spellenclub13 date een laatste keer up: Deus
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Fabrice
- Spelauteur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
spellenclub13 date een laatste keer up: Deus
Beste spelmaniakken
Mijn eerste recensie Villa Paletti schreef ik begin september 2006. Afscheid nemen doe ik vandaag (28 mei 2015) met een recensie van Deus.
http://www.spellenclub13.be/recensies/Deus.htm
Hoewel heel wat positieve reacties op de vraag: "spellenclub13 online houden" mij de moed gaven er nog een jaartje bij te doen, is het vat nu helemaal af. Het aanleren van html, css en php; het bouwen en sleutelen aan de website; het ontdekken en reviewen van gezelschapsspellen; het volgen van het reilen en zeilen in spellenland, zijn voor mij een heel boeiende uitdaging geweest maar kostten tegelijkertijd heel wat uren vrije tijd. Een uit de hand gelopen hobby waarachter ik nu een punt wens te zetten. Ten eerste omdat ik het allemaal niet meer op de voet kan volgen, ten tweede omdat mijn hobby van weleer eerder als een verplichting aanvoelt, maar vooral omdat ik de herwonnen tijd in andere projecten wens te investeren. Op mijn bureau liggen een tiental eigen spelideeën stof te vergaren en daar wil ik eindelijk eens werk van maken. Het schuldgevoel ten opzichte van mijn kinderen wil ik wegwerken en mijn lichaam snakt naar meer beweging.
Deze beslissing is wel overwogen, het steekt in mijn hart maar toch ben ik fier op wat ik altijd 'mijn levenswerk' noemde. Ik heb dit project zien groeien van gemiddeld 20 bezoekers per maand bij de start tot meer dan 14.000 bezoekers per maand tijdens de bloeiperiode van deze site.
Inmiddels zijn er tientallen nieuwe sites met reviews beschikbaar wat voor mij de beslissing iets makkelijker maakt.
Tenslotte wens ik iedere bezoeker van deze site te bedanken voor de interesse en in het bijzonder dank ik Erwin Broens. Het lezen van zijn reviews op bordspel.com verleidde mij tot het ontwerpen van een eigen 'Vlaamse' site, een persoonlijke verrijking op vele vlakken.
De site blijft online en kan als soort van archief nog geraadpleegd worden. Korte impressies van nieuw gespeelde spellen verschijnen enkel nog op twitter (@ElrohirMelwasul).
Ik hoop jullie ooit te verrassen met een eigen spelconcept.
Adieu
Fabrice
Mijn eerste recensie Villa Paletti schreef ik begin september 2006. Afscheid nemen doe ik vandaag (28 mei 2015) met een recensie van Deus.
http://www.spellenclub13.be/recensies/Deus.htm
Hoewel heel wat positieve reacties op de vraag: "spellenclub13 online houden" mij de moed gaven er nog een jaartje bij te doen, is het vat nu helemaal af. Het aanleren van html, css en php; het bouwen en sleutelen aan de website; het ontdekken en reviewen van gezelschapsspellen; het volgen van het reilen en zeilen in spellenland, zijn voor mij een heel boeiende uitdaging geweest maar kostten tegelijkertijd heel wat uren vrije tijd. Een uit de hand gelopen hobby waarachter ik nu een punt wens te zetten. Ten eerste omdat ik het allemaal niet meer op de voet kan volgen, ten tweede omdat mijn hobby van weleer eerder als een verplichting aanvoelt, maar vooral omdat ik de herwonnen tijd in andere projecten wens te investeren. Op mijn bureau liggen een tiental eigen spelideeën stof te vergaren en daar wil ik eindelijk eens werk van maken. Het schuldgevoel ten opzichte van mijn kinderen wil ik wegwerken en mijn lichaam snakt naar meer beweging.
Deze beslissing is wel overwogen, het steekt in mijn hart maar toch ben ik fier op wat ik altijd 'mijn levenswerk' noemde. Ik heb dit project zien groeien van gemiddeld 20 bezoekers per maand bij de start tot meer dan 14.000 bezoekers per maand tijdens de bloeiperiode van deze site.
Inmiddels zijn er tientallen nieuwe sites met reviews beschikbaar wat voor mij de beslissing iets makkelijker maakt.
Tenslotte wens ik iedere bezoeker van deze site te bedanken voor de interesse en in het bijzonder dank ik Erwin Broens. Het lezen van zijn reviews op bordspel.com verleidde mij tot het ontwerpen van een eigen 'Vlaamse' site, een persoonlijke verrijking op vele vlakken.
De site blijft online en kan als soort van archief nog geraadpleegd worden. Korte impressies van nieuw gespeelde spellen verschijnen enkel nog op twitter (@ElrohirMelwasul).
Ik hoop jullie ooit te verrassen met een eigen spelconcept.
