Bring & Buy en Ducosim beurzen

Ducosim organiseert vier keer per jaar een spellenbeurs in Amersfoort.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Scaramouche
Regenmaker

Bring & Buy en Ducosim beurzen

Bericht door Scaramouche »

Beste Allemaal,

Voor de afgelopen Zomerbeurs werd het tarief van de Bring&Buy stand aangepast naar 20%
Daar is toen een lange discussie op gevolgd. Zie hier.

Op de Algemene Ledenvergadering van diezelfde Zomerbeurs werd ook over deze verhoging gesproken en daar hebben de leden het bestuur (deels) terug gefloten. De 20% werd té hoog geacht en er werd gevonden dat 15% beter in lijn is met de situatie.
Daarom zal het B&B-tarief van de komende Herfstbeurs, en de daarop volgende beurzen dus 15% worden. We snappen dat dit verwarrend is, maar het is niet anders.

Een andere belangrijke beslissing die genomen is tijdens deze ALV is dat er na mei 2015 maar 3 beurzen per jaar worden georganiseerd. De redenen hiervoor zijn niet alleen maar financieel, maar ook organisatorisch. Doordat het Spellenspektakel weer helemaal terug is en het ZuiderSpel naar voren in de kalender is geschoven is het bijna onmogelijk geworden om in de periode november tot april 2 beurzen te organiseren die meer dan 2 maanden van elkaar afliggen en niet in de war komen met de andere beurzen en nog rekening houdend met de feestdagen. (Dit jaar zitten er maar 6 weken tussen Herfst- en Winterbeurs)
Er is wel afgesproken met de ALV dat als het weer mogelijk wordt er wel weer gewoon 4 beurzen georganiseerd worden.
De beurzen in het volgende bestuursjaar zullen worden georganiseerd in september, januari (veiling-beurs) en mei.

Ten slotte de mededeling dat afgelopen week alle Bevriende Spellenwinkels een stapel flyers en een paar posters hebben gehad met aankondigingen van de komende beurs. Iets wat voor elke beurs zal gebeuren.

namens het Ducosim bestuur
Maurice
Piet
Beheerder

Re: Bring & Buy en Ducosim beurzen

Bericht door Piet »

Ik denk dat het niet slecht is om een beurs minder te organiseren. Als je hongerige spelersmagen dan nog kan voeren met wat lekkers, dan kunnen we hopen op een groeiende interesse voor de beurzen.
MichielH
Professor Pimpel

Bericht door MichielH »

Ik betreur de teruggang naar slechts drie Ducosim beurzen zeer. Voor mij zijn de beurzen de belangrijkste reden om lid te zijn. Ik vrees dat Ducosim zichzelf hiermee steeds minder relevant maakt.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Dat ligt eraan. Het is een beurs in de Randstad. Zelf ben ik nog nooit geweest omdat de twee beurzen per jaar in Eindhoven en omgeving met eventueel SPIEL waar ik vandaan kom genoeg voor mij zijn.

Het besluit is al genomen, maar eigenlijk had je eerst moeten of kunnen onderzoeken waar de mensen die de beurs bezoeken vandaan komen. Is dit met name uit de Randstad (lees: directe omgeving) dan kunnen 4 beurzen toch wel goed gaan.

Wel weet ik dat spellenliefhebbers er veel km's voor over hebben om een beurs te bezoeken. Op Spellenspektakel heb ik ook gevraagd aan de mensen waar ik een spel aan uitlegde waar ze vandaan kwamen en dat was regelmatig ver weg ipv lokaal.
Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bridget »

Goed werk! Goede beslissingen van het bestuur, PR wordt aan gewerkt, chapeau!

Amersfoort Randstad?
Alles voorbij Utrecht, boven A'dam en onder R'dam is geen Randstad meer hoor!
Sinds ze uit Utrecht weg zijn is dat ook de grootste klacht van mensen uit deze regio!
Everybody has the right to play...
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Bridget schreef:Goed werk! Goede beslissingen van het bestuur, PR wordt aan gewerkt, chapeau!
We hebben een kandidaat voor het klefste forumbericht van 2014. :lol:

Dat een regionale beurs in Eindhoven als een van de redenen wordt genoemd, vind ik opmerkelijk voor een beurs in het midden van het land. Dit zal wel te maken hebben met het feit dat Ducosim zich om voor mij onbekende redenen graag uitgebreid presenteert op Zuiderspel. Dit kost in het voorjaar tijd en geld. Dit zal wellicht een beetje wringen met de eigen beurzen in die periode.

