Fotoquiz deel II

Voor alle spellen en quizzen op spellengebied.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Das Hornberger Schiessen.

Tschuss!

Erwin
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Bartjes! schreef:De jury keurt 'm toch goed hoor, Erwin. 't Is een hele lastige en op BGG staan er niet eens plaatjes van, vandaar dat we met het antwoord Inkognito goed kunnen leven!
Het zij zo, maar op BGG staan wel degelijk plaatjes van het Inkognito kaartspel (waaronder die van de brug op het quizplaatje). Ik heb dit spel niet, maar vond 'm na een slordige minuut. Lijkt me eerlijk gezegd niet zo moeilijk.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Erwin schreef:Das Hornberger Schiessen.

Tschuss!

Erwin
Sehr correct, Herr Erwin!
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Erwin schreef: Het zij zo, maar op BGG staan wel degelijk plaatjes van het Inkognito kaartspel (waaronder die van de brug op het quizplaatje). Ik heb dit spel niet, maar vond 'm na een slordige minuut. Lijkt me eerlijk gezegd niet zo moeilijk.
Ik heb zojuist tien minuten zitten zoeken en kreeg 'm maar niet gevonden; uiteindelijk heb ik toch een foto gevonden waar ie op staat; ergens is het de laatste foto, geloof ik. Er blijkt ook nog een verschil te zitten tussen Incognito en Inkognito op BGG; dat levert zeer verschillende resultaten op... Vandaar dat ik 'm wellicht niet gevonden kreeg. Anyway, ik snap je punt en zeker aangezien er natuurlijk heel veel op het spel staat, maar de onpartijdige jury blijft bij toekenning van het punt van Peter Hein ;)
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Bartjes! schreef:ik snap je punt en zeker aangezien er natuurlijk heel veel op het spel staat, maar de onpartijdige jury blijft bij toekenning van het punt van Peter Hein ;)
Groot gelijk, van dat puntje voor Peter Hein word ik niet warm of koud.

Over naar interessantere onderwerpen...... heel veel op het spel?
Gaan we iets winnen? Een aandelenpakket in een Amerikaanse hypotheekbank? :wink:
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Maak ik je blij met kaartjes voor de live uitvoering van 'Shine' (*braak*) door de Toppers tijdens het Eurovisiesong-Festival? Nee? Hè, ik dacht je daar nét blij mee te gaan maken ;)
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Erwin schreef:Das Hornberger Schiessen.

Tschuss!

Erwin
Das wat? Hm, ik denk dat ik nu zelfs met grote hints en gemats van de jury er niet kom. Die '4' ziet er uit alsof het uit een slagenspel komt. Maar ja, dan weet je nog niks.
Afbeelding
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com

Bericht door Rubik »

Peter Hein schreef:Das wat? Hm, ik denk dat ik nu zelfs met grote hints en gemats van de jury er niet kom. Die '4' ziet er uit alsof het uit een slagenspel komt. Maar ja, dan weet je nog niks.
Misschien omdat het niet echt een favoriete ontwerper van je is...
Hollender
Matroos

Bericht door Hollender »

Roborally was makkelijk, maar die andere 3 waren volstrekt onbekend. Hoewel de kaart met de 4 toch wel erg typisch is..........

Heb je ook nog wat meer algemene tips , rubik 8) ?
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Hm, de hints van Erwin en Ronald lijken te impliceren dat het gaat om:

Und Tschüss!

Ik ga duidelijk nog niet lang genoeg mee, want al die kaartspellen uit de jaren '90 zijn mij nogal onbekend.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Peter Hein schreef:Hm, de hints van Erwin en Ronald lijken te impliceren dat het gaat om:
Ik heb geen bewuste hint gegeven en eerlijk gezegd geen seconde over die andere kaartjes nagedacht.

Leuke toevalstreffer dus (maar zo gaat dat nou eenmaal bij Das Hornberger gebeuren).
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Peter Hein schreef:Ik ga duidelijk nog niet lang genoeg mee, want al die kaartspellen uit de jaren '90 zijn mij nogal onbekend.
Ja jongeman, dit is duidelijk een krasseknarrenquiz (waar is Han eigenlijk?)..........
Hollender
Matroos

Bericht door Hollender »

Peter Hein schreef:Ik ga duidelijk nog niet lang genoeg mee, want al die kaartspellen uit de jaren '90 zijn mij nogal onbekend.
Gelukkig ben ik niet de enige zonder kaartspellen uit de jaren '90 :) . Bij ons in huis heerst de spellengekte sinds een jaar of zes en bovendien hebben wij nog geen honderden spellen, zoals enkele zeer ervaren spelers hier. De gegeven tips (bedoeld of onbedoeld) waren voor mij helaas nog niet concreet genoeg :( .
Toch is deze fotoquiz een erg leuk en uitdagend initiatief! Vaak ben ik te laat of zijn de meest aantrekkelijke antwoorden al gegeven. Maar binnenkort zal toch eindelijk eens dat eerste punt komen......
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Ehhh.... Und Tschuss is fout hoor. Volgens mij. Toch, Rubik? Die staat niet tussen je antwoorden.
Ik zie trouwens dat er één spel tussen staat dat ik als een vrij recente Nederlandse uitgave in de kast heb staan, maar die Nederlandse uitgave is héééééél anders en komt uit de Jakkie & Bak serie...
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida

Bericht door Viva »

Dank je Bartjes! Ook wij hebben echter de nederlandse uitgave hiervan: Gloria Picktoria (Reibach & Co.)