Jungle Speed

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Juhani
Jakkiebak!
Contacteer:

Jungle Speed

Bericht door Juhani »

Zijn er hier nog Jungle Speed spelers? Het is een briljant spel om met een groep van zo'n 5 - 10 personen te spelen. Er is zelfs een drank variant voor volwassen spelers: elke keer als de totem gepakt wordt, een slok drank nemen. Dat maakt het spel nog interessanter natuurlijk.
Dit spel ontbreekt bijna nooit meer tijdens een spelavond of feestje. Ik indoctrineer gewoon iedereen er mee :roll:
I'm not a complete idiot; several parts are missing

Labels:
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Het is inderdaad een erg leuk spel waarbij altijd gelachen wordt, behalve als je in een lange nagel of stevige ring grijpt!
Het leuke van dit spel is dat hoelang je het ook speelt,je er behalve wellicht wat gewenning nooit onverslaanbaar in wordt...
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
Henk_Glimlach
Veenboer
Contacteer:

Bericht door Henk_Glimlach »

Of zo als mij je hebt er gewoon nog nooit een spel mee gewonnen :). Dit gaat echt te snel voor me. Maar het idee is heel leuk en speel het ook met veel plezier. Maar ringen zijn niet fijn net als het Spel Met De Bel. Halli Ghali <----- nu maar hopen dat ik het goed geschreven heb.
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.
Juhani
Jakkiebak!
Contacteer:

Bericht door Juhani »

Ik ben meestal degene die wint... :roll: In ieder geval staan de meeste nieuwe spelers er van te kijken hoe snel ik dat ding pak als het kaartje met de pijlen naar binnen valt.
Every
PIONier
Contacteer:

Bericht door Every »

Jungle speed rules, ook al win ik nooit! Ben wel eens de snelste die de totem pakt maar aangezien ik meestal met Nora en nog een erg geobserdeerd persoon speel is het gewoon onmogelijk voor mij hiermee te winnen. Maar dat vind ik hierbij helemáál niet erg!
Sa souvraya niende misain ye ~ Mat Cauthon
Juhani
Jakkiebak!
Contacteer:

Bericht door Juhani »

Haha, misschien moeten we Sarah hier ook maar heen lokken :wink:
Overigens geeft het nog meer dynamiek als je het staand speelt, gezien we laatst wel genoodzaakt waren dat te doen.
powertieke
Joker

Bericht door powertieke »

Mijn jungle speed totem heeft een collega tijdens de pauze een voortand gekost... en hij speelde nog niet eens mee.
Typische eerste ronde koehandel :
Speler 1 : "Een ki-"
Speler 2 : "HONDERD!!"

bij ons dan...
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door syroit »

Bij Jungle speed loopt ook de omgeving gevaar. Het heeft mij tot hier toe 2 glazen gekost en bijna een schuifpui van de buren.

Heeft er iemand trouwens al ervaring met de uitbreiding?
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

syroit schreef:Heeft er iemand trouwens al ervaring met de uitbreiding?
De uitbreiding biedt meer van hetzelfde, dus uitermate geschikt voor de fans. Er zit een aantal nieuwe speciale kaarten in en verder veel symboolkaarten die wel erg veel op de kaarten uit het basisspel lijken. Erg gemeen en dus vooral geschikt voor hen die het spel al goed kennen.
Ik zou trouwens niet aanraden om met alle kaarten uit het basisspel en de uitbreiding te spelen. Dan speel je met 160 kaarten en duurt het wel erg lang voor hetzelfde symbool twee keer voorkomt. Beter kun je een selectie van setjes maken, natuurlijk wel van sets uit dezelfde familie van symbolen. :twisted:
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Contacteer:

Bericht door syroit »

Ik heb hem inmiddels ook in de collectie zitten, jammergoenoeg nog niet kunnen spelen, maar zal binnenkort wel gebeuren.

Alle kaarten samen wordt idd wel heel veel.
Bij sommige kaarten moet je erg goed kijken om de verschillen te vinden. De kans op fouten wordt hierdoor alleen maar groter, en de "pret" dus ook :twisted:
kim1983
Jakkiebak!
Contacteer:

Bericht door kim1983 »

Ja idd , de kaarten lijken soms heel erg op elkaar , probeer het dan maar eens savond op een terraske te spelen op ries :) , dat brengt garantie ongelukken met zich mee . Best is je te verzekeren geloof ik want ik heb er al verschillende ongelukken mee gehad :).
http://www.spellenhut.be
Steep
Sojaboon

Bericht door Steep »

Jungle Speed ongelukken, die zijn hier ook bekend ja. De Jungle Speed hype is hier overigens wel over, maar er zaten weken bij dat we het zeker 2 avonden in de week een potje of 10 speelden....

De schade heeft zich beperkt tot een glas Palm dat kapotsprong in een caf. Verder vooral persoonlijke ongelukjes met snijwondjes en dergelijke tot gevolg. Een goed gebruik bij ons was dan om een beetje bloed aan de bovenkant van de totem te doen als bewijs.
Joel22
Stamhoofd

Re: Jungle Speed

Bericht door Joel22 »

Weet iemand welke versie dit is? Ooit eens 2ehands gekocht zonder handleiding. Wil nu de uitbreiding aanschaffen, maar weet niet of dat past.
Bijlagen
IMG_0578.JPG
(1.77 MiB) 145 keer gedownload
Ilse23
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!

Bericht door Ilse23 »

Dezelfde als ik heb, je kan gewoon de uitbreiding bijkopen. Deze komt uit een verticale rode doos.
Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Ilse23 schreef: Dezelfde als ik heb, je kan gewoon de uitbreiding bijkopen. Deze komt uit een verticale rode doos.
Thx!! :D
Plaats reactie