Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee - EDITIE 2014

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Gesloten
vdbmalmsteen
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee - EDITIE 2014

Bericht door vdbmalmsteen »

Leuke 2 dagen gehad. Goed geruild behalve een Duitstalige Android Netrunner :oops:

Beste koop: een Möllky demostratiemodel voor 15€

Grootste ontgoocheling: Castle of Mad king Ludwig, de look alleen deed mij afkicken.
Bijlagen
Nieuw.JPG
(4.09 MiB) 988 keer gedownload
Afbeelding

Labels:
Bongo
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: #homoludens

Bericht door Bongo »

4e jaar essen en met een zeer goede voorbereiding bijna alles wel gezien en geplay-test wat we wouden... en daarnaast op vrijdagavond flink doorgehaald aan de bar met Zee Garcia van the Dice Tower en een vriend van hem... ;-)

Zaterdagmorgen was wat minder geslaagd... maar top weekend!

Gekocht op Essen:
Voor mij persoonlijk
- Ca$h and Guns
- Lords of Xidit
- Lost Legacy
- Sail to India
- 1911 Amundsen vs Scott
- Mr Jack in the Pocket
- Star Realms
- Auge um Auge
- Dicke Dämonen (en al gespeeld! super tip Dominique!)
- de laatste 3 uitbreidingen van Revolver

Voor vrienden/collega's
- Ca$h and Guns
- Luchador
- Auge um Auge
- Kanban
- Metropolys
- Caylus Magan Carta

En niet kunnen kopen wegens uitverkoop:
- Ninja Taisen
- Grand Slam ($%@#$@#$% die wou ik echt)
- Valley of the kings (UK versie)

Geplaytest en niet gekocht:
- 27th passenger (UK, te veel tekst voor familie)
- Black Fleet (idem)
- Witness
- Strife (topspel !! maar vriend kocht deze)
- Madam Chi

top weekend!
Laatst gewijzigd door Bongo op ma 20 okt 2014, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Copy/paste van mijn post op BGG (te lui om te vertalen):
The games that went home with me this year (in apparantly very low quality images taken with my S3 :thumbdown: ).
The left stack are my own purchases, the right stack are games I bought/picked up for someone else. Anyone notices that the right stack is almost as high as my own? :roll:

Afbeelding

Mijn spellen mooi gestapeld:
Afbeelding

Prices:
First to fight: 35€ (this is my biggest gamble of the fair since there is zero to nothing known about this game on BGG but for some reason I was attracted to it, it uses Puerto Rico's action selection mechanisme. I think I will have one fellow player in Wouter, but will I find others to play this WW2-themed eurogame?)
Hospital rush: 22€, played and enjoyed, Dirk not so much...
Gaia: 25€, pre-ordered
Robin: 20€, pre-ordered
Adventure Tours: 15€
Star Realms: 12€
Keep running: 11€, played and enjoyed.
Bakerspeed: 7€
Total 'loss': 147€ with a budget of 150€, how nice is that? :D

The trip to Essen took us 1H50 in the morning with no traffic issues whatsoever, but the trip home took us 4h flat!!! This due to a massive traffic jam on the A40 where we stood still for almost 2h (during which we punched some games, Dirk read some rules and we enjoyed some musci :cool:) and another traffic jam in Eindhoven which we were able to bypass thanks to Dirk, but on the randweg where speed is limited to 80km/h.
Man, that was one hell of a ride back...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door Bridget »

Dit is de opbrengst van 4 dagen Spiel. Totaal 85 euro uitgegeven.

Robin en Medieval Academy hebben we een beetje gekeken / uitleg gevraagd op de beurs en meteen gekocht. 's avonds in het hotel gespeeld en ze zijn leuk! Nu weten we wat de beste tactiek is dus ik ben benieuwd hoe we het volgende keer spelen.
Pantheon is bij de uitverkoop van Heidelberger gescoord en Roborama heb ik gewonnen in het Happy Hour van Playthisone.
Alleen Hook, Port Royal en Spectaculum blind gekocht dus ik laat me verrassen, geen idee of het wat is? :?

