Ducosim Spellenveiling

Ducosim organiseert vier keer per jaar een spellenbeurs in Amersfoort.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

NielsZW
Hazelnoot Ridder

Re: Ducosim Spellenveiling

Bericht door NielsZW »

MichielH schreef:Dus wat vind jij ervan?
Ik denk dat ik in het verleden wel slechtere lijsten gezien. Voor mij echter niets interessants. Ik ben mijn hobby aan het inperken. Dus ik koop op het moment niets maar verkoop wel.

Vind het wel interessant dat er ook buiten de standaardregels iets aangeboden word.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

JeVo schreef:Maar mijn post ging over het ontbreken van Russian Railroads op de kavellijst :lol:
Tja, ik ben zwak en grijp elke kans. :lol:
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

NielsZW schreef:Ik denk dat ik in het verleden wel slechtere lijsten gezien. Voor mij echter niets interessants. Ik ben mijn hobby aan het inperken. Dus ik koop op het moment niets maar verkoop wel.

Vind het wel interessant dat er ook buiten de standaardregels iets aangeboden word.
Ah, is die MP-serie van jou Niels! ;)
Tamara_Bakker
Standaard moderator

Bericht door Tamara_Bakker »

Hoe beviel de veiling? Nog leuke spellen gescoord? Hoe beviel de Ducosimbeurs? Ik ben benieuwd naar jullue verhalen.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Tamara_Bakker schreef:Hoe beviel de veiling? Nog leuke spellen gescoord? Hoe beviel de Ducosimbeurs? Ik ben benieuwd naar jullue verhalen.
Ik vind de veiling altijd wel leuk. Er hangt toch altijd wel een mooie spanning. Ik heb een tijdje gekeken en uiteindelijk Amerigo gekocht voor 26 euro. Niet echt super cheap, maar ik vond het gewoon leuk om mee te doen en indirect ducosim te steunen.

Bizar was wel de complete Quined serie. Het laatste bod was 200, maar dat bleek te laag te zijn. De minimale prijs stond op 250. Dat vind ik aan de hoge kant, zeker voor een veiling...
Recent gespeeld:
Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Ik heb conquest of empires voor 22 euro gekocht en lowenherz voor 13. Prima prijzen. Meer wou ik er ook niet aan uitgeven. Ik denk echter wel dat de eigenaar iets meer had verwacht/gehoopt voor conquest of empires.

Ik vind de veiling erg leuk. Leuke spanning hangt er en het bieden is ook spannend.
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Mr Jummy schreef: Bizar was wel de complete Quined serie. Het laatste bod was 200, maar dat bleek te laag te zijn. De minimale prijs stond op 250. Dat vind ik aan de hoge kant, zeker voor een veiling...
Mwah, zijn 17 spellen toch (of eigenlijk 14 spellen en 3 uitbreidingen)? Dan komt 250,- neer op bijna € 15,- per spel/uitbreiding. Ik kan me er nog wel iets bij voorstellen dat dat de minimumprijs is die je wilt ontvangen.
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Flash schreef:
Mr Jummy schreef: Bizar was wel de complete Quined serie. Het laatste bod was 200, maar dat bleek te laag te zijn. De minimale prijs stond op 250. Dat vind ik aan de hoge kant, zeker voor een veiling...
Mwah, zijn 17 spellen toch (of eigenlijk 14 spellen en 3 uitbreidingen)? Dan komt 250,- neer op bijna € 15,- per spel/uitbreiding. Ik kan me er nog wel iets bij voorstellen dat dat de minimumprijs is die je wilt ontvangen.
Goed punt. Als ik iets verkoop op een veiling dan zet ik het minimum altijd laag en dan maar hopen dat je een mooie prijs krijgt. Voor een hele serie is dat een ander verhaal kan ik me voorstellen, maar het was wel een anti climax gisteren.
Recent gespeeld:
Afbeelding
Tjado
Sojaboon

Bericht door Tjado »

Het was vooral een anticlimax omdat het bieden begon bij 50 euro, waarna er spannend en actief geboden werd, iedereen zat gespannen te kijken, er bleven nog twee bieders over die elkaar steeds overboden en hoger bleven gaan, en toen op het einde... - sorry niet verkocht.
Scaramouche
Regenmaker

Bericht door Scaramouche »

Die Masterprint serie was inderdaad jammer. (Het waren trouwens de nummers 1 t/m/ 11)
Daarnaast was er een mooie grote kavel Advanced Squad Leader, die ging er uiteindelijk uit voor €280, ruim boven het minimum.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Ik vond het een mooie prijs voor de mp serie t\m 11. Verder werd overal goed op geboden, had ik het idee.
Afbeelding
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Scaramouche schreef:Die Masterprint serie was inderdaad jammer. (Het waren trouwens de nummers 1 t/m/ 11)
Daarnaast was er een mooie grote kavel Advanced Squad Leader, die ging er uiteindelijk uit voor €280, ruim boven het minimum.
Dat was een serieuze doos vol met components. Volgens mij is dat meer spel dan je ooit nodig hebt. Meer dan 40 borden en 120 scenario's staat me nog bij van de veiling. Bizar..
Recent gespeeld:
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Ik vond het weer een fijne beurs. Het was gezellig druk, de tafels hebben toch bijna de hele dag vol gezeten. Ook toen de veiling aan de gang was.

Van de veiling heb ik zelf weinig meegekregen omdat ik stond te demoen.
Maar ik had wel voor de eerste keer 4 kavels ingebracht.
Na afloop was ik ernstig verbaasd over de opbrengst.
Ik had wel verwacht dat de kavels iets zouden opbrengen.
Maar juist de kavel waarvan ik dacht "als ik die maar niet mee terug naar huis moet nemen", leverde het meeste op.
- der Schatz der Inka (Ravensburger 1987)
- Drunten Drüber (SdJ Hans im Glück 1991)
- Diplomacy (1e editie Duits 1977 Parker)
- Battle of the pyramids (Smart zone games 2007)
Inzet was €2 en hij ging weg voor €32.
Het was blijkbaar toch meer bijzonder dan ik dacht.
Hopelijk is de nieuwe eigenaar er erg blij mee. :thumbup:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Scaramouche
Regenmaker

Bericht door Scaramouche »

Voor de belangstellenden kan de opbrengst van de veiling in deze excel sheet worden gelezen: Kavellijst met opbrengst 2015
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Scaramouche schreef:Voor de belangstellenden kan de opbrengst van de veiling in deze excel sheet worden gelezen: Kavellijst met opbrengst 2015
Bedankt, altijd leuk om even te lezen. :thumbup: