Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Erwin schreef:Ik begreep van mijn winkelier dat Le Havre en Steam weer zijn vertraagd. Het begint helaas meer en meer te lijken op de onbetrouwbare releaseplanningen van 8/9 jaar geleden. Jammer, 999 Games had het de laatste jaren zo goed voor elkaar.
Ik wil het niet goed praten maar wel een stukje begrip kweken.
Internationale co-producties (veel bedrijven uit verschillende landen die tegelijk hetzelfde spel laten maken) vinden pas doorgang bij de fabriek als alle firma's hun werk hebben gedaan (vertalingen, opmaak,...). 999 Games ziet zich zelf de laatste maanden helaas weer veel schema's en gecommuniceerde releasedata niet halen omdat derden hun werk niet tijdig afhebben waardoor producties worden uitgesteld.
het alternatief is niets melden van de planning maar dat lijkt me ook niet wenselijk, of zien jullie dat anders? Pas communiceren als het spel er al is (en dus binnen 2 dagen in de winkel ligt).?
Ik begrijp dat het inderdaad niet makkelijk, en ook helemaal niet prettig is, als je op deze manier van anderen afhankelijk bent.
Het is logisch dat wij als spelers wel uitkijken naar bepaalde nieuwe uitgaves, en ook een beetje teleurgesteld zijn als de datum achteruit verschoven wordt. Maar het alternatief om spellen niet op voorhand te melden lijkt me helemaal niets.
Dus hou het maar zoals het is (en zit een beetje achter de veren van die andere mede-uitgevers).
Misschien is een compromis mogelijk in de vorm van een extra mededeling: we geven het spel uit, gepland voor dan-en-dan, maar aangezien dit een internationale editie betreft waar uitgevers uit meerdere landen tegelijk aan meewerken is de kans dat er enige tot forse vertraging buiten onze controle om optreedt helaas niet uit te sluiten.
Dat moet echt meer dan genoeg zijn. Het ligt wat anders voor mensen die vooruit betalen, maar daar is hier geen sprake van.
Het kan veeeeeeeeeeeel korter: "verwachte releasedatum".
Er staat niet voor niets 'VERWACHT'... Dat laat nog alle mogelijkheden open voor uitstel. Zo lang het maar geen afstel wordt
Nog even reagerend op mijn vraag voor nederlandse regels.
Ik kan duits lezen en heb dan ook niet zo heel veel moeite met de regels.
Maar ik deed het kado aan iemand en aangezien we een beperkt budget hadden en de duitse versie voor de helft van de prijs in de winkel ligt dan is de keuze snel gemaakt.
aicirtap schreef:Nog even reagerend op mijn vraag voor nederlandse regels.
Ik kan duits lezen en heb dan ook niet zo heel veel moeite met de regels.
Maar ik deed het kado aan iemand en aangezien we een beperkt budget hadden en de duitse versie voor de helft van de prijs in de winkel ligt dan is de keuze snel gemaakt.
Dan moet je of een ander kado kiezen of nemen zoals het is.
Gezeur de hele tijd over die paar knaken meer of minder, Holland op z'n smalst...
Wim 999 schreef:999 Games ziet zich zelf de laatste maanden helaas weer veel schema's en gecommuniceerde releasedata niet halen omdat derden hun werk niet tijdig afhebben waardoor producties worden uitgesteld.
Grappig, bij Phalanx Games werkt het andersom.
Een citaat van Phalanx Duitsland over Steam: "Ursprünglich wurde die Produktion ja auf den 7 April verschoben, allerdings gab es noch eine kurzfristige Änderung in der niederländischen Fassung. Daher gab es nun zum letzten mal eine kurzfristige Verschiebung."
De nieuwe productiedatum is dus 21 april. Wanneer levert 999 Games 'm uit aan de winkels?
Dierik schreef:
- KvK 5/6 uitbreiding Kooplieden en Barbaren
Ik weet het niet, maar uitbreidingen van uitbreidingen... Bah! Ik haak écht af, hoor! Dan spelen we wel in teams, die enkele keer dat we met 5 of 6 zijn.
Dierik schreef:
- KvK 5/6 uitbreiding Kooplieden en Barbaren
Ik weet het niet, maar uitbreidingen van uitbreidingen... Bah! Ik haak écht af, hoor! Dan spelen we wel in teams, die enkele keer dat we met 5 of 6 zijn.
Ik had stilletjes gehoopt dat ze deze nog zouden uitbrengen wat met steden en ridders is het leuk combineren. Collega's op mijn werk zijn nog steeds niet uitgekeken op Catan We spelen nog regelmatig met 6 man.
Als je Kolonisten speelt met de uitbreiding voor 5/6 spelers + de uitbreiding voor steden en ridders + de uitbreiding voor steden en ridders voor 5/6 spelers + de uitbreiding Kooplieden & Barbaren + de uitbreiding Kooplieden & Barbaren voor 5/6 spelers, ben je zo'n 180 euro lichter, maar kun je het wél gewoon spelen hoor. Volgens mij moet dat werken.
Als je Kolonisten speelt met de uitbreiding voor 5/6 spelers + de uitbreiding voor steden en ridders + de uitbreiding voor steden en ridders voor 5/6 spelers + de uitbreiding Kooplieden & Barbaren + de uitbreiding Kooplieden & Barbaren voor 5/6 spelers, ben je zo'n 180 euro lichter, maar kun je het wél gewoon spelen hoor. Volgens mij moet dat werken.
Zelf heb ik er rond de 75 euro aan betaald gespreid over een jaar of 9. Een aantal uitbreidingen heb ik ook gekregen.
Maar desondanks dat vind ik het nog steeds een geweldig spel.Een paar maanden geleden kwam ik op een duitsewebsite een pdf bestand tegen waarbij de Steden en Ridders kunt combineren met de moeilijkste senario's van Barbaren en Handelsheren. Kortom er leuk als je verschilende uitbreidingen combineerd. spelen die je met 6 personen goed kunt spelen zijn er niet in grote getalen. De houten onderdelen van de 5/6 uitbreiding heb ik al in huis.
Overigens vind ik het ook erg slecht nieuws dat er geen NL uitbreiding komt voor Dominion. Ik ben inmiddels verknocht aan dit spel en het is dan ook met stip de nieuwe nummer 1 in mijn spellen top 20...
Bartjes! schreef:Overigens vind ik het ook erg slecht nieuws dat er geen NL uitbreiding komt voor Dominion. Ik ben inmiddels verknocht aan dit spel en het is dan ook met stip de nieuwe nummer 1 in mijn spellen top 20...
Waar heb je dat nieuws vandaan? Zo stellig is het namelijk niet. 999 Games geeft alleen maar aan dat er pas grote uitbreidingen (in feite volwaardige zusterspellen) komen wanneer er een stevig commercieel fundament is gelegd. Voor Dominion is dit fundament nog niet in zicht.