Komt wellicht nogpleunie.william schreef: Helaas niet beschikbaar in het Nederlands, maar zeker de moeite waard om te spelen op de achterkant van het speelbord: Liberating the Mine
Nox' Spellenzolder - De Legenden van Andor
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Nox' Spellenzolder - De Legenden van Andor
Labels:
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Ik mag het hopen Max! Dan druk ik die gewoon nog een keer af in het Nederlands. Wordt wel weer een uurtje knippen, plakken, lamineren, knippen....maxitaxi777 schreef:Komt wellicht nogpleunie.william schreef: Helaas niet beschikbaar in het Nederlands, maar zeker de moeite waard om te spelen op de achterkant van het speelbord: Liberating the Mine? Enige Bonuslegende van het basisspel die nog mist in het Nederlands volgens mij.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Dat had ik bij wat er nu in het Nederlands is ook gedaan, maar toch beviel het me niet helemaal. Ik ben nog op zoek naar een alternatief; steviger papier ofzo iets maar het moet wel door de printer kunnen.pleunie.william schreef:Ik mag het hopen Max! Dan druk ik die gewoon nog een keer af in het Nederlands. Wordt wel weer een uurtje knippen, plakken, lamineren, knippen....maxitaxi777 schreef:Komt wellicht nogpleunie.william schreef: Helaas niet beschikbaar in het Nederlands, maar zeker de moeite waard om te spelen op de achterkant van het speelbord: Liberating the Mine? Enige Bonuslegende van het basisspel die nog mist in het Nederlands volgens mij.
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Hebben jullie die bonuslegende in het nederlands? Ik heb ze nu al opgeslagen op PC, maar nederlands is toch altijd net iets handigermaxitaxi777 schreef:Dat had ik bij wat er nu in het Nederlands is ook gedaan, maar toch beviel het me niet helemaal. Ik ben nog op zoek naar een alternatief; steviger papier ofzo iets maar het moet wel door de printer kunnen.pleunie.william schreef:Ik mag het hopen Max! Dan druk ik die gewoon nog een keer af in het Nederlands. Wordt wel weer een uurtje knippen, plakken, lamineren, knippen....maxitaxi777 schreef:Komt wellicht nogpleunie.william schreef: Helaas niet beschikbaar in het Nederlands, maar zeker de moeite waard om te spelen op de achterkant van het speelbord: Liberating the Mine? Enige Bonuslegende van het basisspel die nog mist in het Nederlands volgens mij.
William bedankt voor de toelichtingen ... dat heldert al heel veel op, lijkt me dat we het ons zelf toch nog ietsje moeilijker hebben gemaakt dan het eigenlijk was.
Maar soit, we hebben het gehaald
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Op de website van 999 Games staan ze bij het spel zelf.ozymandias schreef: Hebben jullie die bonuslegende in het nederlands? Ik heb ze nu al opgeslagen op PC, maar nederlands is toch altijd net iets handiger
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
Dank u, heb ze ondertussen gedownload ... nu nog op een deftige weten af te drukken en op de één of andere manier plastificeren.maxitaxi777 schreef:Op de website van 999 Games staan ze bij het spel zelf.ozymandias schreef: Hebben jullie die bonuslegende in het nederlands? Ik heb ze nu al opgeslagen op PC, maar nederlands is toch altijd net iets handiger
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
Gisteren nog eens verder gedaan met de Legende van Andor ...
Legende 5!!!
Daar stuiten we op een aantal zaken, dat we niet goed weten hoe het te moeten interpreteren.
We hebben wel de indruk dat deze legende echt wel kei kei lastig te verslaan is.
De draak verslaan is sowieso 58 krachtpunten hebben + maximaal 36 punten van de zwarte dobbelstenen ... dat geeft dat je moet rekening houden dat je zeker 94 punten moet proberen samen te gooien.
Een vlugge berekening leert dan dat je met 4 al quasi op kracht 14 moet staan, en maximaal gebruik moet maken van de helm, geneeskrachtige kruiden en de ridder.
Veel facetten ... die het makkelijk maken om iets over het hoofd te zien ... zoals de boerfiches.
Maar we geven niet op, als we weten wat te doen met die onduidelijkheden, kunnen we onze taktieken daar op toe passen of aanpassen.
Legende 5!!!
Daar stuiten we op een aantal zaken, dat we niet goed weten hoe het te moeten interpreteren.
