Ducosim Zomerbeurs 12/9

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Oeps, ja inderdaad: Raymond ook bedankt! :wink:
Ik had eigenlijk moeten zeggen dat dankzij Michael's inspanningen Raymond de pasjes kon toesturen... :lol:
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

NoOu, toch nog een aantal mensen van hier die gaan, gezellig!

Als jullie mij tegenkomen, spreek me dan even aan. Dan weet ik ook eens wie er achter welke naam hier hoort ;). En ik leer graag wat meer mensen kennen in/uit/van de spellenwereld.

Foto is te vinden op humske.hyves.nl . Ik zal morgen wel hetzelfde roze bloesje aandoen, is gemakkelijker :lol:
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Michael schreef:Ik zal er ook zijn. Mijn laatste beurs als Ducosim penningmeester. De volgende keer kan ik gewoon uitslapen en om 12.00 binnenkomen en zelf een spel gaan spelen. :) Ik heb het 10 jaar met veel plezier gedaan, maar ga nu het stokje overdragen.
10 jaar is wat mij betreft een bewonderswaardig lange termijn om zo'n vrijwilligerstaak op je te nemen. Ik wil je bij deze ook bedanken voor je inspanningen en hoop dat je er veel plezier aan beleeft hebt!
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Dan nog even een verslagje van mijn kant. Ik was deze keer in het gezelschap van mijn zoon, dochter en een nichtje.

We kwamen mooi op tijd (9:45 uur) aan. Ik had afgesproken dat ik wat zou helpen bij het demoën in de QWG-stand. Johan en Jonny (die de spellen bij zich hadden) waren door een ongeluk op de autosnelweg helaas wat later zodat we wat later konden starten met opbouwen.

Dit gaf wel de gelegenheid om even een rondje over de beurs te doen. Het viel gelijk op dat er een nieuwe winkel aanwezig was http://www.gezelschapspellen.com(met erg scherpe prijzen :shock: . Niels (de eigenaar) deed dan ook goede zaken 8) .

Nadat de spellen waren klaargezet was het het eerste uur nog vrij rustig. Vanaf 11 uur werd het steeds drukker en zaten de tafels bijna allemaal vol. Zelf heb ik een aantal keer Age of Empires III uitgelegd. Maar ook Pandemie en Roll through the Ages hadden voldoende belangstelling.

Vlak bij de stand van QWG stond Arthur Scholten met zijn nieuwe spel "De Hertogen van Lorrein" (http://www.lorrein.nl). Met name de kanskom was een opvallend onderdeel van het spel. Deze kom met "gekleurde kraaltjes" vervangt de dobbelsteen. Ik heb een tijdje met Arthur staan praten en hij is nog druk op zoek naar een producent die het spel tegen een goede prijs kan maken. Veel succes daarbij gewenst!

Verder is nu officieel dat QWG ook dit jaar weer met een grote stand op het SSP aanwezig zal zijn (140 m2). Dit is gelijk aan vorig jaar en ik heb alvast de eerste voorbereidingen besproken met Johan.

Johan had verder de Essen-release "Martinique" bij zich. Ik heb samen met Frank Quispel dit spel voor het eerst gespeeld en het is mij goed bevallen. Het is een deductiespel waarbij je bepaalde coördinaten moet ontdekken waar een schat verborgen is. Maar als niemand de coördinaten goed heeft win je door de meeste kleine schatten te vinden. Verder zit er een element in dat aan het Phalanxspel "Pinguin" doet denken. Je loopt over het eiland en pakt elke keer de tegel waar je vanaf vertrekt. De tegel kan een onderdeel van een kleine schat zijn of een coördinaat, waardoor je weet dat daar de "grote schat" in elk geval niet ligt. Vlot te spelen en grafisch ziet het er ook mooi uit. Wat mij betreft een goed tweepersoonsspel :D .

Naast Martinique heb ik ook voor het eerst RTTA gespeeld. Lekker vlot maar toch de nodige diepgang. Ga je voor meer dobbelstenen in de volgende ronde of toch voor de monumenten. Hoeveel voedsel heb ik nodig en welke ontwikkelingen zijn interessant? Dit gaat zeker vaker op tafel komen!

Uiteraard heb ik ook nog gestemd voor de NSP 2009. Verder was er nog het NK Agricola, waar volgens mij 16 personen aan deelnamen als ik het goed gezien heb.

De kinderen hebben zich ook goed vermaakt. Ze speelden onder andere Valdora, een leuk spel van 3 magiërspiele waarvan ik de naam vergeten ben en Amsterdam van the Game Master.

Om 16:30 uur was het weer tijd om naar huis te gaan, het was weer een geslaagde beurs.
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Ik ben zelf heel erg benieuwd naar Martinique. Jouw verhaal klinkt in ieder geval vast positief, Dierik.