MACHI KORO is verkrijgbaar
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
mvheuzen
- Matroos
Re: MACHI KORO is verkrijgbaar
Het is een foutje, het is jammer, maar als je het eenmaal weet is het niet nodig om nieuwe kaarten te hebben. Gewoon voor deze editie gaan en er rekening mee houden. Overigens zou je de kaart wel zo kunnen spelen, dan is hij wel erg "nasty" , misschien voor na een groot aantal keer spelen.
Labels:
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Het zal dat het speelbaar is als je het weet. Echter het is niet de eerste keer, dat er dergelijke vertaalfouten inzitten. Volgens mij kan ik als consument eisen dat ze het product herstellen in de staat dat het zou moeten zijn en ik mag verwachten.
De Engelse editie is geleverd met allerlei schadeklachten. Deze worden hersteld door pandasaurus omdat iedereen het normaal vindt dat het spelmateriaal heel moet zijn. Ik vind deze vertaalfout net zo erg. Het spel verandert er wezenlijk door. De Engelse editie is trouwens ook nog prima te spelen. Dat is in mijn ogen geen argument.
Ik heb ook alchemists gekocht met te grote fiches voor het scherm. Ik krijg nieuwe, terwijl het spel prima te spelen is.
Het is geen kwestie van keuze van white goblin om nieuwe kaarten te leveren. Als consument kun je daar om vragen. En ze kunnen leveren, want ze hebben vast na de herdruk een paar dozen over als iemand contact opneemt voor kwijtgeraakt of beschadigd spelmateriaal.
Maar netter zou zijn dat ze nu uit eigen beweging een herdruk van de kaart gaan doen.
En mocht dat niet gebeuren, dan verzoek ik ze mij die kaarten na te leveren. Ik kan hiervoor best wachten tot de herdruk, daar heb ik zeker begrip voor.
De Engelse editie is geleverd met allerlei schadeklachten. Deze worden hersteld door pandasaurus omdat iedereen het normaal vindt dat het spelmateriaal heel moet zijn. Ik vind deze vertaalfout net zo erg. Het spel verandert er wezenlijk door. De Engelse editie is trouwens ook nog prima te spelen. Dat is in mijn ogen geen argument.
Ik heb ook alchemists gekocht met te grote fiches voor het scherm. Ik krijg nieuwe, terwijl het spel prima te spelen is.
Het is geen kwestie van keuze van white goblin om nieuwe kaarten te leveren. Als consument kun je daar om vragen. En ze kunnen leveren, want ze hebben vast na de herdruk een paar dozen over als iemand contact opneemt voor kwijtgeraakt of beschadigd spelmateriaal.
Maar netter zou zijn dat ze nu uit eigen beweging een herdruk van de kaart gaan doen.
En mocht dat niet gebeuren, dan verzoek ik ze mij die kaarten na te leveren. Ik kan hiervoor best wachten tot de herdruk, daar heb ik zeker begrip voor.
-
Xildur
- Munchkin
Grunnboy ik ben het met je eens, maar WGG heeft dit ook niet gedaan met de misdrukken in Brugge.
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Daar vond ik de fouten minder erg. De ontbrekende getallen kon je herleiden en zat logica in. en bij die andere stond de juiste kleur meeple afgebeeld. Het spel verandert er niet door.Xildur schreef:Grunnboy ik ben het met je eens, maar WGG heeft dit ook niet gedaan met de misdrukken in Brugge.
Dat is hier wel het geval. Ik vind het bij brugge wel storend maar ik heb er geen probleem van gemaakt.
Wat nou als ik een tv koop met een afstandsbediening en als ik dan op 1 druk gaat ie naar 4 en andersom. Als ik dat weet kan ik prima de tv bedienen, maar dan kan ik toch eisen dat de afstandsbediening wordt vervangen?
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik ben het met grunnboy eens, behalve dat ik het probleem eigenlijk in beide gevallen net zo groot vind. De kaarten voor Brugge wil ik ook nog altijd in juiste druk hebben (de 2 mails tot dusver mochten niet baten). Hetzelfde geldt voor mij bij de vertaalfouten in de Nederlandstalige editie van Dominion + alle uitbreidingen. 999games onderzoekt in elk geval de mogelijkheden om extra sets te drukken van de gecorrigeerde kaarten (hopelijk gebeurt dat uiteindelijk ook). Het zou WGG in mijn optiek sieren als ze alsnog gecorrigeerde kaarten voor Brugge drukken om deze in de eerste en tweede editie te vervangen. Voor Machi Koro geldt natuurlijk hetzelfde.
-
jeroenh
- Professor Pimpel
Bij de laatste drukproef is op de kaart "bedrijvencomplex" het woordje “geen” weggevallen. We gaan dit herstellen bij de herdruk van het spel. In de uitbreiding “Haven”, die in het voorjaar van 2015 wordt verwacht, worden vervangende exemplaren van het “bedrijvencomplex” toegevoegd.

