Roll through the Ages
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Johanna
- Caballero
Roll through the Ages
QWG kondigt op de website aan binnenkort het spel 'Roll through the Ages' uit te gaan brengen.
Ik heb geen idee wat ik me bij het spel voor moet stellen behalve dan dat het met dobbelstenen gespeeld wordt. Maar misschien is hier iemand die er meer van weet....
Ik heb geen idee wat ik me bij het spel voor moet stellen behalve dan dat het met dobbelstenen gespeeld wordt. Maar misschien is hier iemand die er meer van weet....
Labels:
-
Rubik
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Roll through the ages kun je omschrijven als een kruising tussen Civilization en Yahtzee. Normaal duurt Civilization uren, maar met dit dobbelspel maar een half uurtje.
Op YouTube kun je een filmpje zien.
Op YouTube kun je een filmpje zien.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Ik ben bezig met een recensie. Als het meezit, staat die morgenavond op m'n site.
De korte versie: een vreselijk leuk dobbelspel, dat dobbelen in 'Yahtzee stijl' combineert met het thema van stevige ontwikkelingspellen. Jouw aantal steden bepaalt hoeveel stenen je gooit. Die stenen hebben symbolen voor graan (steden voeden om strafpunten te vermijden), geld & goederen (om ontwikkelingen te kopen, die winstpunten en leuke extraatjes opleveren) en mannetjes (waarmee je nieuwe steden en monumenten bouwt). Doodshoofden zorgen voor rampen, die jou of medespelers strafpunten opleveren.
Je krijgt punten voor monumenten en ontwikkelingen. Bij eerstgenoemden lever je strijd om als eerste een soort te voltooien, wat dubbele punten oplevert.
Opmerkelijk dat QWG alweer iets aankondigt. Die club begint erg te lijken op veel geschreeuw en weinig wol. De releaseplanning doet mij teveel denken aan 999 Games anno 2000. Jammer!
De korte versie: een vreselijk leuk dobbelspel, dat dobbelen in 'Yahtzee stijl' combineert met het thema van stevige ontwikkelingspellen. Jouw aantal steden bepaalt hoeveel stenen je gooit. Die stenen hebben symbolen voor graan (steden voeden om strafpunten te vermijden), geld & goederen (om ontwikkelingen te kopen, die winstpunten en leuke extraatjes opleveren) en mannetjes (waarmee je nieuwe steden en monumenten bouwt). Doodshoofden zorgen voor rampen, die jou of medespelers strafpunten opleveren.
Je krijgt punten voor monumenten en ontwikkelingen. Bij eerstgenoemden lever je strijd om als eerste een soort te voltooien, wat dubbele punten oplevert.
Opmerkelijk dat QWG alweer iets aankondigt. Die club begint erg te lijken op veel geschreeuw en weinig wol. De releaseplanning doet mij teveel denken aan 999 Games anno 2000. Jammer!
-
Johanna
- Caballero
Nou Erwin, ik zal je recensie zeker lezen.
Yahtzee klinkt niet heel geweldig, maar per slot van rekening zijn er meer leuke dobbelspellen. Dus ik ben benieuwd.
Dat QWG veel spellen aankondigt, vind ik absoluut geen probleem. Als het maar goede zijn!
Dat sommige releases vetraging oplopen... ach, kan gebeuren. Er zijn ergere dingen in de wereld. Ik kan er niet van wakker liggen.
Yahtzee klinkt niet heel geweldig, maar per slot van rekening zijn er meer leuke dobbelspellen. Dus ik ben benieuwd.
Dat QWG veel spellen aankondigt, vind ik absoluut geen probleem. Als het maar goede zijn!
Dat sommige releases vetraging oplopen... ach, kan gebeuren. Er zijn ergere dingen in de wereld. Ik kan er niet van wakker liggen.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Wakker moeten we er zeker niet van liggen.Johanna schreef:Dat QWG veel spellen aankondigt, vind ik absoluut geen probleem. Als het maar goede zijn!![]()
Sommige releases lopen vertraging op? Ik heb het gevoel dat bijna niets op tijd komt! Met name de vertraging van Pandemie lijkt de spuigaten uit te lopen. Ik hoorde van de week dat dit spel mogelijk pas in september verschijnt.
-
Bartjes!
- Uitgever
Is er uberhaupt ooit een officiele datum afgegeven voor Pandemie dan? (een spel waarop ik zelf overigens ook nauwelijks kan wachten, maar geduld wordt vast beloond en ik heb nog genoeg ongespeelde spllen in de kast staan; dat terzijde).Erwin schreef: Sommige releases lopen vertraging op? Ik heb het gevoel dat bijna niets op tijd komt! Met name de vertraging van Pandemie lijkt de spuigaten uit te lopen. Ik hoorde van de week dat dit spel mogelijk pas in september verschijnt.
Hun releaseplanning op de site geeft al tijden dit aan, en dat is toch weinig concreet:
Of heb ik iets gemist?Week ../2009: Pandemie
Week ../2009: Cavum, 2e editie, reprint
Week ../2009: Martinique
Week ../2009: Galaxy Trucker uitbreiding "Big Expansion"
Week ../2009: Carson City
Week ../2009: Master Print deel 5
Week ../2009: Master Print deel 6
-
Erwin
- Nieuwsreporter
-
Bartjes!
- Uitgever
En of dat geruststellend is!Erwin schreef: Blijkbaar jij niet. Een geruststellende gedachte?
[semi-off topic]Ik heb zojuist trouwens die link van Rubik eens zitten bekijken; erg leuk, die videorecensies van Tom Vasel. Hij legt ook effe in enkele minuten tijd Dominion uit; doet ie goed![/semi-off topic]
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Ik heb even op de releasepagina van QWG gekeken. Vorig jaar hebben ze 13 spellen uitgebracht en dit jaar staan er nu 12 op de planning. Dat moet dus prima kunnen. En aangezien ze volgens mij een neus voor goede spellen hebben, zou ik het zelfs niet erg vinden als er nog wat bij komt.
En ja, soms zitten dingen tegen, dat zal ook een spellenmaker overkomen en dan gaan releasedatums verschuiven. Ik ga er vanuit dat zij dit ook vervelend vinden en dat als het gebeurt het overmacht is. Of moeten ze het vak ook nog een beetje leren, in 2000 was 999 ook nog een jonge organisatie. Dus niet zeuren als het wat trager (of veel trager) gaat, het komt vast uiteindelijk goed en dan kunnen Nederlandse spelers weer wat mooie titels aan hun verzameling toevoegen.
En ja, soms zitten dingen tegen, dat zal ook een spellenmaker overkomen en dan gaan releasedatums verschuiven. Ik ga er vanuit dat zij dit ook vervelend vinden en dat als het gebeurt het overmacht is. Of moeten ze het vak ook nog een beetje leren, in 2000 was 999 ook nog een jonge organisatie. Dus niet zeuren als het wat trager (of veel trager) gaat, het komt vast uiteindelijk goed en dan kunnen Nederlandse spelers weer wat mooie titels aan hun verzameling toevoegen.
-
Bartjes!
- Uitgever
En Erwin heeft inmiddels de daad bij het woord gevoegd, zag ik. Zie www.bordspel.com voor zijn recensie van dit spel.Erwin schreef:Ik ben bezig met een recensie. Als het meezit, staat die morgenavond op m'n site.
-
Boes
- Garnaal
-
Erwin
- Nieuwsreporter
-
Piet
- Beheerder
-