Beta-testers gezocht

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Beta-testers gezocht

Bericht door Leto »

Inderdaad, sorry aan iedereen die ik niet heb beantwoord, maar dit is vooral omdat ik een uitgever heb gevonden die ook op zijn houtje hevig aan het testen geweest is.
Het spel zal dus uitgegeven worden, maar op relatief kleine schaal, maar hier ben ik al heel gelukkig mee. Als het meezit tegen Essen 2015, anders wordt het Essen 2016.
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Tof Leto! Benieuwd wat het gaat worden!
Kan je nu wél al wat meer info geven over mechanics en thema? :wink:
Ben wel benieuwd...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

:clap: :clap: :clap:
Afbeelding
Leto
Stamhoofd

Bericht door Leto »

The Iced One schreef:Tof Leto! Benieuwd wat het gaat worden!
Kan je nu wél al wat meer info geven over mechanics en thema? :wink:
Ben wel benieuwd...
Zou het ongelooflijk graag doen maar ik ga minstens nog wachten tot we nog eens hebben samen gezeten, dan weet ik 100% zeker wat ik beter doe en niet doe tot het gepubliceerd is ;)
Wat ik wel met zekerheid kan lossen is dat het artwork momenteel de bottleneck is, maar aangezien het thema mode is (dit was al geweten dacht ik ;) ) is het artwork een belangrijkere factor dan in het doorsnee spel en mogen we dat helemaal niet zomaar forceren.
Ik wou dat ik zelf beter kon tekenen, maar mijn prototype is op het maximum van mijn kunnen en zelf vond ik het onvoldoende.
Afbeelding
Elenitza
Regenmaker

Bericht door Elenitza »

Wel gaaf dat je spel gepubliceerd gaat worden. Gefeliciteerd!
Toch een behoorlijke prestatie.
www.feuerteufel.nl en www.turnbasedspellen.nl
Voor online bord en kaartspellen.
Leto
Stamhoofd

Bericht door Leto »

Aangezien nu alles in kannen en kruiken is en het spel gepland staat voor Essen 2016 kan ik er gerust openlijk over praten ;)

Het thema van het spel is mode, een niet alledaags thema, maar in de tijd was ik wat aan het knoeien met vectortekenen, en plots was er een spelidee met kleuren en die tekeningen en daar was een spel idee ;)

Cover Me is een kaartspel (al heeft het wel nog enkele andere spelonderdelen dan kaarten) waarbij iedere speler de eindredacteur is van een trendy maandblad. De spelers proberen met alle covers per seizoen ook de toekomstige trends naar hun hand te zetten. Men heeft echter maar een beperkte doch gecontroleerde toegang tot de modellenmarkt.
Elke speler heeft elk seizoen een portfolio van covermodellen ter beschikking waarvan hij er elke maand een op de cover van zijn maandblad kan plaatsen. Elk seizoen worden de covermodellen van elk maandblad vergeleken met de huidige trends. Per maandblad wordt het meest trendy covermodel bepaald en die krijgt vervolgens een plaats in de latere seizoenspecial van het maandblad. Vertegenwoordigt dit model alle drie de trends (volledig trendy) of helemaal geen trends (alternatief) scoort deze prestige voor het maandblad. Indien dit model slechts één of twee trends vertoont heeft dat model nog invloed op de trends van het volgende seizoen maar deze scoort geen prestige voor de speler. De overige twee modellen die de seizoenspecial niet hebben gehaald komen terug ter beschikking van de spelers.
Elke kaart heeft 4 unieke eigenschappen, het spel bestaat uit 162 kaarten (6 lente-zomerkleuren x 3 haarlengtes (kort, halflang, lang) x 3 haarkleuren (donker, blond, rood) x 3 herfst-winterkleuren. Er zijn elk seizoen slechts 3 van deze 4 modekenmerken actief.
Elk jaar komen er modellen met een nieuw lente-zomerkleur ter beschikking die in de toekomst meer prestige kunnen opleveren. Het spel duurt 3 jaar of 12 seizoenen. De speler die op het einde van het spel het meeste prestige heeft gescoord is de winnaar.

Mijn uitgever heeft een topic geopend hier : http://www.bordspelmania.eu/uitgevers-f ... 15696.html
Afbeelding
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Eerste gedachte: veel mogelijkheden om het spel up to date te houden met 2x per jaar een klein setje extra kaarten met de nieuwste mode. Een deel van de kaarten raakt langzaam "uit de mode" tot ze ineens "retro" worden en dan weer waardevol zijn als "vintage".

Kan je er (op termijn) iets mee?
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Leto
Stamhoofd

Bericht door Leto »

mazinho schreef:Eerste gedachte: veel mogelijkheden om het spel up to date te houden met 2x per jaar een klein setje extra kaarten met de nieuwste mode. Een deel van de kaarten raakt langzaam "uit de mode" tot ze ineens "retro" worden en dan weer waardevol zijn als "vintage".

Kan je er (op termijn) iets mee?
Wees gerust, zo'n ideeën hadden wij ook reeds ! Nu is het afwachten hoe het populair het spel gaat blijven te zijn, en dan kunnen we items van onze uitbreidinglijst beter gaan beginnen bekijken ;)

Voor de geïnteresseerden, Cover Me heeft reeds een BGG pagina, deze wordt meer aangevuld van zodra er meer materiaal te tonen valt.

Je kan de evolutie van het spel ook verder volgen op facebook : https://www.facebook.com/covermegame
Momenteel wordt er vooral veel getekend.
Afbeelding