Foamboard inlay

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

mezzin
Professor Pimpel
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Foamboard inlay

Bericht door mezzin »

maartend schreef:
Jammer dat Descent en mage Knight er niet bij ziten. Heb wel LotR LCG en 7 wonders, dus eens kijken.
Er komen er steeds meer bij maar voor een aantal zoals 7 wonders is het een goed idee maar voor descent is het niet zo heel handig met de extreme hoeveelheid expansions etc. Ik zou zelf voor descent kiezen voor Feldherr (https://www.feldherr.net/) foam trays enzo net zoals myth en Krosmaster dat is niet zo makkelijk anders op te lossen met de grote hoeveelheid modellen. Moet nog wel iets knutselen voor dominion vind de huidige insert erg handig maar ik heb nu de base box met 5-6 mini expansion en tja dat pas al niet meer zeker omdat ik ook nog alle kaarten in sleeves heb.

Labels:
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik heb een geeklist gevonden waarbij bijna 300 spellen op staan met foto's van foamboard inlays. De link is http://rpggeek.com/geeklist/115468/foam ... tlesonly=1 . Er zijn dus behoorlijk wat voorbeelden. Zelfs meerdere van hetzelfde spel.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Mijn foamboardinlay voor King of Tokyo is klaar. Het is wel niet zo professioneel geworden als bij de meeste op bgg, maar ik ben er tevreden mee. Zeker ook omdat dit mijn eerste project is geweest (werd wel tijd na bijna 100 potjes KoT).

De 2 losse dobbelstenen passen ook tussen de bordjes van de monsters zodat deze dan wel redelijk vast zitten.
Afbeelding
Geek Passion
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: Webshop owner

Bericht door Geek Passion »

WTULTC schreef:Mijn foamboardinlay voor King of Tokyo is klaar. Het is wel niet zo professioneel geworden als bij de meeste op bgg, maar ik ben er tevreden mee. Zeker ook omdat dit mijn eerste project is geweest (werd wel tijd na bijna 100 potjes KoT).

De 2 losse dobbelstenen passen ook tussen de bordjes van de monsters zodat deze dan wel redelijk vast zitten.
Hoi WTULTC,
Als je het stanleymes zo schuin mogelijk houdt krijg je die enorme happen in de randen van je foam board niet. Het schuin houden van je mes zorgt ervoor dat er echt ´gesneden´ wordt. Hou je het mes te recht omhoog dan neemt je mes elke keer een stuk board mee en krijg je dergelijke happen. :)
Geek Passion is out of business. Dit profiel is inactief
Ruim 70 maten sleeves voor bord- en kaartspellen in het aanbod.
Swan Panasia-KMC-Dragonshield-Ultra pro

Spellen en sleeves voor elk spel: http://www.bordspelmania.eu/winkelstraa ... 12834.html
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Klopt, maar ik kreeg ondanks het filmpje dat ik daarover had gezien dat niet voor elkaar. Wellicht heb ik ook met een te bot stanleymes gewerkt. Toch ben ik als niet technische man redelijk tevreden over het resultaat.
Afbeelding
mezzin
Professor Pimpel

Bericht door mezzin »

Breek mesjes zijn het beste hiervoor en ja altijd en super scherm mes gebruiken (geld voor alle klussen met messen)
Geek Passion
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: Webshop owner

Bericht door Geek Passion »

WTULTC schreef:Klopt, maar ik kreeg ondanks het filmpje dat ik daarover had gezien dat niet voor elkaar. Wellicht heb ik ook met een te bot stanleymes gewerkt. Toch ben ik als niet technische man redelijk tevreden over het resultaat.
Zeer zeker reden om tevreden te zijn! Bij mijn eerste inlay dacht ik dat piepschuim een goed idee zou zijn :lol: Dat lachen verging me snel :lolno:
Geek Passion is out of business. Dit profiel is inactief
Ruim 70 maten sleeves voor bord- en kaartspellen in het aanbod.
Swan Panasia-KMC-Dragonshield-Ultra pro

Spellen en sleeves voor elk spel: http://www.bordspelmania.eu/winkelstraa ... 12834.html
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Zo.
20 platen A3 besteld bij Harold in Rotterdam.
En dan hier in de buurt op zoek naar goed karton als bodemplaat. Scheelt weer wat ruimte.

En dan met die link op RPGgeek de inlays maken. Eindelijk de rommel weg.
Afbeelding
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Zo.

Afgelopen week 4 inlays gemaakt. Descent, King of Tokyo, Lord ot Rings LCG en vandaag Legends of Andor.

Foam online besteld, 20 A3 voor 36 euro thuis. In mijn omgeving niet te krijgen.

Mesjes van de Action (set van 3 voor 2 euro, break mesjes), lijm van de Action (Prit alleslijm voor 1,80 euro)

En vooral veel tijd.

Begonnen met voorbeelden van hier, mijn laatste (Andor) heb ik zelf ontworpen.

Wat ik wel bij allen doe ;
Op de bodem leg ik geen foamboard, scheelt me 5 mm. Deze inlay blijft er toch altijd inzitten.
Als het een inlay is met veel vakjes maak ik een bodemplaat van zwart karton. Scheelt me 3mm die ik vaak verderop goed kan gebruiken. Ook op de tussenverdiepingen wil ik wel eens karton gebruiken al sik echt alle hoogte nodig heb die ik kan creëren.

Al met al, erg tevreden.
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Heej Maartend, heb je toevallig foto's van je projecten, ik ben nu wel super benieuwd, en oh die prijs voor foam valt me mee, is het nu op na die 4 spellen of heb je nog over? Kortom hoeveel ben je ongeveer aan kosten kwijt geweest per spel is waar ik benieuwd naar ben.
Afbeelding
maartend
Critico

Bericht door maartend »

missiloon schreef:Heej Maartend, heb je toevallig foto's van je projecten, ik ben nu wel super benieuwd, en oh die prijs voor foam valt me mee, is het nu op na die 4 spellen of heb je nog over? Kortom hoeveel ben je ongeveer aan kosten kwijt geweest per spel is waar ik benieuwd naar ben.
Heb 8 plakken gebruikt.
Nog 12 over en nog een stukje.

Had fotoos op BGG gezet, maar op 1 na is alles geweigerd. Fotoos lijken op elkaar. Yeah, allemaal dezelfde doos.
Zooitje mutsen.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Niet proberen Geekmod te begrijpen. Ben ik ook al lang mee gestopt. :D
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

maartend schreef:
missiloon schreef:Heej Maartend, heb je toevallig foto's van je projecten, ik ben nu wel super benieuwd, en oh die prijs voor foam valt me mee, is het nu op na die 4 spellen of heb je nog over? Kortom hoeveel ben je ongeveer aan kosten kwijt geweest per spel is waar ik benieuwd naar ben.
Heb 8 plakken gebruikt.
Nog 12 over en nog een stukje.

Had fotoos op BGG gezet, maar op 1 na is alles geweigerd. Fotoos lijken op elkaar. Yeah, allemaal dezelfde doos.
Zooitje mutsen.
Oh wauw maar €3,60 per inlay ongeveer + knutselplezier... dat valt me enorm mee!!

Stomme geekmod, had de foto's erg graag gezien :(
Laatst gewijzigd door missiloon op ma 24 nov 2014, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Uploaden in je persoonlijke galerij op BGG?
Afbeelding
maartend
Critico

Bericht door maartend »

BaSL schreef:Uploaden in je persoonlijke galerij op BGG?
Hoe doe ik dat?
En kan ik ze daarna in de foam topic krijgen?
Afbeelding