Mijn eigen kijk op een 3D versie van Catan
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
maartend
- Critico
Re: Mijn eigen kijk op een 3D versie van Catan
Wow. Mooi.
Waarom kies je hier voor mallen en niet voor 3D-printen?
Labels:
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Om een paar redenen:maartend schreef:Wow. Mooi.
- - Ik wilde creatief bezig zijn met het ontwerpen (dus geen volledig digitaal ontwerp, maar met klei en je vingers aan de slag)
- Ik wilde met rubbenmallen en resin werken, omdat dit vaker van pas kan komen voor mijn modelbouw / miniaturen passie

-
maartend
- Critico
Aha. Het gaat je dus net zozeer om de reis als het doel.
Terecht.
Terecht.
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Inderdaadmaartend schreef:Aha. Het gaat je dus net zozeer om de reis als het doel.
Terecht.

-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Na een maand uitzoeken van verf (overgestapt van Citadel naar Vallejo) en kleurschema's heb ik alle tegels minstens 1 keer geschilderd, wat dit kleurrijk resultaat oplevert:

Het vraagstuk waar ik nu mee zit is of en hoe ik de tegels wat meer samenhang kan geven. Ik heb geprobeerd om zandkleurige paden langs de randen te schilderen, maar dat werden te scherpe overgangen. Ik zit er nu aan te denken om dit met een airbrush op te zetten zodat de tegel aan de randen geleidelijk overlopen naar de zandkleur.
Enige suggesties?
Voor het draadje op BGG en grotere versies van de afbeelding, zie hier

Het vraagstuk waar ik nu mee zit is of en hoe ik de tegels wat meer samenhang kan geven. Ik heb geprobeerd om zandkleurige paden langs de randen te schilderen, maar dat werden te scherpe overgangen. Ik zit er nu aan te denken om dit met een airbrush op te zetten zodat de tegel aan de randen geleidelijk overlopen naar de zandkleur.
Enige suggesties?
Voor het draadje op BGG en grotere versies van de afbeelding, zie hier

-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Na enkele tips om de randen van de tegels grasgroen te maken (ipv mijn plan om het een zandkleur te maken zoals de kartonnen tegels hebben) is dit het resultaat:

Wat vinden jullie er van?
In mijn ogen een rustiger resultaat dan zonder deze groen randen!

-
missiloon
- Munchkin
Ik vind het mooier en idd veel rustiger ogen. Had ik zelf nooit aan gedacht om ze juist groen ipv zandkleurig te maken.Tjoek schreef:Na enkele tips om de randen van de tegels grasgroen te maken (ipv mijn plan om het een zandkleur te maken zoals de kartonnen tegels hebben) is dit het resultaat:
-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ziet er schitterend uit! Ik denk dat grasgroen inderdaad de juiste keus is geweest.

-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Persoonlijk vind ik het niet storend dat het water nu van gras naar water gaat ipv een ´strand´ er tussen. Dit zou ik eventueel wel kunnen schilderen op de water tegel zelf, maar dan zijn die niet gemakkelijk overal meer in te zetten.

-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Een minder scherpe overgang tussen water en land zou ik zelf een stuk mooier vinden. Maar dan moet je inderdaad wel wat verschillende watertegels maken (bijv. speciale tegels voor de hoeken), zodat je toch nog eenvoudig een bord op kan zetten. Toegegeven, met sommige uitbreidingen, zoals Zeevaarders, wordt een lastiger verhaal, maar dat zou ik dan voor lief nemen.

-
Tinky68
- Garnaal
Het groen laat het allemaal beter uitkomen. De korenveldtegel zou misschien beter uitkomen met iets meer groen. Hetzelfde zoals bij het bos en de bergen waar je maar een dun randje hebt rond het "3-D-gedeelte".
I am a sexy shoeless God of War!
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Top, dan ben ik op de goede wegTinky68 schreef:Het groen laat het allemaal beter uitkomen.
Bedoel je dat het groen dichter op het 3D gedeelte van de graantegel mag komen? De groene randen zijn nu overal even breed. Alleen is de graantegel een uitzonder qua 3D dat niet zo ver naar de randen doorloopt als de anderen...Tinky68 schreef:De korenveldtegel zou misschien beter uitkomen met iets meer groen. Hetzelfde zoals bij het bos en de bergen waar je maar een dun randje hebt rond het "3-D-gedeelte".

-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Waauw, echt prachtig werk!
Enkel de zeetegel spreekt me minder aan, maar de rest ziet er echt fantastisch uit.
Ik zie wel niet overal een duidelijke ruimte voor de nummerfiches, wat is daar de bedoeling mee?
En ga je ook custom dorpjes/steden/straten maken?
Enkel de zeetegel spreekt me minder aan, maar de rest ziet er echt fantastisch uit.
Ik zie wel niet overal een duidelijke ruimte voor de nummerfiches, wat is daar de bedoeling mee?
En ga je ook custom dorpjes/steden/straten maken?
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
roubosga
- El Capitan
Wat ik er van vind?Tjoek schreef:Wat vinden jullie er van?
Ik word er stil van, prachtig
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Thnx!!The Iced One schreef:Waauw, echt prachtig werk!
De zeetegel is de enige tegel waar ik nog geen experiment met kleurenschema´s achter de rug heb. De huidige kleurstelling is in mijn ogen wat te donker (komt vanuit een Warhammer tijdschrift omtrent Dreath Fleet, voor wie dat wat zegt). Hoe zou jij het voor je zien?The Iced One schreef:Enkel de zeetegel spreekt me minder aan, maar de rest ziet er echt fantastisch uit.
Dat je ze niet overal duidelijk ziet is voor mij bevestiging dat het doel geslaagd is. Ik wilde de tegels zodanig ontwerpen dat ze ook zonder fiches niet opvallende ´lege´ ruimte voor de fiches bevatten. Mogelijk om er een ander spel of variant mee te bedenken.The Iced One schreef:Ik zie wel niet overal een duidelijke ruimte voor de nummerfiches, wat is daar de bedoeling mee?
Maar alle tegels hebben wel degelijk ruimte voor de stabiele positionering van fiches zonder dat ze gaan schuiven. Zie de foto hieronder (wel wat moeilijk te zien op de nog witte tegels)

Is wel mijn uiteindelijke doel, maar eerst de havens en goudmijnen nog maken en zorgen dat ik voldoende heb om het spel te spelen. De tegels zijn exact dezelfde maat als de originele kartonnen tegels en zowel de houten als plastic speelstukken passen er zonder probleem op!The Iced One schreef:En ga je ook custom dorpjes/steden/straten maken?