Een wat vreemd schrijven. De strategie is naar eigen zeggen al uitgewerkt, maar het samenwerkingsverband tussen SIZ en uitgevers en distributeurs oogt tamelijk pril...?? Hoe dan ook: mij interesseert dat niet eens zoveel. Ik weet niet wat SIZ precies is, kan dat ook niet weten, en geef er dus verder geen oordeel over. Ik zie wel. Mij interesseerde alleen (eventjes) het tijdpad gezien de eerdere aankondinging. Dat is nu maart 2009 geworden. Okee, dan wachten we rustig af.
Wat betreft het 'proevertje'... Tja. Ik wil geen zwartkijker zijn, maar het beeld dat zich opdringt is toch erg grauw. Ik zal maar in mijn achterhoofd houden dat het nog geen maart is.
SpelinZicht?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
cab
- Burgemeester
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zuiderspel schreef:31 maart 2009: Een nieuw spellenmagazine op Zuiderspel
Zoals 2 weken geleden aangekondigt, kunnen we nu vertellen wat de primeur op Zuiderspel is. Het is een nieuw spellenmagazine met de naam: "Spel in Zicht". Dit Belgische magazine ziet vandaag, 31 maart, het levenslicht in de vorm van een magazine een e-zine en een website. In het eerste nummer zal er ook aandacht zijn voor Zuiderspel. De makers van het blad zullen tijdens Zuiderspel hun blad promoten. We hebben een voorproefje mogen zien en het ziet er werkelijk schitterend uit. We wensen de redactie veel succes met dit goede initiatief.
-
cymric
- Wu Feng
-
jesse
- Sojaboon
Beste Spellenliefhebbers,
Nog een héél klein beetje geduld. Het magazine is al in druk en het e-zine staat klaar om te vertrekken. Enkel de website spartelt nog een klein beetje tegen. Maar het is kwestie van punten en komma's.
We hebben nog een paar uren voor maart 2009 eindigt.
Maar wees gerust het nieuwe spellenmagazine is eindelijk... in Zicht.
Nog een héél klein beetje geduld. Het magazine is al in druk en het e-zine staat klaar om te vertrekken. Enkel de website spartelt nog een klein beetje tegen. Maar het is kwestie van punten en komma's.
We hebben nog een paar uren voor maart 2009 eindigt.
Maar wees gerust het nieuwe spellenmagazine is eindelijk... in Zicht.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
-
jesse
- Sojaboon
Beste Bart,
'Spel in Zicht' doet het rustig aan. De nadruk ligt op ons elektronische magazine dat iedereen gratis krijgt op onze site. Maar wie wil, kan het gedrukte magazine bestellen via de site. Zo krijg je het magazine thuis geleverd met de post. Je kunt het ook vinden op evenementen zoals Zuiderspel.
Zoals je zal zien, richt 'Spel in Zicht' zich vooral naar mensen die af en toe een spelletje spelen. Veelspelers zullen het meeste spellennieuws al op de verschillende fora gevonden hebben. Maar toch kan het ook voor hen interessant zijn om over sommige spellen te lezen. En hier en daar zullen ze ook iets nieuws vinden.
Maar alle info vinden jullie binnenkort als de site online staat. Ik voorspel dat dit ergens in de loop van de nacht zal zijn. Het is zeker geen april grap, daarvoor hebben we iets te hard moeten werken
.
'Spel in Zicht' doet het rustig aan. De nadruk ligt op ons elektronische magazine dat iedereen gratis krijgt op onze site. Maar wie wil, kan het gedrukte magazine bestellen via de site. Zo krijg je het magazine thuis geleverd met de post. Je kunt het ook vinden op evenementen zoals Zuiderspel.
Zoals je zal zien, richt 'Spel in Zicht' zich vooral naar mensen die af en toe een spelletje spelen. Veelspelers zullen het meeste spellennieuws al op de verschillende fora gevonden hebben. Maar toch kan het ook voor hen interessant zijn om over sommige spellen te lezen. En hier en daar zullen ze ook iets nieuws vinden.
Maar alle info vinden jullie binnenkort als de site online staat. Ik voorspel dat dit ergens in de loop van de nacht zal zijn. Het is zeker geen april grap, daarvoor hebben we iets te hard moeten werken
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
De site is online, en ziet er op het eerst zicht zeer goed, inhoudelijk heb ik het nog niet bekeken!
www.spelinzicht.eu
www.spelinzicht.eu
-
cymric
- Wu Feng
Site is inderdaad netjes opgezet, en het magazine is voor zover mijn herinnering strekt een voortzetting van Mellón met dezelfde nette opmaak. Alleen, beste redactie, wat meer 'metanieuws' mag ook wel: alleen maar recensies en besprekingen is niet zo interessant. Maar dat zal vast wel in orde komen in latere uitgaven.
Een écht punt van kritiek betreft het aanmelden voor de e-Nieuwsbrief. Jullie willen daar dat ik mijn volledige NAW-gegevens achterlaat, maar volgens mij hebben jullie die helemaal niet nodig, want niet relevant voor een emailabonnement. Alleen het email-adres is dus noodzakelijk. Ik zou eerder een formulier verwachten waarin ik mijn spelvoorkeuren en -interesses kan aangeven dan waar ik woon! Kan dit alsjeblieft worden veranderd?
Een écht punt van kritiek betreft het aanmelden voor de e-Nieuwsbrief. Jullie willen daar dat ik mijn volledige NAW-gegevens achterlaat, maar volgens mij hebben jullie die helemaal niet nodig, want niet relevant voor een emailabonnement. Alleen het email-adres is dus noodzakelijk. Ik zou eerder een formulier verwachten waarin ik mijn spelvoorkeuren en -interesses kan aangeven dan waar ik woon! Kan dit alsjeblieft worden veranderd?
-
Dierik
- Erelid
Het magazine net even gedownload en doorgebladerd en ik moet zeggen dat het er qua vormgeving prima uitziet. Toch ben ik het wel met Maarten eens dat er vehoudingsgewijs wat veel recensies in staan.
Zelf zou ik meer gaan voor interviews met bekenden in de bordspellenwereld, beursverslagen en ook een rubriek als op BGG (Geek of the week) zou ik erg interessant vinden
Toch wil ik geen zwartkijker zijn. Goed initiatief dat met wat aanpassingen nog beter kan worden
Zelf zou ik meer gaan voor interviews met bekenden in de bordspellenwereld, beursverslagen en ook een rubriek als op BGG (Geek of the week) zou ik erg interessant vinden
Toch wil ik geen zwartkijker zijn. Goed initiatief dat met wat aanpassingen nog beter kan worden
-
Bartjes!
- Uitgever
-
henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra