Nee hoor. Velen worden op het verkeerde been gezet; het is zelfs een soort Iron Man-variant om het spel moeilijker te maken. (Het is ook gelijk de reden dat spelregels vertalen geen sinecure is.)Anneke schreef:Wij denken dat QWG er beter aan had gedaan om van de eerste regel te maken: 'De spelers winnen direct gezamenlijk het spel als voor alle vier de ziektes een geneesmiddel is gevonden', maar misschien zijn wij ook wel de enigen die zo achterlijk zijn om te denken dat je alle ziektes uit moet roeien.
Pandemie!
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Labels:
-
Viva
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: la Vida
Wij hebben ons exemplaar in Antwerpen gehaald. Speciaal vroeg gegaan voor de beloofde uitbreiding (kaart). Die helaas niet voorradig was aldaar, omdat deze door QWG niet op tijd geleverd kon worden. Slordig. Maar beloofd werd wel dat de eerste 65 kopers deze uitbreiding straks bij de winkel konden halen tegen tonen van de aankoopbon. We wachten het af.
Hebben het spel nu met bezetting van 4, eenvoudige versie, gespeeld en waren op goede spoor totdat de kaarten opraakten...
Daarna het spel voor 2 personen gespeeld en dit op onze sloffen gehaald.
Omdat er 5 rollen zijn kan ik me voorstellen dat het spel zelfs speelbaar is met 5 personen.
Hebben het spel nu met bezetting van 4, eenvoudige versie, gespeeld en waren op goede spoor totdat de kaarten opraakten...
Daarna het spel voor 2 personen gespeeld en dit op onze sloffen gehaald.
Omdat er 5 rollen zijn kan ik me voorstellen dat het spel zelfs speelbaar is met 5 personen.
-
henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Hier het promokaartje wat ik kreeg in Amersfoort. De spellenwinckel was om 11.00 in de morgen al fanatiek te demonstreren in doktersjas! De eigenaar is er enthausiast en had een aantal maanden geleden ook al de engelse editie. Wanneer begin Juli de uitbreiding er ook is dan wil hij deze ook zo snel mogelijk in de winkel hebben 

Dit is het kaartje wat naar QWG gestuurd moet worden

Dit is het kaartje wat naar QWG gestuurd moet worden
Laatst gewijzigd door henk.rolleman op ma 01 jun 2009, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Helemaal waar. Als vertaler zal ik hier de schuld op me nemencymric schreef:Nee hoor. Velen worden op het verkeerde been gezet; het is zelfs een soort Iron Man-variant om het spel moeilijker te maken. (Het is ook gelijk de reden dat spelregels vertalen geen sinecure is.)Anneke schreef:Wij denken dat QWG er beter aan had gedaan om van de eerste regel te maken: 'De spelers winnen direct gezamenlijk het spel als voor alle vier de ziektes een geneesmiddel is gevonden', maar misschien zijn wij ook wel de enigen die zo achterlijk zijn om te denken dat je alle ziektes uit moet roeien.
Als schrijver/vertaler kijk je met een andere bril naar de regels dan de speler die het spel uit de regels moet leren. Nuttig leerpuntje dus!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Een vertaler van spelregels hoort zijn regels wat mij betreft altijd te bekijken met de bril van de speler die het spel uit de regels moet leren.Peter Hein schreef: Als schrijver/vertaler kijk je met een andere bril naar de regels dan de speler die het spel uit de regels moet leren. Nuttig leerpuntje dus!
-
hermanroozen
- Veenboer
- Persoonlijke Ondertitel: tekst en tekeningen
Bij Plok in Assen stond het spel keurig klaar om gespeeld te worden. Ik was er met zoon (11) al om even na tienen. Twee potjes gespeeld en toen met de doos in de fietstas naar huis. Dat ik het wilde aanschaffen wist ik al eerder. Op het Spellenspektakel vorig jaar had ik de Duitse versie gespeeld, en ik was gelijk verkocht. Voor mij was het dus een kwestie van aftellen voor de Nederlandse versie.
Op dit vroege uur was er bij Plok verder nog weinig volk in de zaak. Op zaterdagmiddag zit het er altijd vol met Pokémonspelers, waaronder mijn dochter (12), en naar het schijnt hadden de ouders van die spelers ook veel belangstelling voor het spel.
Ondertussen heb ik er al bijna 10 potjes op zitten. Zoon is razend enthousiast, en zijn vriendjes beginnen ook al aangestoken te raken.
Op dit vroege uur was er bij Plok verder nog weinig volk in de zaak. Op zaterdagmiddag zit het er altijd vol met Pokémonspelers, waaronder mijn dochter (12), en naar het schijnt hadden de ouders van die spelers ook veel belangstelling voor het spel.
Ondertussen heb ik er al bijna 10 potjes op zitten. Zoon is razend enthousiast, en zijn vriendjes beginnen ook al aangestoken te raken.
-
Bartjes!
- Uitgever
-
henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
-
Anneke
- Matroos
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ik vind dat als je geen duidelijke afspraken hebt met een winkel over wat daar gaat gebeuren, je geen speluitleg kunt beloven op je website en in je email. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het gegaan is, misschien is het ook wel gewoon het niet aan de afspraken houden van de Wirwar. Wel gek dat ze zeiden dat ze ook het demospel zaterdag pas binnen kregen. Hoe moet je dan oefenen om uitleg te kunnen geven?
