Foamboard inlay

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Ruud2009
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Foamboard inlay

Bericht door Ruud2009 »

Scherper mesje kopen ;). Krijg je mooiere snij-randen. Je ziet op sommige punten dat het foam scheurt (hapjes eruit). Dat komt zodra je niet meer snijdt maar door het foamboard heentrekt met weerstand (ie. bot).

Verder erg netjes gedaan. Veel mooier dan ik het doe.
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding

Labels:
MarijnS
Jakkiebak!

Bericht door MarijnS »

Ik wil binnenkort ook een poging gaan wagen. Ik had een ontwerpje gemaakt, maar de maten komen dermate vervelend uit dat foamboard van 5mm net niet past. Zou foamboard van 3mm ook lukken, of zou dat niet stevig genoeg zijn?
kevogi
Locomotief

Bericht door kevogi »

MarijnS schreef:Ik wil binnenkort ook een poging gaan wagen. Ik had een ontwerpje gemaakt, maar de maten komen dermate vervelend uit dat foamboard van 5mm net niet past. Zou foamboard van 3mm ook lukken, of zou dat niet stevig genoeg zijn?

Ik ben nog geen expert. (Ik ben op het moment bezig met mijn tweede insert). Maar ik vermoed dat 3 mm sterk genoeg is voor een insert die in de doos blijft zitten.

Welk spel maak je de insert voor?
MarijnS
Jakkiebak!

Bericht door MarijnS »

Ik wil eenvoudig beginnen met een inlay voor Targi. Ik stoor me altijd een beetje als ik de doos opendoe, omdat er maar één vakje is voor de grondstoffen, muntstukken, spelerstukken en overwinningen. Daar gaat dus hopelijk verandering in komen. Vanwege de beperkte ruimte in de doos, wil ik stukken lint gebruiken om de kaarten op te tillen uit de doos
MattiasD
Grote Dienaar

Bericht door MattiasD »

MarijnS schreef:Ik wil eenvoudig beginnen met een inlay voor Targi. Ik stoor me altijd een beetje als ik de doos opendoe, omdat er maar één vakje is voor de grondstoffen, muntstukken, spelerstukken en overwinningen. Daar gaat dus hopelijk verandering in komen. Vanwege de beperkte ruimte in de doos, wil ik stukken lint gebruiken om de kaarten op te tillen uit de doos
misschien kan je hier wat extra inspiratie uit halen: https://boardgamegeek.com/geeklist/1154 ... tem3263095
MarijnS
Jakkiebak!

Bericht door MarijnS »

Hier mijn resultaten. Gisteren materialen gaan halen en 's avonds en vanochtend afgemaakt.
Het is iets anders geworden dan ik in gedachten had (ik wilde drie losse stapels voor de drie type kaarten), maar dat ging lastig vanwege de dikte (5mm) van het foamboard.
Onder de kaarten heb ik een kleine verhoging gemaakt (derde foto), zodat de kaarten makkelijker zijn op te pakken. In de ruimtes voor de grondstoffen heb ik een verhoging geplaatst (derde foto), zodat de grondstoffen niet wegglijden.

Dit is in ieder geval erg leuk om te doen, ik ga binnenkort maar eens een wat ambitieuzer project starten (Agricola)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ruud2009
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Ruud2009 »

Super netjes. Mooi gesneden ook, goed mes denk ik :).
Hoe krijg jij alles zo mooi recht?
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
MarijnS
Jakkiebak!

Bericht door MarijnS »

Ruud2009 schreef:Super netjes. Mooi gesneden ook, goed mes denk ik :).
Hoe krijg jij alles zo mooi recht?
Ik heb voor deze klus een nieuw mes gekocht, eentje met van die afbreekbare mesjes.
Verder stalen liniaal. Eerst even een ondiepe snee langs de liniaal en daarna pas echt doorsnijden.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ik denk erover zoiets voor eldritch horror te willen maken, maar daar komen nog bergen uitbreidingen waar je je bijna niet op kan voorbereiden waardoor ik dan ook weer twijfel. Ik heb nu de tokens in zo'n gereedschapsbakje voor schoefjes ed.
Afbeelding
MattiasD
Grote Dienaar

Bericht door MattiasD »

missiloon schreef:Ik denk erover zoiets voor eldritch horror te willen maken, maar daar komen nog bergen uitbreidingen waar je je bijna niet op kan voorbereiden waardoor ik dan ook weer twijfel. Ik heb nu de tokens in zo'n gereedschapsbakje voor schoefjes ed.
Haha, met die gedachte heb ik ook lang gezeten en uiteindelijk heb ik er toch maar gemaakt.
Eerst eentje voor het basis spel waar ook nog net forsaken lore inpaste toen het uitkwam. Voor mountains of madnesss was er echter geen plaats meer en toen heb ik er een nieuwe gemaakt. Deze maakt gebruik van de twee dozen. Hopelijk kan deze terug één of meerdere expansies aan.
Petfles
Rooster Booster

Bericht door Petfles »

Gisteren Flash Point binnen gekregen, en meteen een inlay gemaakt:

Afbeelding
SkippyNL
Garnaal

Bericht door SkippyNL »

Ga toch eens kijken of ik met mijn linker knutselhanden ook inserts kan gaan maken. Shippen vanuit Amerika is gewoon te duur. Nu foam, ideeen en proberen maar ;)
Afbeelding
Viranikr
Jakkiebak!

Bericht door Viranikr »

Dit ziet er erg indrukwekkend uit, precies waar ik naar op zoek was voor mijn Lord of the Rings LCG collectie. Misschien ook een goed idee voor Carcassonne, aangezien de big box weinig mogelijkheid biedt voor uitbreidingen.. :think:
Eerst nog wat inspiratie opdoen. :thumbup:
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Eldritch horror laat nog even op zich wachten, het is een insert geworden voor lords of waterdeep met uitbreiding in de doos van de uitbreiding.

Helaas is mijn originele doos ooit gevallen en daardoor beschadigd, de deksel bood al niet zoveel bescherming van de basisset maar na die val werd het nog wat erger, dus het moest wat mij betreft perse in de doos van de uitbreiding, die ik qua voorkant ook nog eens veel mooier vind! Nu kan dit spel eindelijk rechtop in de kast.

Tussen de buildings zitten stukjes foam om zo de gebouwen gescheiden te houden.

Afbeelding
Mel25
Locomotief

Bericht door Mel25 »

Als het niet lukt met foamboard kan je ook voor dun karton gaan :-)

https://boardgamegeek.com/image/2455365/machi-koro