Afbeelding
Everybody has the right to play...
Hijacker
Genius

Bericht door Hijacker »

Gekocht en geruild (mathtrade)....
Bijlagen
unnamed (2).jpg
(37.92 KiB) 1057 keer gedownload
unnamed (1).jpg
(42.44 KiB) 1057 keer gedownload
Afbeelding
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

Beetje laat, maar toch nog een update van mijn kant.
Ik ben op de vrijdag geweest en 's ochtends meteen mijn lijst met wants afgewerkt:
  • Dice Brewing + playmats (pre order)
  • Power Grid: Deluxe (Rio Grande versie gekozen ivm spelregels, maar Funkenschlag is coolere doos natuurlijk)
  • Five Tribes (Engels, helaas zijn mijn money tokens ge-misprint, dus support van Days of Wonder al gecontacteerd)
  • Legacy: The Testament of Duke de Crecy (engels)
  • Valley of the kings (AEG engels)
  • Spyfall + Essen promo (russische doos, engels spel)
  • CV + CV:Gossip + Essen promo + CV goodies
  • Bakerspeed
Laten liggen:
  • Deus - kwaliteit spelmateriaal en design schrok mij af, helemaal voor de redelijk stevige prijs
  • Historia - vriend van me kocht deze al :P
  • Robo Rama - toch teveel twijfel of nut in onze spellengroep
  • Alchemists - veel ophef, weinig game. zag vooral veel mensen pielen met tokens en veel turen op de telefoon.
Niet kunnen vinden:
  • Robinson Crusoe basisspel in het Engels. Maar die kon gewoon eenmaal terug in NL besteld worden
Blij met alle aankopen, vooral met de snelle aanschaf van Spyfall en Valley of the Kings, die waren later op de dag al uitverkocht.
Afbeelding
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com

Bericht door Seabie »

Mijn buit voor dit jaar. Best geslaagd, al zeg ik het zelf:

- Dragonscroll
- Dungeon Fighter: Stormy Winds
- Fleet
- Ebbes
- Coup Reformation
- The Resistance: Hidden Agenda & Hostile Intent
- Witches
- Lost Legacy 1, 2 en 3
- Magic Duel Decks: Jace vs Vraska
- Magic Duel Decks: Speed vs Cunning
- Magic 2015 Clash Pack: Fate & Fury
- Secret Moon
- The Ravens of Thri Sahashri

Helaas waren er al een aantal spellen uitverkocht (Dungeon Fighter: The Big Wave, Neuroshima Hex! Mississippi, Imperial Settlers) en ik had kaarthoesjes besteld bij een stand, maar die hadden ze niet mee genomen...

Maar goed, dat mocht de pret niet drukken natuurlijk, en ik heb dan ook een fantastische dag gehad. Spellen die we gespeeld hebben:

- One Night Werewolf. Fantastisch spel, zit veel meer in dan ik had gedacht. Zou wel flink concurreren met The Resistance om speeltijd, maar het zat goed in elkaar. De mensen waarmee ik was wilden hem allemaal kopen, maar de Engelse versie was uitverkocht helaas. De uitleg was erg goed!

- Dungeon Fighter: Stormy Winds. Ik wist van tevoren al dat ik deze wilde kopen. Er was een tafel vrij, dus we zijn gelijk maar aangeschoven voor een spelletje. Blijft erg leuk.

- Mascarade. Lastig spel, ik ben hier absoluut niet goed in. Ik moet te veel memoriseren wat te snel al weer helemaal anders kan zijn. In deze categorie speel ik toch liever Coup.

- Antike II. Leuk spel, hier hou ik van. Heb zelf Antike Duellum ongespeeld in de kast staan, maar die gaat nu zeker snel op tafel komen. Erg goede uitleg gehad hier!

Geslaagde dag en ik kijk uit naar verhalen van anderen.
Bijlagen
image.jpg
(1.26 MiB) 794 keer gedownload
Afbeelding
Suzan
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
Contacteer:

Bericht door Suzan »

Ik heb er ook maar weer een geeklist van gemaakt.

