Vuurwerk

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

roubosga
El Capitan

Vuurwerk

Bericht door roubosga »

Ik heb nog nooit een cent uitgegeven aan vuurwerk.
Zat net even wat reclameblaadjes door te bladeren en zag daar onder andere een vierkante doos met 36 vuurpijlen, prijs €99,50 :crazy:
€100,- weg in een minuut. Dat zijn minimaal twee spellen.
Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Altijd als ik tijdens de jaarwisseling van het vuurwerk heb genoten denk ik altijd: zo, weer heel wat geld uitgespaard.
Ik denk dat ik Hanabi ga kopen :lol:
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Re: Vuurwerk

Bericht door rober »

Vroeger als kind wel wat geknald.
Mocht altijd voor fl10,- van mijn ouders kopen, dus dat werden voornamelijk veel rotjes en zo.
Tot het moment dat ik het zelf moest gaan betalen.
Toen was het meteen over en uit.

Zo zonde als zo'n vuurpijl van €35 net achter een boom wegduikt of in de rook van mislukte klappers van de buren.
Geef mij maar professioneel vuurwerk.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

5 tot 10 jaar terug gaf ik vaak wel wat uit aan vuurwerk, maar was als één van de weinige tieners juist niet geïnteresseerd in de hele dag met rotjes lopen knallen maar in siervuurwerk. Kocht niet van die vreselijk dure pakketten maar je kunt denken aan 30 tot 50 euro waar je dan een aantal kleine cakes, fonteintjes en wat middelgrote pijlen voor had. Het nut van 100 euro uitgeven voor 1 cake of 30 euro voor 1 pijl heb ik nooit gedaan en ook nooit begrepen (begrijp het nu nog niet en ga het nooit doen ook).
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Ik zag vroeger de meerwaarde van een paar vette, spectaculaire cakes wel zitten (vuurpijlen had ik niets mee). De laatste jaren boeit het me niet meer.
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

Ik koop nog altijd wel het een en ander. Ik blijf het erg mooi vinden. En geld moet rollen, spellen heb ik nu wel genoeg (tenminste ik moet eerst maar weer eens plaats maken voor nieuwe) dus vuurwerk kan ook best een keer. Tis ook maar een keer per jaar

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

Bordspellen spelen zonder vingers/ogen is lastig. Ik blijf dus liever binnen met een goed glas bier/bruiswijn (waar mijn ged dan weer in gaat zitten) en natuurlijk een leuk bordspel.
Afbeelding
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

grappig om te zien dat hier veel gelijkgestemden zitten - ik snap vuurwerk ook niet. Heb het nog nooit gekocht, nog nooit afgestoken. Professionele show is leuk om naar te kijken, maar heb helaas bij vuurwerk vaak de associaties met vervelende pubers die met rotjes gooien, en associatie met verminkingen. Vind het ook vreselijk om te horen dat we met z'n allen 70 miljoen uitgeven aan vuurwerk - zo zonde van het geld. Zouden we ook heel veel dingen mee kunnen doen waarbij mensen geen vingers en ogen verliezen.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ook ik herken het gevoel en heb niet de beste associaties bij vuurwerk. Ik heb vroeger alleen sterretjes aangestoken (valt dat onder vuurwerk eigenlijk :P).
Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Ik heb misschien ooit 1 rotje afgestoken en vond het vreselijk. Sterretjes heb ik weleens vastgehouden, en dat vond ik dan wel weer genoeg. Naar buiten gaan doe ik sinds ik niet mee mee moet van vrienden en familie ook niet meer, ik blijf wel lekker binnen bij de kachel.
Everybody has the right to play...
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Als kind was ik er verzot op. Het hoogtepunt van het jaar. Maar ik wilde er niet te veel geld aan kwijt zijn. Dat heeft ook z'n uitwerking gehad op de kwaliteit van wat ik kocht. Stelde niet veel meer voor. Dus gestopt met het kopen ervan.
Maar van mijn kinderen is er eentje die volgens mij slaapt met vuurwerk folders onder zijn kussen. De ander vind het gewoon leuk. Dus kopen we voor hun wel vuurwerk. Maar nog steeds bescheiden. Aan de ene kant zonde van het geld. Aan de andere kant heeft mijn zoon er weken plezier aan om alles door te lezen en uit te rekenen wat hij kan kopen.
We live to survive our paradoxes
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Nog nooit geld aan uitgegeven. Kom ook liever niet buiten als het weer 'de vuurwerkperiode' is. Ben er zelf een voorstander van dat uitsluitend de gemeentes gaan afsteken in plaats van de particulieren.
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Ik koop al zolang ik me kan herinneren ieder jaar vuurwerk, meestal tussen de 50,- en 100,-. Het hoeft geen kapitalen te kosten, het is vooral leuk om bezig te zijn en ondertussen om je heen te kijken naar al het moois. Mijn zoontje vindt het ook geweldig om mee te helpen en te kijken. Vaak steken we 's avonds rond 19:00 af voor alle kinderen, dan kunnen ze veilig buiten staan en kijken en na 24:00 de rest met een aantal buren. Daarna komen alle buren bij elkaar voor een nieuwjaarsborrel, terwijl alle kinderen liggen te slapen (hele batterij babyfoons op een rijtje). Na het straatfeest is dit HET sociale evenement van het jaar in onze straat.

Het argument dat het zonde van het geld is, geldt waarschijnlijk voor 95% van waar we ons geld aan uit geven, dus dat vind ik zo'n onzin. Iedereen moet vooral zelf weten waarop hij zijn geld stuk slaat, de een verzuipt het in een cafe, de ander gaat lekker uit eten, naar het theater of de bioscoop, weer anderen gaan reizen, we kopen er kleding, electronica of bordspellen van en anderen halen heel veel plezier uit het afsteken van vuurwerk. Laten we ons gelukkig prijzen dat wij in Nederland (en Belgie) die keuze kunnen maken.

Natuurlijk gebeuren er ongelukken met vuurwerk en het initiatief van professioneel vuurwerk vind ik vooral om die reden een prima idee, maar dan betalen we het met zijn allen, terwijl nu eenieder bepaalt hoeveel hij/zij eraan wil uitgeven. Als de kosten van professioneel vuurwerk opwegen tegen de kosten die we nu hebben aan ongelukken, vandalisme, politie en schoonmaken (denk het wel), dan lijkt het me prima om het op die manier te organiseren.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ook hier een voorstander om het vuurwerk aan banden te leggen voor particulieren. Ik ga eigenlijk nauwelijks naar buiten om naar het vuurwerk te kijken. Mede ook omdat een uur later op tv op de BBC ik elk jaar van de vuurwerkshow in Londen geniet. Prachtig hoe ze daarbij het reuzenrad gebruiken. Een van de mooiste vuurwerkshows ter wereld tijdens de jaarwisseling als je het mij vraagt en tevens mijn tv-hoogtepunt van de avond. Voor de rest vind ik oud en nieuw een vreselijke tv-avond. Dus eigenlijk een perfecte avond om een bordspel op tafel te leggen.
Afbeelding
Benny
Grote Dienaar

Bericht door Benny »

Ik vind het wel tof, dat vuurwerk.
Van zodra het wordt afgestoken weten we dat het ongeveer middernacht is.
Dan stoppen we even met ons spel, en wensen elkaar geluk,
waarna er wordt voort gespeeld...
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Sja.. Je hebt in de wereld drie soorten mensen..

Mensen die graag zelf vuurwerk afsteken
Mensen die graag naar vuurwerk kijken
Mensen die nergens van houden..
Afbeelding