Een reductie geeft het bestuur wellicht de tijd en energie om de resterende eigen beurzen professioneler aan te pakken. Door te profiteren van de nieuwe mogelijkheden van een verbouwde Flint, door leden te enthousiasmeren tot beursbezoek, door leuke evenementen te organiseren enzovoort. Laat ik er maar met zulke positieve gedachten naar kijken (gestimuleerd door de opmerking dat de aankondiging van de beurzen meer structurele aandacht krijgt).
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Bridget schreef: Amersfoort Randstad?
Sinds ze uit Utrecht weg zijn is dat ook de grootste klacht van mensen uit deze regio!
Ik wou dat het in de randstad gehouden werd, dan werd het voor mij persoonlijk en stuk aantrekkelijker om te gaan. Nu laat ik me tot dusver tegen houden door de reiskosten.
Afbeelding
Scaramouche
Regenmaker

Erwin schreef: Dat een regionale beurs in Eindhoven als een van de redenen wordt genoemd, vind ik opmerkelijk voor een beurs in het midden van het land. Dit zal wel te maken hebben met het feit dat Ducosim zich om voor mij onbekende redenen graag uitgebreid presenteert op Zuiderspel. Dit kost in het voorjaar tijd en geld. Dit zal wellicht een beetje wringen met de eigen beurzen in die periode.
De invloed van onze beurs op de bezoekersaantallen van ZuiderSpel zal niet heel groot zijn, maar ik vind het een verkeerd signaal naar ZuiderSpel als wij daar vlak op ook een beurs organiseren. Dus ja, ZuiderSpel speelt een grote rol in de beslissing.
Erwin schreef:Laat ik er maar met zulke positieve gedachten naar kijken (gestimuleerd door de opmerking dat de aankondiging van de beurzen meer structurele aandacht krijgt).
Dank je! Ook de andere (eventueel kleffe) reacties :thumbup:
Bridget
Phoenix

Bericht door Bridget »

:lol: :lol: :lol: Beter als de eerste reageerder zijn die het weer presteert om van een Ducosim topic een afzeik topic te maken. Laten we dat hier dus niet doen, nu het bestuur zijn goede voornemens bekend maakt.
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Bridget schreef:Amersfoort Randstad?
Tja, in deze regio (Randstad) staat dan ook het gehele gebied tussen Amersfoort, Arnhem en Groningen bekend als 'Achterhoek'. (dit verzin ik helaas niet)
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Bridget schreef::lol: :lol: :lol: Beter als de eerste reageerder zijn die het weer presteert om van een Ducosim topic een afzeik topic te maken. Laten we dat hier dus niet doen, nu het bestuur zijn goede voornemens bekend maakt.
Wees gerust, ik ben zeer zeker niet van plan om Ducosim hier af te zeiken. Ik vond het wel leuk om de draak te steken met het extreme 'wij van WC-eend gehalte' van jouw bericht.
Paletti
Grote Dienaar

Bericht door Paletti »

Jammer dat er besloten is om terug te gaan van 4 naar 3 beurzen in Amersfoort. Hopelijk wordt dit besluit, zodra de situatie het toelaat, snel weer teruggedraaid. Ook ik ben lid geworden vanwege de beurzen en ik vermaak me altijd goed in de Flint.
lies
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Amsterdice

Bericht door lies »

Goede actie om de B&B weer goedkoper te maken.

Van 4 naar drie beurzen vind ik ook jammer, maar wel begrijpelijk.
Misschien dan ook eens goed naar een vernieuwend of een aantrekkelijk programma werken (zodat deze beurzen extra aantrekkelijk worden om te komen )En een programma dat tijdig in de media wordt gedeeld.

Ik hoorde Lesley op Spiel ook iets zeggen over clubregelingen/lidmaatschappen.
Misschien moeten jullie daar iets meer mee naar buiten komen (op BSM kan ik daar bijv niet
duidelijk iets daarover terugvinden...)

Ik zou liever het blad op PDF willen hebben.... Naar mijn mening gaat daar nog steeds teveel geld naar toe in verhouding tot de beurzen.

Maar goed....dit topic ging in feite over de Bring & Buy.....Zitten we nu weer over
andere zaken te praten.....
Bridget
Phoenix

Bericht door Bridget »

Erwin schreef:
Bridget schreef::lol: :lol: :lol: Beter als de eerste reageerder zijn die het weer presteert om van een Ducosim topic een afzeik topic te maken. Laten we dat hier dus niet doen, nu het bestuur zijn goede voornemens bekend maakt.
Wees gerust, ik ben zeer zeker niet van plan om Ducosim hier af te zeiken. Ik vond het wel leuk om de draak te steken met het extreme 'wij van WC-eend gehalte' van jouw bericht.
Dan wil ik bij deze nog maar eens duidelijk maken dat ik niet in het bestuur zit en daar ook niets mee te maken heb. Ik bezoek de ALV alleen als 'lid' en ben slechts een vrijwilliger bij de b&b stand, maar over bestuursbesluiten heb ik niets te zeggen. Ik kan het bestuur slechts adviseren en informeren, maar of daar naar gevraagd/geluisterd wordt is een andere vraag. Anders hadden dingen mijns inziens wel anders gelopen.

Ducosim afzeiken verwacht ik niet van jou, eventueel wel uit andere hoeken.
Scaramouche
Regenmaker

lies schreef: Ik hoorde Lesley op Spiel ook iets zeggen over clubregelingen/lidmaatschappen.
Misschien moeten jullie daar iets meer mee naar buiten komen (op BSM kan ik daar bijv niet
duidelijk iets daarover terugvinden...)
Hoi Lies,

Er is sinds kort een lidmaatschap voor verenigingen. We zijn nog even bezig om het netjes op papier te zetten. Als dit klaar is wordt het via de gebruikelijke kanalen (ducosim.nl, BSM, Facebook) bekend gemaakt. Zal over een paar dagen zijn, verwacht ik.

Groet
Maurice