Top 5 (in willekeurige volgorde):
1.
What’s he building in there? Ietwat onbekend worker placement spel met een vreemd thema dat verrassend leuk speelt.
2.
Hospital Rush Ook worker placement, maar dan wat minder braaf dan gebruikelijk, en zeer vlot te spelen! Bedrieg en besteel je medespelers, maar houd er rekening mee dat ze kunnen gaan klikken!
3.
La Granja Mooi uitgevoerd spel met heel veel keuzes: elke kaart kun je op maar liefst vier manieren gebruiken! En ondanks de (op het oog) complexiteit makkelijk in een avond te spelen.
4.
Colt Express Elkaar beschieten en beroven op een mooie overgeproduceerde trein. Met name de tunnels geven een heerlijk stukje chaos aan de planning.
5.
Orleans ‘Bag building’ is het nieuwe deck building schijnt het; het schudt in elk geval een stuk makkelijker! Ondanks wat slordigheden in de ontwikkeling (het badhuis werd snel afgewaardeerd, en hoe zit het nou met de volgorde?) een leuk en sfeervol spel.
Welk spel vond je in 2014 het leukst met twee personen:
Ik speel eigenlijk zelden met twee personen, als ik moet kiezen zou ik zeggen
Legendary.
Wat was de leukste beurs van 2014:
Dat is altijd wel een zekerheidje: Spiel!
Wat was je leukste speelmoment van 2014:
Waarschijnlijk wel een partij
Android die we wegens tijdsgebrek na 1 van de 2 (speel)weken moesten beëindigen, en waarbij één speler er bij de puntentelling flink van langs kreeg: zijn guilty hunch was innocent, zijn innocent-hunch weliswaar innocent maar omgelegd, en zijn persoonlijk verhaal een drama. Gevolg: negatieve score en alle vier spelers in een deuk
Mooiste spel: Artwork, materiaal of combinatie daarvan in 2014:
Ik heb niets in m’n hoofd dat er bovenuit springt,
Colt Express en
Euphoria schieten me als eerste te binnen.
Welk spel was de grootste tegenvaller van 2014:
Nu ben ik al geen grote Feld-fan dus waren mijn verwachtingen niet al te hoog, maar ik was wel benieuwd naar
AquaSphere. Nou, wat mijn betreft blijft het bij die ene pot! Heel veel programmeren en plannen ten opzichte van weinig doen. Een robot programmeren om een actie uit te kunnen voeren waarbij je hem voor een andere actie mag programmeren? Ik vond het bijna een parodie op een spel!
Is je verwachting van 2014 uitgekomen:
Ik had niet echt een specifieke verwachting, heb weer veel, leuk en gezellig gespeeld dit jaar!
Waar verwacht je veel van in 2015:
Als ik zo uit de losse pols een spel moet noemen zou ik zeggen
Nippon van de makers van Madeira. Niet alle overvolle Portugese spellen kan ik evengoed waarderen (Vinhos…), maar Madeira, CO2 en in eerste instantie Panamax zijn me wel goed bevallen!
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.