We hebben wel de indruk dat deze legende echt wel kei kei lastig te verslaan is.
De draak verslaan is sowieso 58 krachtpunten hebben + maximaal 36 punten van de zwarte dobbelstenen ... dat geeft dat je moet rekening houden dat je zeker 94 punten moet proberen samen te gooien.
Een vlugge berekening leert dan dat je met 4 al quasi op kracht 14 moet staan, en maximaal gebruik moet maken van de helm, geneeskrachtige kruiden en de ridder.
Veel facetten ... die het makkelijk maken om iets over het hoofd te zien ... zoals de boerfiches.
Maar we geven niet op, als we weten wat te doen met die onduidelijkheden, kunnen we onze taktieken daar op toe passen of aanpassen.
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
Legende 5 is zeker niet makkelijk te winnen! Een beetje geluk met de dobbelstenen is wel nodig en garantie op winst is er sowieso niet.
Als je tips wilt, kijk dan in de spoiler.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Hoe zit het eigenlijk met legende 2? Ik heb deze nu al 3x gespeeld met een kennis, waarbij we wel wat hebben gevarieerd in de rollen die we speelden, maar nog elke keer verloren. De laatste keer was het weliswaar nog maar net aan een verlies (en we hadden best pech met vaak dubbel dobbelen voor de monsters), maar toch krijgen wij het idee dat we het wellicht onbewust iets te moeilijk maken. In wat groter detail in de spoiler voor mensen die niets verklapt willen hebben:
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
Dat hebben we eigenlijk allemaal gedaan ... oepspleunie.william schreef:Legende 5 is zeker niet makkelijk te winnen! Een beetje geluk met de dobbelstenen is wel nodig en garantie op winst is er sowieso niet.
Hoe zit het met het fiche "gif"? Kan dit net als toverdrank terug gekocht worden of kan je deze maar 2x gebruiken?
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
De monsters die in de burcht moeten gezet worden bij het de opzet van het spel? Deze moeten verslagen worden om de burcht terug te bevrijden. Elk monster dat je er verslaagt gaat de verteller op het vertelspoor eentje omhoog? Correct?pleunie.william schreef:Legende 5 is zeker niet makkelijk te winnen! Een beetje geluk met de dobbelstenen is wel nodig en garantie op winst is er sowieso niet.
We vonden dat het allemaal wel héél kort werd ... met 4 spelers heb je maar een 10 dagen om het zootje op te lossen en uit te roeien ... niet veel om je krachtpunten te verhogen, mistfiches om te draaien, goud te verzamelen, monsters te verslaan, burcht te bevrijden en dan ook nog eens de draak te verslaan.
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
maxitaxi777 schreef:Hoe zit het eigenlijk met legende 2? Ik heb deze nu al 3x gespeeld met een kennis, waarbij we wel wat hebben gevarieerd in de rollen die we speelden, maar nog elke keer verloren. De laatste keer was het weliswaar nog maar net aan een verlies (en we hadden best pech met vaak dubbel dobbelen voor de monsters), maar toch krijgen wij het idee dat we het wellicht onbewust iets te moeilijk maken. In wat groter detail in de spoiler voor mensen die niets verklapt willen hebben:
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
Het gif-fiche kun je 2 keer gebruiken en daarna gaat het uit het spel; het kan niet opnieuw worden gekocht. Verslagen monsters in de burcht zorgen inderdaad voor het verplaatsen van de verteller, maar leveren ook een beloning op.
Legende 5 is hard werken. Ga er van uit dat je pas op z'n vroegst op de laatste dag de kans krijgt om de Draak te verslaan. In legende 5 zul je wat vaker moeten overwerken om überhaupt een kans te maken.
Legende 5 is hard werken. Ga er van uit dat je pas op z'n vroegst op de laatste dag de kans krijgt om de Draak te verslaan. In legende 5 zul je wat vaker moeten overwerken om überhaupt een kans te maken.
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
Dat we de draak pas op de laatste dag zouden kunnen verslaan hadden we ook al doorpleunie.william schreef:Het gif-fiche kun je 2 keer gebruiken en daarna gaat het uit het spel; het kan niet opnieuw worden gekocht. Verslagen monsters in de burcht zorgen inderdaad voor het verplaatsen van de verteller, maar leveren ook een beloning op.
Overuren maken hadden we nu ook al gedaan hoor
Ach vol goede moed naar de volgende strijd ... opgeven doen we niet