatie).
Everybody has the right to play...
-
bionicman
- Hazelnoot Ridder
Persoonlijk verkies ik de laatste tijd Kiala boven andere leveranciers. Het gemak om uw pakje op te halen wanneer je kan, vind ik het grootste voordeel. Ook heb ik gemerkt dat Kiala meer heeft ingezet in communicatie naar de verzender en ontvanger zodat je heel het proces goed kunt volgend. Het grootste nadeel is dat het gemiddeld iets langer duurt, maar dat vind ik niet zo erg.
Ik laat mijn andere verzendingen toekomen op mijn werk. Zo is er altijd iemand die het in ontvangst kan nemen.rife schreef: Heb met DHL een keer een pakket retour gehad omdat het na 3 keer aanbellen niet werd aangenomen.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
levertijd ging prima. Wel is er een enorme deuk in de doos gekomen in de hoek. Ik verpak spellen meestal alleen in bruin papier (wel 2x eromheen wikkelen) omdat er in de supers bijna geen dozen meer liggen als verpakkingsmateriaal. In Nederland heb ik daar geen problemen over gehoord dat het misging, de eerste keer met kiala naar Belgie dus wel klachten gehad van de ontvanger..
~ Always look on the bright side of life ~

-
Wyckyd
- Generalist
Oef, daar zou ik ook wel iets van zeggen! Ja, het spel zit al in een kartonnen doos, maar die is vaak niet zo dik & die wil ik ook heel houden.humske schreef:levertijd ging prima. Wel is er een enorme deuk in de doos gekomen in de hoek. Ik verpak spellen meestal alleen in bruin papier (wel 2x eromheen wikkelen) omdat er in de supers bijna geen dozen meer liggen als verpakkingsmateriaal. In Nederland heb ik daar geen problemen over gehoord dat het misging, de eerste keer met kiala naar Belgie dus wel klachten gehad van de ontvanger..
Ik doe spellen altijd eerst in een plastic zak (voor het geval het pakket nat wordt), in een kartonnen doos, en tape die weer helemaal dicht.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Supermarkten hebben hier altijd dozen genoeg, en anders met het karton van een paar schoenendozen of ander materiaal (bubbelplastic?) eerst een stootrand maken en daarna pas het bruine verzendpapier.humske schreef:levertijd ging prima. Wel is er een enorme deuk in de doos gekomen in de hoek. Ik verpak spellen meestal alleen in bruin papier (wel 2x eromheen wikkelen) omdat er in de supers bijna geen dozen meer liggen als verpakkingsmateriaal. In Nederland heb ik daar geen problemen over gehoord dat het misging, de eerste keer met kiala naar Belgie dus wel klachten gehad van de ontvanger..
Als er geen dozen bij de supermarkt liggen kun je altijd vakkenvullers van diezelfde super of personeel van andere winkels aanspreken, er ligt vast nog wel iets in het magazijn wat je gratis mag hebben en kan gebruiken.
Everybody has the right to play...