Afbeelding
cab
Burgemeester
Contacteer:

Bericht door cab »

Afbeelding

Klik op plaatje voor meer info!
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

De spiel oogst '14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto staan : Lords of Xidit, Realm of wonder, Burgenland, Valdora, Madame ching, Grog Island, Swordfish, Bug race, Snorta, Dice brewing, Shipyard, Ancient terrible things, Bruxelles 1893, Helios, El gaucho, Sushi dice, Keep running, Robin, Bakerspeed, The builders middle ages, Shanghaien en Rabat (deze gekregen toen we rabat vroegen bij Spiele offensive :lol: )
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
interceptor
Uitgever
Contacteer:

Bericht door interceptor »

vdbmalmsteen schreef:Leuke 2 dagen gehad. Goed geruild behalve een Duitstalige Android Netrunner :oops:

Grootste ontgoocheling: Castle of Mad king Ludwig, de look alleen deed mij afkicken.
Waarom een duitse dominion kopen? Terwijl een nederlandstalige versie gewoon te koop is....?
Afbeelding
vdbmalmsteen
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!

Bericht door vdbmalmsteen »

interceptor schreef:
vdbmalmsteen schreef:Leuke 2 dagen gehad. Goed geruild behalve een Duitstalige Android Netrunner :oops:

Waarom een duitse dominion kopen? Terwijl een nederlandstalige versie gewoon te koop is....?
Goed gezien maar De Dominion is Nederlandstalig en zit in een Duitstalige kapotte doos, lang verhaal van de verkoper :silent: daarom was het ook een koopje. Wou het proberen en voor 12€ heb ik Nederlandstalige kaarten.

het is android netrunner die effectief Duitstalig is. Verkeerde vinkje van de mathtrade aangelaten.
Afbeelding
suzanne24
Geheim Genootschap

Bericht door suzanne24 »

dirk schreef:De spiel oogst '14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto staan : Lords of Xidit, Realm of wonder, Burgenland, Valdora, Madame ching, Grog Island, Swordfish, Bug race, Snorta, Dice brewing, Shipyard, Ancient terrible things, Bruxelles 1893, Helios, El gaucho, Sushi dice, Keep running, Robin, Bakerspeed, The builders middle ages, Shanghaien en Rabat (deze gekregen toen we rabat vroegen bij Spiele offensive :lol: )

Woww Dirk!
Hoe zijn Grog Island en El Gaucho? Dir had ik graag willen spelen maar is niet gelukt helaas:(

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Afbeelding
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Ik heb in eerste instantie veel getwijfeld over grog island. 32e was niet echt weinig en het ontbrak me aan tijd om.deze te spelen in essen maar uiteindelijk toch maar besloten om het erop te wagen. Ik had hem al wel eens bekeken in mijn voorbereiding dus een pure gok was het wel niet. 's Avonds al onmiddellijk gespeeld en zeer goed meegevallen, leuk spel met een biedmechanisme waarbij je niet enkel als winnaar iets krijgt maar ook als je past. Soms is het zelfs meer opportuun om te passen zodat je bepaalde goederen krijgt die je nodig hebt.
Eentje dat nog heel zeker meer gespeeld gaat worden.
El gaucho heb ik nog niet op tafel gekregen maar dat gaat een van de dagen zeker gebeuren aangezien maar liefst 3 spelhamels deze aangeschaft hebben. Zo gauw ik hem speel laat ik wel iets weten daarover B-)
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Ik was bij Dirks eerste sessie van Grog Island bij (hopeloos laatst) en had hem in eerste instantie ook op mijn lijstje staan, maar heb hem er afgegooid omdat Dirk hem ging kopen en ik het idee dat dat het hele spel rond de veiling draaide.
Na het gespeeld te hebben treed ik Dirk bij dat het een leuk spel is. Maar in tegenstelling tot Dirk denk ik wel dat je het snel gezien hebt met dit spel. Uiteindelijk dienen alle acties die je doet in het spel tot het plaatsen van mannetjes op de huisjes die op je doelkaarten vermeld staan, meer is er eigenlijk niet en dat wordt volgens mij na een paar spelletjes al saai. Er zijn volgens mij geen duidelijke strategieën om uit te proberen en het geluk is wel erg aanwezig bij het trekken van de doelkaarten. Wat ik wel heel goed vind is inderdaad dat passen soms even krachtig kan zijn als de veiling winnen.
De onderste actie van de scheepjes lijkt met 4 fiches van dezelfde kleur om een mannetje te mogen plaatsen overigens erg moeilijk te bereiken. Ik denk dat dit in ons spel 1x gebeurd is, niet Dirk?
Maar zeker het proberen waard en ik hoop dat ik ongelijk heb over de herspeelbaarheid. :wink:
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Gesloten