Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee - EDITIE 2014
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee - EDITIE 2014
Mijn bescheiden oogst:
Math trade - Oregon, Carcassonne Dice Game, Pathfinder Adventure Card Game uitbr. 2.
Gekocht - Orleans, Star Realms, Rokoko, TransEuropa (5 euro, kon ik niet laten liggen).
Math trade - Oregon, Carcassonne Dice Game, Pathfinder Adventure Card Game uitbr. 2.
Gekocht - Orleans, Star Realms, Rokoko, TransEuropa (5 euro, kon ik niet laten liggen).
Labels:
- cherksken
- Professor Pimpel
Royals:
Ter plekke gespeeld, praatje gemaakt met de vriendelijke spellenauteur. Het voelt aan als een combinatie tussen Kardinal & Konig en Thurn & Taxis, twee spellen die ik ooit vaak en graag speelde.
King of New York:
's avonds gespeeld in hotel Ypsilon. Ik ben een grote liefhebber van King of Tokyo maar dit heeft net iets meer punch dan zijn voorganger.
Mc Johny's:
ter plekke gespeeld. We hebben er veel plezier mee gehad op het moment en waarschijnlijk daarom gekocht. Zal net zoals hun voorgangers (Czech Pub...) vooral onaangeroerd in de kast blijven staan, maar bon...
Buccaneer Bones:
ter plekke gespeeld, praatje alweer met een vriendelijke spellenmaker, vorig jaar uitverkocht, nu met veel plezier gekocht, 7 euro is een eerlijke prijs. Plezant dobbelspelletje, ideaal als tussendoortje.
Defenders of the Realm - uitbreidingssetjes:
er waren er een pak. Ik kocht een geschilderde cleric, de magische poortplaatjes - de drie nieuwe ongeschilderde generaals - gebeurteniskaartjes waar vuurmarkers bij zitten...
Het wordt weer een geweldig avontuur, de volgende keer dat we het speelden
Footfun:
ter plekke gespeeld, heerlijk voetbalspelletje met evidente regels. Ik wacht ongeduldig op de custom-voetballer-stickertjes van Crawley Town FC en Oranje die ze me zullen doorsturen.
Ik heb trouwens enorm veel spijt dat ik Francis Drake liet liggen...
Ter plekke gespeeld, praatje gemaakt met de vriendelijke spellenauteur. Het voelt aan als een combinatie tussen Kardinal & Konig en Thurn & Taxis, twee spellen die ik ooit vaak en graag speelde.
King of New York:
's avonds gespeeld in hotel Ypsilon. Ik ben een grote liefhebber van King of Tokyo maar dit heeft net iets meer punch dan zijn voorganger.
Mc Johny's:
ter plekke gespeeld. We hebben er veel plezier mee gehad op het moment en waarschijnlijk daarom gekocht. Zal net zoals hun voorgangers (Czech Pub...) vooral onaangeroerd in de kast blijven staan, maar bon...
Buccaneer Bones:
ter plekke gespeeld, praatje alweer met een vriendelijke spellenmaker, vorig jaar uitverkocht, nu met veel plezier gekocht, 7 euro is een eerlijke prijs. Plezant dobbelspelletje, ideaal als tussendoortje.
Defenders of the Realm - uitbreidingssetjes:
er waren er een pak. Ik kocht een geschilderde cleric, de magische poortplaatjes - de drie nieuwe ongeschilderde generaals - gebeurteniskaartjes waar vuurmarkers bij zitten...
Het wordt weer een geweldig avontuur, de volgende keer dat we het speelden
Footfun:
ter plekke gespeeld, heerlijk voetbalspelletje met evidente regels. Ik wacht ongeduldig op de custom-voetballer-stickertjes van Crawley Town FC en Oranje die ze me zullen doorsturen.
Ik heb trouwens enorm veel spijt dat ik Francis Drake liet liggen...
