Dutch Comic Con

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

cab
Burgemeester

Dutch Comic Con

Bericht door cab »

Afbeelding

Zag dat Odynaut Games aanwezig is. Vast wel meer spellen te vinden of tcg etc.

Verder treden de Misfits op op zaterdagavond voor de liefhebbers.
Flash
Wu Feng

Re: Dutch Comic Con

Bericht door Flash »

Las op Facebook dat ook The GameFreak aanwezig zal zijn. En laten we niet vergeten Ernie Hudson die in Ghostbusters T-shirt op de foto wil met je (tegen betaling) ;-)
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Flash schreef:En laten we niet vergeten Ernie Hudson die in Ghostbusters T-shirt op de foto wil met je (tegen betaling) ;-)
Hoeveel levert me dat op? Als het genoeg is wil ik er wel over nadenken.
Afbeelding
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

cab schreef:Afbeelding

Ik zou alleen al voor de Misfits gaan....Ik denk alleen dat het er helaas niet van zal komen. Ik denk niet dat ik iemand meekrijg...
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

RoyalRumble69 schreef:Ik zou alleen al voor de Misfits gaan....Ik denk alleen dat het er helaas niet van zal komen. Ik denk niet dat ik iemand meekrijg...
Misfits meerdere keren gezien, is geen topact maar wel zeer vermakelijk! Wellicht dat wij wel de trein pakken naar de Jaarbeurs.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

RoyalRumble69 schreef:
cab schreef:Afbeelding

Ik zou alleen al voor de Misfits gaan....Ik denk alleen dat het er helaas niet van zal komen. Ik denk niet dat ik iemand meekrijg...
Misschien als je er bij verteld dat Samantha Fox ook komt........
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Als Megan Fox nou zou komen....
Afbeelding
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

Ach Samantha is wel meer van mijn leeftijd
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Voor de liefhebbers een kort verslagje van de Dutch ComicCon waar ik gisteren naartoe geweest ben.

Na een paar weekjes waarin een aantal gasten hun aanwezigheid (al dan niet door overmacht) afzegden en waarin de organisatie een bak stront over zich heen kregen van jewelste (waardoor ik zelfs begon te twijfelen of het wel door zou gaan) was het dit weekend dan zover. Dutch Comiccon. Niet gehinderd door enige kennis van zaken (ik ben alleen naar spellenbeurzen en een trouwbeurs geweest) ging ik volledig blanco richting Utrecht.

Wat een enorme drukte zeg! Als de organisatie puur naar de bezoekersaantallen van de zaterdag heeft gekeken, dan moet ze toch tevreden geweest zijn. Vooral het achterste pad met stands was te smal voor de menigte, maar daar werd snel ingegrepen door er eenrichtingsverkeer van te maken.

Op de beurs zelf waren diverse dingen te doen. Struinen naar comics en strips,kijken naar speelgoed dat nu voor 100-300 euro wegging en dat ik als kind nog eens voor een gulden op de Koninginnedagsmarkt heb verkocht en old- en newschool videogames. Ook liepen er ontzettend veel cosplayers rond. Voor mij een eerste kennismaking met dit fenomeen. Ondanks dat ik er zelf geen interesse in heb, is het wel ontzettend leuk om te zien hoeveel tijd mensen in hun kostuums hebben gestoken, wat een prachtige kostuums er gemaakt waren en hoe creatief mensen kunnen zijn.

Ook op bordspelgebied was er wel wat te doen, alhoewel dit verreweg in de minderheid was. Odynaut Games hadden een stand. Die heb ik een aantal keer een spellletje uit zien leggen. Zal wel wennen zijn geweest, want echt tijd om te zitten en spelen was er niet en ik denk dat je bij het aanwezige publiek echt je best moest doen om hun aandacht te krijgen en behouden.

Diverse winkels hadden naast hun eigen waar ook nog de nodige spellen meegenomen voor de verkoop. Naast de diverse thema monopolys, risks en strategos waren er spellen zoals Eldritch Horror, Smallworld, Battlestar Galactica e.d. te krijgen.

The GameFreak had een stand met daarin de voor hen gebruikelijke beursaanbiedingen. Zeer gunstig geprijsd voor degenen die nog op zoek waren naar die spellen, maar dat was ik helaas niet. Een aantal spellen waar ik eventueel in geinterresseerd was, werden vreemd genoeg door hen aangeboden tegen een prijs die hoger was dan hun eigen webshopprijs. Dus die heb ik maar even laten liggen.

The Q&A's, signeersessies en photoshoots heb ik aan mij voorbij laten gaan, maar kon de verleiding niet weerstaan om in een Delorean uit Back to the Future op de foto te gaan. Verder met twee pakketjes comics en een superman-mok voor mijn zoontje weer naar huis gegaan na een zeer geslaagde dag. Er waren voldoende verbeterpunten voor de organisatie te vinden, maar dit lijkt mij een mooie basis voor een jaarlijks evenement.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Was er zaterdag met Marina, wij kwamen pas in de middag aan. De morgendrukte hebben wij niet mee gekregen, net als gedoe vooraf wat volledig langs ons is gegaan. Vroeger spaarde ik comics, een jaar of tien geleden me gestopt ging gewoonweg teveel geld kosten. Wilde te veel :oops:

Echter nu Comic Con in NL was wilden we toch even gaan kijken, we hebben ons zeer vermaakt. Je kijkt je ogen uit en er was echt veel leuks te zien, van auto's tot mooi verklede mensen. Bewust niks comic gerelateerd gekocht, bang dat ik weer in mijn geldverslindende gewoonten terug zou vallen.

Wel even een LP van de Misfits gekocht en laten signeren door Jerry. Marina is nog even met hem op de foto gegaan.

Na afloop uit eten geweest en daarna terug voor de Misfits, die hadden een setlist met veel leuke nummers die ik ze nog niet eerder live had zien spelen. Na afloop wilde Jerry volgens mij met de hele zaal op de foto waar dan ook gretig gebruik van werd gemaakt.

Was een geslaagde dag!