Nox' Spellenzolder - Takenoko

Uitleg en reviews van bord- en kaartspellen d.m.v. beeldmateriaal

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

suzanne24
Geheim Genootschap

Re: Nox' Spellenzolder - Takenoko

Bericht door suzanne24 »

Ik heb het even nagelezen en dat klopt inderdaad.....heb ik dus altijd verkeerd gespeeld (en ook verkeerd aan jullie geleerd :oops: ).
Afbeelding

Labels:
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

suzanne24 schreef:Ik heb het even nagelezen en dat klopt inderdaad.....heb ik dus altijd verkeerd gespeeld (en ook verkeerd aan jullie geleerd :oops: ).
Ah geen probleem, zag het gisteravond in een review filmpje, er is helaas nog een foutje, maar dat staat ook fout in de hand originele handleiding en is verbeterd in een faq... de terreintegels gaan onderop de stapel terug, niet bovenop.
Afbeelding
suzanne24
Geheim Genootschap

Bericht door suzanne24 »

Dat heb ik eerder gelezen ja....ik dacht dat dat gewoon een variant was. Maar is dus officieel veranderd begrijp ik?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Afbeelding
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

missiloon schreef:
suzanne24 schreef:Ik heb het even nagelezen en dat klopt inderdaad.....heb ik dus altijd verkeerd gespeeld (en ook verkeerd aan jullie geleerd :oops: ).
Ah geen probleem, zag het gisteravond in een review filmpje, er is helaas nog een foutje, maar dat staat ook fout in de hand originele handleiding en is verbeterd in een faq... de terreintegels gaan onderop de stapel terug, niet bovenop.
Terreintegels gaan onderop? Dat is nieuw voor mij.....maakt niet zo heel veel uit, maar vond bovenop wel aardig (dan weet je of je in je volgende beurt weer voor een tegel moet gaan of juist niet). Misschien laat ik het wel zo 8)
Afbeelding
Bastiaan_Nox
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Nox' Spellenzolder

Bericht door Bastiaan_Nox »

Zo leer ik ook weer wat. Vind beide varianten wel wat hebben, bedankt voor de aanvulling.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

suzanne24 schreef:Dat heb ik eerder gelezen ja....ik dacht dat dat gewoon een variant was. Maar is dus officieel veranderd begrijp ik?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ik heb ergens gelezen dat het officieel was, zou de auteur gezegd hebben, het is een fout in de handleiding.
Afbeelding
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door ozymandias »

Het dobbelresultaat storm, moet de panda verplaatst worden naar een perceel naar keuze. Is dat volgens de verplaatsingregels van de panda of niet? Wanneer hij het bovenste stukje van de bamboe eet, is dat dan voor de speler in kwestie of gaat dit naar de algemene voorraad terug?
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

ozymandias schreef:Het dobbelresultaat storm, moet de panda verplaatst worden naar een perceel naar keuze. Is dat volgens de verplaatsingregels van de panda of niet? Wanneer hij het bovenste stukje van de bamboe eet, is dat dan voor de speler in kwestie of gaat dit naar de algemene voorraad terug?
Nee, je mag de Panda verplaatsen naar een tegel naar keuze. Daarbij eet hij direct een stukje bamboe dat je aan je voorraad mag toevoegen.
Afbeelding
SkippyNL
Garnaal

Bericht door SkippyNL »

Bedankt voor de review!

Een spel die nu ook op mijn lijstje staat. Het ziet er mooi uit en het lijkt me erg leuk om te spelen.
Afbeelding
Joslyn
Meeple

Bericht door Joslyn »

Iemand enig idee wat het verschil is tussen Takenoko van Asmodee, in rechthoekige doos met vegende (?) tuinman, en Takenoko van Matagot, in vierkante doos met tuinman met hand op voorhoofd?

Beide versies staan ook op bol.com
https://www.bol.com/nl/p/takenoko-bords ... 013585572/
https://www.bol.com/nl/p/takenoko-bords ... bQQAvD_BwE
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Phaedros
Grote Dienaar
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Phaedros »

Joslyn schreef: Iemand enig idee wat het verschil is tussen Takenoko van Asmodee, in rechthoekige doos met vegende (?) tuinman, en Takenoko van Matagot, in vierkante doos met tuinman met hand op voorhoofd?

Beide versies staan ook op bol.com
https://www.bol.com/nl/p/takenoko-bords ... 013585572/
https://www.bol.com/nl/p/takenoko-bords ... bQQAvD_BwE
EAN van de externe verkoper is 3558380013921. Als ik hierop zoek, kom ik uit op een Engelstalige uitgave. Overigens staan er bij deze versie twee verschillende tuinmannetjes afgebeeld op de foto's, dus het is nog maar de vraag wat je krijgt... Op de eigen site van deze verkoper wordt alleen de FR/NL-versie aangeboden.
EAN van Bol zelf is 3760267990083. Dit is in ieder geval de Nederlandstalige Takenoko.
Laatst gespeeld:
Afbeelding