-
cocoon
- Matroos
Hierbij mijn buit van een vrijdagje Essen dit jaar :
via Math Trade :
- Volldampf
- Archon: Glory and Machination
- Dubbel setje Brawling Barons
via BGG Auction List :
- Fleet + Fleet Arctic Bounty + 100 fish meeples + 5 crab meeples
- My Happy Farm
- Felinia
- 51st State
- Istanbul
- Innovation
- Niagara
Gekocht op Spiel :
- Die Staufer
- Patchwork
- Mangrovia
- Barragoon
- City Tycoon ( was altijd al een twijfelgeval maar 9€ heeft me dan toch over de streep getrokken )
- Walnut Grove
- Fresh Fish
- Sushi Go
- KeyFlower: The Farmers
- Aquasphere
- de nieuwste Snowdonia uitbreiding.
via Math Trade :
- Volldampf
- Archon: Glory and Machination
- Dubbel setje Brawling Barons
via BGG Auction List :
- Fleet + Fleet Arctic Bounty + 100 fish meeples + 5 crab meeples
- My Happy Farm
- Felinia
- 51st State
- Istanbul
- Innovation
- Niagara
Gekocht op Spiel :
- Die Staufer
- Patchwork
- Mangrovia
- Barragoon
- City Tycoon ( was altijd al een twijfelgeval maar 9€ heeft me dan toch over de streep getrokken )
- Walnut Grove
- Fresh Fish
- Sushi Go
- KeyFlower: The Farmers
- Aquasphere
- de nieuwste Snowdonia uitbreiding.
- henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
- Contacteer:
Drie dagen Essen vliegt altijd weer voorbij voormij de tiende editie dit jaar.
Ik ben bezig met een fotoverslag maar dit neemt nog wat tijd in beslag.
Vrijdag heb ik met Dierik en zijn kinderen nog Mangrovia, Beasty Bar en Roborama kunnen spelen.
Dit jaar is het volgende mee gegaan:
Alchemisten
Bania
Deus
Masilla
Cash & Guns
Essen the Game
Five Tribes
El Gaucho
The Golden Age
Fungi
Gotic Invasion
Haru Ichiban
Imperial Settlers
La Isla
Madame Ching
Mangrovia
Massilia
Mysthotopia
Nehemiah
Panamax
Power Grid
Sun Tzu
Royals
Russia Railroads Expansion
Takamatsu
Versailles
ZhenGuo
Mat Goceng
Concept
Abluxxen
Der 7bte Zwerg
Progress: Evolution of Technology
Engine Empire
Patchistory
Talo
Fungi
The Staufer Dynasty
Feuer Drachen
Der fluss Unendliche
Ik ben bezig met een fotoverslag maar dit neemt nog wat tijd in beslag.
Vrijdag heb ik met Dierik en zijn kinderen nog Mangrovia, Beasty Bar en Roborama kunnen spelen.
Dit jaar is het volgende mee gegaan:
Alchemisten
Bania
Deus
Masilla
Cash & Guns
Essen the Game
Five Tribes
El Gaucho
The Golden Age
Fungi
Gotic Invasion
Haru Ichiban
Imperial Settlers
La Isla
Madame Ching
Mangrovia
Massilia
Mysthotopia
Nehemiah
Panamax
Power Grid
Sun Tzu
Royals
Russia Railroads Expansion
Takamatsu
Versailles
ZhenGuo
Mat Goceng
Concept
Abluxxen
Der 7bte Zwerg
Progress: Evolution of Technology
Engine Empire
Patchistory
Talo
Fungi
The Staufer Dynasty
Feuer Drachen
Der fluss Unendliche
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Als ik het me goed herinner heb jij dat inderdaad 1 keer gedaan maar ik dacht Kaat ook zeker 1 en misschien 2 keer, ik (bewust) niet maar Senne heeft die actie zeker 3 keer gedaan dus zo moeilijk is die volgens mij niet te bereiken op voorwaarde dat je daar voor gaat. Ik won dat spel met één puntje verschil op Senne, dus dat wil toch zeggen dat je met beide strategieën kan winnen.The Iced One schreef: De onderste actie van de scheepjes lijkt met 4 fiches van dezelfde kleur om een mannetje te mogen plaatsen overigens erg moeilijk te bereiken. Ik denk dat dit in ons spel 1x gebeurd is, niet Dirk?
Ik overweeg wel om eens met een huisregel te spelen dat je die actie mag doen door slechts drie dezelfde fiches af te geven. Maar ik ben wel benieuwd of dat de balans die het spel volgens mij toch wel heeft niet helemaal overhoop zal halen.
