nieuwe uitgaves 999 Games

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Ah, oké, niet goed genoeg gelezen. Desalniettemin vind ik het slecht nieuws dat er VOORALSNOG geen NL uitbreiding komt voor Dominion :wink:

Hopelijk gaat in ieder geval niet uitkomen wat velen voorspellen: dat het commerciele fundament volledig uitblijft door het niet aansprekende artwork van de doos, het gebruik van het onleesbare lettertype, etc. Aan dat rijtje kan ik overigens belabberde spelregeluitleg (terwijl het spel zooooo simpel uit te leggen is) op het Spellenspektakel toevoegen; dat werkte bij mij ook totaal niet bevorderlijk voor de aanschaf (ik vraag me zelfs af wat me bezield heeft het uiteindelijk tóch te kopen; nu ben ik maar wat blij dat ik dat gedaan heb).

Labels:
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

nieuwe uitgaves 999 Games: Hoogspanning

Bericht door Bart »

Overgenomen uit een ander draadje:
Johanna schreef:
Tassie schreef:Ik zou Funkenschalg / Powergrid ook wel in het Ned. willen hebben maar ik denk dat ik binnenkort 'm maar koop. Wacht er al tijden op.
Misschien toch nog even wachten? Van de zomer komt er dan toch nog een Nederlandse versie, uitgegeven door 999games. (Net gezien op Erwins site)
Het topspel Funkenschlag uit 2004 zal deze zomer onder de naam Hoogspanning door 999 Games in een Nederlandstalige versie uitgegeven worden.

bron: Bordspel
Tassie
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10

Re: nieuwe uitgaves 999 Games: Hoogspanning

Bericht door Tassie »

Bart schreef:Overgenomen uit een ander draadje:
Johanna schreef:
Tassie schreef:Ik zou Funkenschalg / Powergrid ook wel in het Ned. willen hebben maar ik denk dat ik binnenkort 'm maar koop. Wacht er al tijden op.
Misschien toch nog even wachten? Van de zomer komt er dan toch nog een Nederlandse versie, uitgegeven door 999games. (Net gezien op Erwins site)
Het topspel Funkenschlag uit 2004 zal deze zomer onder de naam Hoogspanning door 999 Games in een Nederlandstalige versie uitgegeven worden.

bron: Bordspel
Goed nieuws!!! Ga over 2 weken naar Londen en wilde 'm daar al aanschaffen, nu toch maar even wachten. Die paar maandjes kunnen er ook nog wel bij.
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

Welke Speelbord doen ze er in?
Benelux/Oost Europa?
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Niet aan te raden. Beide borden maken gebruik van aparte en afwijkende regels.
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

cymric schreef:Niet aan te raden. Beide borden maken gebruik van aparte en afwijkende regels.
Benelux speelt wel lekker vlot!
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Te vlot, naar mijn idee. Funkenschlag voor 2 voor meer personen. Maar het is natuurlijk wel leuk om je eigen kikkerlandje in zo'n hoog aangeschreven spel vereeuwigd te zien.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Damn! Heb ik net 2 weken geleden een Duits exemplaar aangeschaft, omdat de NL versie nu al 5 jaar op zich laat wachten...

Ik had er geen vertrouwen meer in dat er nog een NL versie zou komen, anders had ik wel even gewacht, want ik sponsor liever de NL uitgevers (op deze wijze lever ik mijn bijdrage aan een beter bordspellenklimaat in Nederland ;) ).

Waarom wacht men eigenlijk zo lang met aankondigen, als het spel in juli/augustus al op de markt komt?

Anyway, goed nieuws in ieder geval voor iedereen die het spel nog niet heeft...
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Bartjes! schreef:Damn! Heb ik net 2 weken geleden een Duits exemplaar aangeschaft, omdat de NL versie nu al 5 jaar op zich laat wachten...
Positief denken: je kan nu al van vele plezante spelsessies met Funkenschlag genieten, terwijl je anders nog enkele maanden zou moeten wachten.
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida

Bericht door Viva »

Dit is zeker goed nieuws! Staat al jaren hoog op het verlanglijstje.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Bartjes! schreef:Waarom wacht men eigenlijk zo lang met aankondigen, als het spel in juli/augustus al op de markt komt?
Misschien is de inkt op het contract met Friedemann nog niet eens droog?
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Erwin schreef:
Bartjes! schreef:Waarom wacht men eigenlijk zo lang met aankondigen, als het spel in juli/augustus al op de markt komt?
Misschien is de inkt op het contract met Friedemann nog niet eens droog?
Zou er zo'n korte tijd zitten tussen de contract ondertekening en de levering aan de winkels? Het zou kunnen, maar er komt aardig wat bij kijken om een spel in het Nederlands uit te geven (vertaling, artwork en opmaak, productie), dus dat geloof ik niet zo zeer.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Bartjes! schreef:Zou er zo'n korte tijd zitten tussen de contract ondertekening en de levering aan de winkels? Het zou kunnen, maar er komt aardig wat bij kijken om een spel in het Nederlands uit te geven (vertaling, artwork en opmaak, productie), dus dat geloof ik niet zo zeer.
Als het artwork van zo'n licentietitel niet wijzigt, is de vertaling binnen twee dagen gepiept (incl. de DTP-klus) en kunnen de digitale bestanden naar de drukker (die ook geen maanden zal gebruiken).

Volgens mij zit je een beetje te klagen over een feitencomplex waarop wij onvoldoende zicht hebben. Lijkt mij zinloos.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Al het spelmateriaal is natuurlijk taalonafhankelijk.

Het zou leuk zijn als er een Benelux / Duitsland of VS combinatie werd uitgegeven, maar Duitsland / VS is misschien logischer. Of een nieuwe versie Benelux?
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Erwin schreef: Volgens mij zit je een beetje te klagen over een feitencomplex waarop wij onvoldoende zicht hebben. Lijkt mij zinloos.
Ik stel uit interesse een vraag, Erwin. Jij beantwoord mijn vraag op een manier die volgens mij net zo veel gissen is als mijn reactie daar weer op. Ik snap dan ook totaal niet hoe je er bij komt dat ik zit te klagen.