Boes schreef:etc etcAnneke schreef:Wij hebben het spel bij de wirwar in Groningen bekeken. Daar was niemand. Toen wij vroegen hoe het zat met die release-dag van Pandemie, werden we een beetje raar aangekeken.
Dat ligt niet aan QWG maar aan de winkel zelf. Heb zelf een exemplaar in Arnhem gehaald (spellenkwartier) en daar lag het spel uitgestald. Men vroeg ook gelijk of ik een potje wilde spelen. Als een winkelier het niet oppakt zal er ook niets gebeuren. Als een winkelier het goed oppakt kan het een mooie introductie worden.
-
Bartjes!
- Uitgever
Dat lijkt me zéér sterk. Ik heb begrepen dat de spellen op donderdag uitgeleverd zijn; De Dobbelsteen had zelfs op vrijdag al het eerste exemplaar verkocht!Anneke schreef:Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ik vind dat als je geen duidelijke afspraken hebt met een winkel over wat daar gaat gebeuren, je geen speluitleg kunt beloven op je website en in je email. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het gegaan is, misschien is het ook wel gewoon het niet aan de afspraken houden van de Wirwar. Wel gek dat ze zeiden dat ze ook het demospel zaterdag pas binnen kregen. Hoe moet je dan oefenen om uitleg te kunnen geven?
-
Anneke
- Matroos
Misschien is er dan iets mis gegaan? Ik kan me niet voorstellen dat ze een beetje tegen ons gaan zitten liegen. Of zou die vrouw er gewoon geen flauw benul van hebben wanneer er dingen binnen komen?
Bartjes! schreef:Dat lijkt me zéér sterk. Ik heb begrepen dat de spellen op donderdag uitgeleverd zijn; De Dobbelsteen had zelfs op vrijdag al het eerste exemplaar verkocht!Anneke schreef:Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ik vind dat als je geen duidelijke afspraken hebt met een winkel over wat daar gaat gebeuren, je geen speluitleg kunt beloven op je website en in je email. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het gegaan is, misschien is het ook wel gewoon het niet aan de afspraken houden van de Wirwar. Wel gek dat ze zeiden dat ze ook het demospel zaterdag pas binnen kregen. Hoe moet je dan oefenen om uitleg te kunnen geven?
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Heren, dames, ik denk dat dit forum niet de plek is voor een welles-nietes discussie waar de meesten part noch deel aan hebben, en ook minder in zijn geïnteresseerd. Anneke, heb je QWG al geschreven voor wat nadere tekst en uitleg? Het is inderdaad een wat vreemd verhaal, en WirWar is beslist geen vaag achterafwinkeltje.
Laatst gewijzigd door cymric op ma 01 jun 2009, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bartjes!
- Uitgever
-
Anneke
- Matroos
Hh, je hebt wel gelijk, Maarten. Ik vind het ook niet zo erg dat er niks voorbereid/te doen was in de Wirwar, ik vind het gewoon nogal raar. Toen ik daar binnen kwam, was ik wel een beetje teleurgesteld. Maar toen we er naar vroegen konden we dus wel uitgebreid het spelmateriaal bekijken.
En ik wist toch al bijna zeker dat ik het wilde hebben. Ze hadden gelukkig wel het uitbreidingsflyertje en daar ging het me vooral om. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik ben een beetje bang dat het nogal flut is eigenlijk, zo'n gratis mini-uitbreiding. Maar misschien dat ik wel aangenaam verrast word. 
Ik heb het spel inmiddels ook met 3 en 2 personen gespeeld. Je merkt wel heel erg dat het veel makkelijker en sneller gaat naarmate je met minder mensen speelt. Natuurlijk gewoon omdat je nu 50 procent van de kaartjes krijgt in plaats van een kwart en het dus veel makkelijker wordt om een kleur te sparen. Ik heb alleen nog maar op beginnersniveau gespeeld, wordt wel echt eens tijd om het serieuzer aan te pakken, zeker met 2 spelers!
Ik heb het spel inmiddels ook met 3 en 2 personen gespeeld. Je merkt wel heel erg dat het veel makkelijker en sneller gaat naarmate je met minder mensen speelt. Natuurlijk gewoon omdat je nu 50 procent van de kaartjes krijgt in plaats van een kwart en het dus veel makkelijker wordt om een kleur te sparen. Ik heb alleen nog maar op beginnersniveau gespeeld, wordt wel echt eens tijd om het serieuzer aan te pakken, zeker met 2 spelers!
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Klopt. Deze speler heeft het in ieder geval uit de regels geleerd, en zag in de regel in kwestie geen aanleiding tot verwarring. Hij kon daarmee de vertaler dus niet van input dienenErwin schreef:Een vertaler van spelregels hoort zijn regels wat mij betreft altijd te bekijken met de bril van de speler die het spel uit de regels moet leren.Peter Hein schreef: Als schrijver/vertaler kijk je met een andere bril naar de regels dan de speler die het spel uit de regels moet leren. Nuttig leerpuntje dus!
Maar inderdaad, als je alleen de eerste regel leest is die verwarring mogelijk.