Ook daar denk ik dat je je vergist, ik vind dit een heel goed (weliswaar) familiespel, voor de veelspeler valt het nog even af te wachten. Het is juist wat je verwacht van dit spelThe Iced One schreef: Maar zeker het proberen waard en ik hoop dat ik ongelijk heb over de herspeelbaarheid.
Laatst gewijzigd door dirk op di 21 okt 2014, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
Nou ik ben er op zn minst nu wel erg nieuwsgierig naardirk schreef:Als ik het me goed herinner heb jij dat inderdaad 1 keer gedaan maar ik dacht Kaat ook zeker 1 en misschien 2 keer, ik (bewust) niet maar Senne heeft die actie zeker 3 keer gedaan dus zo moeilijk is die volgens mij niet te bereiken op voorwaarde dat je daar voor gaat. Ik won dat spel met één puntje verschil op Senne, dus dat wil toch dat je met beide strategieën kan winnen.The Iced One schreef: De onderste actie van de scheepjes lijkt met 4 fiches van dezelfde kleur om een mannetje te mogen plaatsen overigens erg moeilijk te bereiken. Ik denk dat dit in ons spel 1x gebeurd is, niet Dirk?
Ik overweeg wel om eens met een huisregel te spelen dat je die actie mag doen door slechts drie dezelfde fiches af te geven. Maar ik ben wel benieuwd of dat de balans die het spel volgens mij toch wel heeft niet helemaal overhoop zal halen.Ook daar denk ik dat je je vergist, ik vind dit een heel goed (weliswaar) familiespel, voor de veelspeler valt het nog even af te wachten. Het is juist wat je verwacht van dit spelThe Iced One schreef: Maar zeker het proberen waard en ik hoop dat ik ongelijk heb over de herspeelbaarheid.
-
dirk
- Elfenkoning
Altijd welkom om hem eens te proberen (maar Turnhout is natuurlijk niet om het hoekje)suzanne24 schreef: Nou ik ben er op zn minst nu wel erg nieuwsgierig naarHopelijk kan ik die toch eens spelen.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
Nou wie weet moesten we maar gewoon eens afspreken om een keer in het eggie een spelletje te spelen....ben de komende tijd nog wel wat druk maar wie weet lukt het tzt eens naar Belgie af te zakkendirk schreef:Altijd welkom om hem eens te proberen (maar Turnhout is natuurlijk niet om het hoekje)suzanne24 schreef: Nou ik ben er op zn minst nu wel erg nieuwsgierig naarHopelijk kan ik die toch eens spelen.
-
dirk
- Elfenkoning
Prima !! Laat maar iets weten.suzanne24 schreef:Nou wie weet moesten we maar gewoon eens afspreken om een keer in het eggie een spelletje te spelen....ben de komende tijd nog wel wat druk maar wie weet lukt het tzt eens naar Belgie af te zakkendirk schreef:Altijd welkom om hem eens te proberen (maar Turnhout is natuurlijk niet om het hoekje)suzanne24 schreef: Nou ik ben er op zn minst nu wel erg nieuwsgierig naarHopelijk kan ik die toch eens spelen.
Dit jaar is voor mij inderdaad ook nog zeer druk (zowel op speelgebied als op werkgebied) maar vanaf januari is er (hopelijk) terug tijd genoeg
- rober
- Standaard moderator
Ik ben weer eens lekker los gegaan.
Hier mijn Fette Beute.
Hier mijn Fette Beute.
- Bijlagen
-
- ImageUploadedByTapatalkHD1413900258.081993.jpg
- (771.79 KiB) 393 keer gedownload
All is fair in love, war and Carcassonne

- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Dit overtreft alles kunnen we denk wel stellen
. Mooie buit
!
- Edwin84
- Elfenkoning
Wow dit is gewoon al meer dan bij ons in de kast staat. Waar haal je de tijd vandaan dit te spelen?
-
roel40
- Jakkiebak!
rober schreef:Ik ben weer eens lekker los gegaan.
Hier mijn Fette Beute.
Goed bezig! En zelfs een nieuwe tafel in de keuken??
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
rober schreef:Ik ben weer eens lekker los gegaan.
Hier mijn Fette Beute.
Hahahaha wowww....wat zei je...doe maar can alles 1:))
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
-
aicirtap
- Critico
- Contacteer:
nodigt henk en rober bij deze van harte uit om zaterdag 15 november in utrecht te komen spelen, zie veel leuks er tussen!
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!