Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Op het forum van BoardgameGeek heeft Donald X. Vaccarino, de ontwerper van Dominion, meer informatie vrijgegeven over de volgende uitbreiding genaamd ‘Dominion: Intrigue’. Hij geeft een lijst van veelgevraagde toevoegingen die in de uitbreiding aanwezig zullen zijn, zoals:
- Er zullen nieuwe soorten overwinningskaarten in zitten.
- Je zult meer keuzes hebben in je beurt.
- Het spel zal vaker eindigen met de drie-lege-stapels-eindconditie.
- Er zal meer interactie zijn tussen de spelers.
- Er zullen meer mogelijkheden zijn om vloeken uit te delen.
- Er zal een nieuwe reactie kaart zijn.
- Er zullen kaarten zijn waardoor koper, landgoederen en hertogdommen interessanter zullen zijn om te kopen.
- Er is meer variatie omdat er nu uit 50 verschillende kaarten gekozen kan worden in plaats van maar 25.
- De illustraties zijn over het algemeen mooier dan in de basisset.
- Er zullen nieuwe soorten overwinningskaarten in zitten.
- Je zult meer keuzes hebben in je beurt.
- Het spel zal vaker eindigen met de drie-lege-stapels-eindconditie.
- Er zal meer interactie zijn tussen de spelers.
- Er zullen meer mogelijkheden zijn om vloeken uit te delen.
- Er zal een nieuwe reactie kaart zijn.
- Er zullen kaarten zijn waardoor koper, landgoederen en hertogdommen interessanter zullen zijn om te kopen.
- Er is meer variatie omdat er nu uit 50 verschillende kaarten gekozen kan worden in plaats van maar 25.
- De illustraties zijn over het algemeen mooier dan in de basisset.
Ik hoop met name op meer interactie, dat vond ik persoonlijk de grootste tegenvaller toen ik het speelde. Het schudden is ook een minpunt, maar dat is waarschijnlijk lastiger op te lossen
Dierik schreef:
Ik hoop met name op meer interactie, dat vond ik persoonlijk de grootste tegenvaller toen ik het speelde. Het schudden is ook een minpunt, maar dat is waarschijnlijk lastiger op te lossen
Ik vind dat schudden niet zo bezwaarlijk; gaande het spel wordt het steeds minder. Als je met de dief speelt, moet je echter wel weer een stuk vaker schudden...