Deze ziet er ook wel leuk uit en heeft wat meer mogelijkheden dan King of Tokyo. Komt waarschijnlijk ook wel in de collectie
King of New York - video review van The Dice Tower
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
woozle
- Stamhoofd
King of New York - video review van The Dice Tower
The Dice Tower heeft vanmiddag een review van King of New York online gezet.
Deze ziet er ook wel leuk uit en heeft wat meer mogelijkheden dan King of Tokyo. Komt waarschijnlijk ook wel in de collectie
De vraag is natuurlijk of het King of Tokyo volledig zal vervangen.

Labels:
-
Jonas2404
- Grote Dienaar
Re: King of New York - video review van The Dice Tower
Leuke nieuwe 'improvements'.
De basis van King of Tokyo is er nog wel maar toch voelt het als een heel nieuw spel, met nieuwe mechanismes en tactiekjes.
een bijna zekere aanvulling voor mijn collectie!
(arme portefeuille
)
De basis van King of Tokyo is er nog wel maar toch voelt het als een heel nieuw spel, met nieuwe mechanismes en tactiekjes.
een bijna zekere aanvulling voor mijn collectie!
-
Xildur
- Munchkin
-
Wyckyd
- Generalist
Voelt toch een beetje gek om deze te kopen als je King of Tokyo al hebt.. er zitten zeker nieuwe dingen in deze versie, maar heb je ooit een situatie waarin Tokyo niet 'voldoende' maar je New York uit de kast moet pakken?Jonas2404 schreef:Leuke nieuwe 'improvements'.
een bijna zekere aanvulling voor mijn collectie!(arme portefeuille
)
-
woozle
- Stamhoofd
Bij mij zal het eerder een optie zijn om KOT weg te doen en KONY de plaats te laten innemen.

-
Wyckyd
- Generalist
Tja dat kan natuurlijk ook - heb heel veel van de actiekaarten van King of Tokyo nu wel gezien, maar het blijft leuk..woozle schreef:Bij mij zal het eerder een optie zijn om KOT weg te doen en KONY de plaats te laten innemen.
Lastig hoor.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Ik ben benieuwd of hiervan ook een Nederlandstalige versie uit zal gaan komen. Uitbreidingen zullen ook vast wel volgen. Sowieso een Power up! verwacht ik wel want de monsters hebben nog geen specifieke eigenschappen.
-
Jonas2404
- Grote Dienaar
Niet helemaal akkoord. Ik denk dat de mogelijkheden in New York echt groter zijn, dan in Tokyo waardoor het toch een hele nieuwe spelervaring wordt. Of je zowel Tokyo als New york zal spelen is natuurlijk afwachten maar ik zou Tokyo sowieso houden, al is het maar om cyber bunny New York te zien veroverenWyckyd schreef: Voelt toch een beetje gek om deze te kopen als je King of Tokyo al hebt.. er zitten zeker nieuwe dingen in deze versie, maar heb je ooit een situatie waarin Tokyo niet 'voldoende' maar je New York uit de kast moet pakken?
-
Wyckyd
- Generalist
Ja, als fan van King of Tokyo kun je King of New York in ieder geval zien als gave uitbreiding, met veel nieuws: nieuwe figuren, kaarten, variant in de regels. Maar wat ik probeer te zeggen: zouden er veel mensen zijn die KoT niet leuk vinden, maar KoN wel? Of andersom?Jonas2404 schreef:Niet helemaal akkoord. Ik denk dat de mogelijkheden in New York echt groter zijn, dan in Tokyo waardoor het toch een heel nieuwe spelervaring wordt. Of je zowel Tokyo als New york zal spelen is natuurlijk afwachten maar ik zou Tokyo sowieso houden, al is het maar om cyber bunny New York te zien veroverenWyckyd schreef: Voelt toch een beetje gek om deze te kopen als je King of Tokyo al hebt.. er zitten zeker nieuwe dingen in deze versie, maar heb je ooit een situatie waarin Tokyo niet 'voldoende' maar je New York uit de kast moet pakken?
Ach, ik weet zelf ook niet helemaal wat ik probeer te zeggen denk ik.
-
Jonas2404
- Grote Dienaar
HahaWyckyd schreef: Ja, als fan van King of Tokyo kun je King of New York in ieder geval zien als gave uitbreiding, met veel nieuws: nieuwe figuren, kaarten, variant in de regels. Maar wat ik probeer te zeggen: zouden er veel mensen zijn die KoT niet leuk vinden, maar KoN wel? Of andersom?
Ach, ik weet zelf ook niet helemaal wat ik probeer te zeggen denk ik.
Het wordt een moeilijke keuze op de beur(s)(zen) in November. Ik ben benieuwd of KoN net zo'n hit wordt als KoT!
-
WTULTC
- Elfenkoning
Het zou mooi zijn als deze op Spellenspektakel al in het Nederlands verkrijgbaar zou zijn, maar ik vrees dat dat te kort dag gaat worden. Sowieso moet een Nederlandse uitgever het eerst nog op gaan pakken. Al zal dat vast niet het probleem zijn gezien KoT zo'n hit is (geweest).
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Weet je zeker dat dit geen probleem zou zijn? Ik heb KoT bewust Engelstalig omdat die uitbreidingen maar niet in het NL willen verschijnen... Gaat een nieuw spel in dezelfde serie dan wel vertaald worden in het Nederlands?WTULTC schreef:Het zou mooi zijn als deze op Spellenspektakel al in het Nederlands verkrijgbaar zou zijn, maar ik vrees dat dat te kort dag gaat worden. Sowieso moet een Nederlandse uitgever het eerst nog op gaan pakken. Al zal dat vast niet het probleem zijn gezien KoT zo'n hit is (geweest).
-
MrTijn
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: Gamen is nodig!
Ik vind het wel leuk dat je punten nu niet zomaar verdient door een getalletje op de dobbelsteen. Ook vind ik het een goede toevoeging dat je extra energy krijgt als je in Manhatten (Tokyo) staat. Interactief bord, deze gaat er 100% komen. Maar niet KOT vervangen, die blijft er lekker bij. Prima introductie game
.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Ik heb KoT in het Nederlands en die paar Engelstalige kaarten van de uitbreidingen neem ik voor lief. Met Power up! wordt het hier helaas bijna niet gespeeld en dat komt niet door het Engels. De extra 10 kaartjes van Halloween vormen geen probleem als deze in het Engels voorbij komen leg ik het gewoon uit aan mensen aan tafel die geen of nauwelijks Engels kunnen. Ik moet wel de Nederlandstalige versie kopen aangezien een deel van de familie (ouders en een aantal neven etc.) niet goed zijn in Engels. Zelf zou ik er geen probleem mee hebben. Na bijna 90 plays begint KoT nog altijd niet te vervelen (sta daarmee op bgg nog altijd in de top 15) en vanavond gaat het weer op tafel komen. Een broer van mij is helemaal gek op het spel, dus ik moet het vanavond meenemen als we op bezoek gaan.
KoNY zie ik ook als een leuke toevoeging, dus ik zou zeker niet mijn KoT weg doen. Met beginners zou ik eerst KoT spelen en vervolgens KoNY want die is wellicht voor een niet veel spelers iets lastiger (meerdere dingen waarmee je rekening mee moet houden afgaande op het filmpje).
KoNY zie ik ook als een leuke toevoeging, dus ik zou zeker niet mijn KoT weg doen. Met beginners zou ik eerst KoT spelen en vervolgens KoNY want die is wellicht voor een niet veel spelers iets lastiger (meerdere dingen waarmee je rekening mee moet houden afgaande op het filmpje).