Uitbreiding Brugge?

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Uitbreiding Brugge?

Bericht door maxitaxi777 »

Oké, bijna gegarandeerd dan. Op basis van releases uit het verleden en heden en recente aankondigingen, denk en hoop ik dat de genoemde series voortgezet worden in het Nederlands. Garantie heb je natuurlijk nooit, maar ik denk hier wel redelijk safe te zitten (met het aankopen van Andor heb ik bijvoorbeeld gewacht tot het Sterrenschild al in de maak was).

Labels:
olavf
El Capitan

Bericht door olavf »

rober schreef:Ik kan me voorstellen dat spelmateriaal in verschillende talen vervelend is om mee te spelen, zeker als je de talen niet (goed) machtig bent. Maar om te stellen dat het daardoor absoluut niet goed samen speelt, vind ik persoonlijk wat ver gaan.
Net in het geval van Brugge is het wel erg vervelend: de naam van het spel staat op de achterkant van de kaarten. Die naam is verschillend in het Nederlands, Engels en Duits. Dat betekent dat je aan de achterkant van de kaarten kunt zien of een kaart bij de uitbreiding hoort of bij het basisspel.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

olavf schreef:
rober schreef:Ik kan me voorstellen dat spelmateriaal in verschillende talen vervelend is om mee te spelen, zeker als je de talen niet (goed) machtig bent. Maar om te stellen dat het daardoor absoluut niet goed samen speelt, vind ik persoonlijk wat ver gaan.
Net in het geval van Brugge is het wel erg vervelend: de naam van het spel staat op de achterkant van de kaarten. Die naam is verschillend in het Nederlands, Engels en Duits. Dat betekent dat je aan de achterkant van de kaarten kunt zien of een kaart bij de uitbreiding hoort of bij het basisspel.
Dat is idd erg vervelend :(
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Ik begrijp de beslissing van white goblin, jammer is het zeker. Ik mix verschillende talen ook nooit. Nederlands heeft ook altijd mijn voorkeur en is ook goedkoper. Ik heb mazzel dat ik Bruges (EN) ooit heb geruild in een math trade. Ik heb de uitbreiding dus in het engels gekocht. Ik laat jullie wel weten wat ik er van vind. Misschien mis je er niks aan. Als ik het spel ooit zat raak dan zal ik het hier verkopen voor een zacht prijsje dat beloof ik.
Recent gespeeld:
Afbeelding
Els76
Veenboer

Bericht door Els76 »

Ik heb dit weekend de Nederlandse versie van Brugge gekocht in Kortrijk.

Van fouten op de kaartjes was ik ook niet op de hoogte, enkel bij de burgemeester was me opgevallen dat er een waarde ontbrak. Ik heb het nu wel gevonden.

Als ik de uitbreiding wil moet ik dus een Engelstalige versie kopen. Valt dat te combineren?
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

Els76 schreef: Als ik de uitbreiding wil moet ik dus een Engelstalige versie kopen. Valt dat te combineren?
Nee, de achterkant van de kaartjes matcht niet bij de verschillende talen.
Kuyam
Jakkiebak!

Bericht door Kuyam »

Els76 schreef:Ik heb dit weekend de Nederlandse versie van Brugge gekocht in Kortrijk.

Van fouten op de kaartjes was ik ook niet op de hoogte, enkel bij de burgemeester was me opgevallen dat er een waarde ontbrak. Ik heb het nu wel gevonden.

Als ik de uitbreiding wil moet ik dus een Engelstalige versie kopen. Valt dat te combineren?
Alleen als je niet-doorzichtige sleeves in de kleuren van de huisjes wilt gebruiken
Plaats reactie