Jeroen Hollander
White Goblin Games

Jeroen Hollander
White Goblin Games
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Super! Dan kunnen we toch de eerste editie kopen met promo's en alsnog de vervangende kaarten krijgenjeroenh schreef:Bij de laatste drukproef is op de kaart "bedrijvencomplex" het woordje “geen” weggevallen. We gaan dit herstellen bij de herdruk van het spel. In de uitbreiding “Haven”, die in het voorjaar van 2015 wordt verwacht, worden vervangende exemplaren van het “bedrijvencomplex” toegevoegd.
Jeroen Hollander
White Goblin Games
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
-
RoyalRumble69
- Party Animal
Inderdaad een goede, maar vooral hele slimme oplossing 
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Een product met een verborgen gebrek verkopen en niet bereid zijn om het gebrek rechtstreeks te herstellen? Dat vind ik niet slim, maar vooral slecht voor de reputatie van deze uitgever.RoyalRumble69 schreef:Inderdaad een goede, maar vooral hele slimme oplossing
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Ik vind dit voornamelijk een commerciële beslissing van WGG, je verplicht mensen bijna om de uitbreiding te kopen.
Als ik een spel in de winkel zie liggen heb ik graag dat het in orde is (wat o.a. wil zeggen dat er geen foutieve tekst op de kaarten staat) en niet dat ik achteraf nog eens halvelings verplicht wordt om hun uitbreiding ook nog eens aan te schaffen om een degelijk spel te verkrijgen.
Deze optie is misschien goed voor spelers die toch al zinnens waren om de uitbreiding aan te schaffen maar helpt spelers niet die hoopten met Machi koro een volwaardig spel in huis te halen.
Van mijnentwege een slechte beslissing van de Goblins
Als ik een spel in de winkel zie liggen heb ik graag dat het in orde is (wat o.a. wil zeggen dat er geen foutieve tekst op de kaarten staat) en niet dat ik achteraf nog eens halvelings verplicht wordt om hun uitbreiding ook nog eens aan te schaffen om een degelijk spel te verkrijgen.
Deze optie is misschien goed voor spelers die toch al zinnens waren om de uitbreiding aan te schaffen maar helpt spelers niet die hoopten met Machi koro een volwaardig spel in huis te halen.
Van mijnentwege een slechte beslissing van de Goblins
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Dirk heeft gelijk ...
menig uitgever stuurt vlot missende kaarten en dergelijke op ... (service White Goblin is trouwens ook super)
ik snap ook wel dat WGG niet hoopt om 100-den mails te krijgen voor het verkeerde kaartje ...
misschien ineens het juiste exemplaar aan de winkels leveren zodat bij de verkoop ineens het juiste kaartje alsnog uitgedeeld wordt, en doe er dan meteen een leuke promokaart bij
menig uitgever stuurt vlot missende kaarten en dergelijke op ... (service White Goblin is trouwens ook super)
ik snap ook wel dat WGG niet hoopt om 100-den mails te krijgen voor het verkeerde kaartje ...
misschien ineens het juiste exemplaar aan de winkels leveren zodat bij de verkoop ineens het juiste kaartje alsnog uitgedeeld wordt, en doe er dan meteen een leuke promokaart bij
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Daarom zeg ik ook, een goede oplossing voor mij. Ik koop de uitbreiding wel. Het is duidelijk niet de meest nette oplossing en ook niet degene waar je recht op hebt.Erwin schreef:Een product met een verborgen gebrek verkopen en niet bereid zijn om het gebrek rechtstreeks te herstellen? Dat vind ik niet slim, maar vooral slecht voor de reputatie van deze uitgever.RoyalRumble69 schreef:Inderdaad een goede, maar vooral hele slimme oplossing
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Ook mijn reactie gaat hier duidelijk vanuit: ik koop de uitbreiding voor een leuk spel toch wel!grunnboy schreef:Daarom zeg ik ook, een goede oplossing voor mij. Ik koop de uitbreiding wel. Het is duidelijk niet de meest nette oplossing en ook niet degene waar je recht op hebt.Erwin schreef:Een product met een verborgen gebrek verkopen en niet bereid zijn om het gebrek rechtstreeks te herstellen? Dat vind ik niet slim, maar vooral slecht voor de reputatie van deze uitgever.RoyalRumble69 schreef:Inderdaad een goede, maar vooral hele slimme oplossing
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
ik koop de uitbreiding ook wel
maar dan nog is het niet de meest ideale oplossing ... trouwens, wij weten dat het spel die foute kaart heeft maar andere 100(0)-den anderen weten dat niet en kopen ook niet perse de uitbreiding ...
maar dan nog is het niet de meest ideale oplossing ... trouwens, wij weten dat het spel die foute kaart heeft maar andere 100(0)-den anderen weten dat niet en kopen ook niet perse de uitbreiding ...