Adieu
Fabrice
Laatst gewijzigd door Fabrice op za 30 mei 2015, 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Labels:
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Re: spellenclub13 date een laatste keer up: Deus
Erg jammer dat je ermee stopt Fabrice; je site is voor mij altijd één van de eerste recensiesites geweest die ik raadpleegde bij het onderzoeken of een spel wat voor me zou zijn. Ik snap je keuze; je hebt er duidelijk goed over nagedacht en de andere dingen waaraan je zegt meer tijd te willen besteden zijn ook erg belangrijk/leuk
. Ik blijf je daarbij op Twitter zeker volgen, bedankt in elk geval voor al die reviews door de jaren heen
!
-
rober
- Standaard moderator
Hier sluit ik me bij aan.
Ook ik heb je site veelvuldig geraadpleegd om te zien of een nieuw of oud spel iets voor me was.
En of je nu goed of slecht over je besluit hebt nagedacht, het is en blijft jouw beslissing en jouw tijd. Veel plezier met de nieuwe invulling daarvan, en wellicht komen we elkaar nog weer eens ergens tegen aan een speeltafel of zo.
Ook ik heb je site veelvuldig geraadpleegd om te zien of een nieuw of oud spel iets voor me was.
En of je nu goed of slecht over je besluit hebt nagedacht, het is en blijft jouw beslissing en jouw tijd. Veel plezier met de nieuwe invulling daarvan, en wellicht komen we elkaar nog weer eens ergens tegen aan een speeltafel of zo.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Aras
- Geheim Genootschap
Ik sluit me ook bij boven staande aan, en wens je veel geluk!

-
Baggioo
- Meeple
Jammer Fabrice maar perfect te begrijpen!
Bedankt voor je reviews, ik las ze graag en nu volg ik je twitter-account.
Bedankt voor je reviews, ik las ze graag en nu volg ik je twitter-account.
-
usurper
- Geheim Genootschap
Als trouw raadpleger van spellenclub13 vind ik het jammer, maar snap het zeker. Als iets als een verplichting gaat aanvoelen is het raadzaam om er mee stoppen.
We live to survive our paradoxes
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Erg jammer voor ons dat je er mee stopt Fabrice maar het is wel volkomen te begrijpen.
Ik kan me voorstellen dat er zéér veel tijd kruipt in het bijhouden van alles wat er gebeurt in spellenland en dat dan ook nog eens verwerken in een zeer mooie en overzichtelijke site.
Geniet nu maar van je herwonnen vrijheid en bedankt voor alle schitterende reviews !!!!
Ik kan me voorstellen dat er zéér veel tijd kruipt in het bijhouden van alles wat er gebeurt in spellenland en dat dan ook nog eens verwerken in een zeer mooie en overzichtelijke site.
Geniet nu maar van je herwonnen vrijheid en bedankt voor alle schitterende reviews !!!!
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Heel goed om zo'n weloverwogen beslissing te nemen, alle begrip!! Bedankt voor de vele reviews die je hebt verzorgd. Ik heb ze vele malen met plezier geraadpleegt en vond ze meer dan goed. Geniet van alle dingen die je wenst te gaan doen!
-
Dierik
- Erelid
Bedankt voor al het leesplezier en ik hoop over een tijdje een mooi nieuw spel van jouw hand te mogen spelen! 
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Hoi Fabrice,
Ik wens je veel plezier en succes met de genoemde activiteiten. Jouw eerste spel is mij goed bevallen, ik kijk daarom met vertrouwen uit naar wat er komen gaat.
Groetjes,
Erwin
Ik wens je veel plezier en succes met de genoemde activiteiten. Jouw eerste spel is mij goed bevallen, ik kijk daarom met vertrouwen uit naar wat er komen gaat.
Groetjes,
Erwin
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Ik heb jou recensie pas dit jaar ontdekt. Ondertussen reeds vele malen geraadpleegt ... het was een prachtig stukje levenswerk
.
Je hebt me ertoe aangezet, het spellengebeuren nog meer op de voet te volgen dan al het geval was.
Veel plezier in je herwonnen tijd
Je hebt me ertoe aangezet, het spellengebeuren nog meer op de voet te volgen dan al het geval was.
Veel plezier in je herwonnen tijd
-
Piet
- Beheerder
Hoi Fabrice,
je weet dat ik niet vaak jouw recensies las, maar dat ik jouw werk enorm waardeerde. Ik ben blij dat je NIET schrijft dat je stopt met spelen. Ik schuif graag opnieuw aan aan jouw speeltafel.
Binnenkort nog eens een prototype testen?
je weet dat ik niet vaak jouw recensies las, maar dat ik jouw werk enorm waardeerde. Ik ben blij dat je NIET schrijft dat je stopt met spelen. Ik schuif graag opnieuw aan aan jouw speeltafel.
Binnenkort nog eens een prototype testen?
-
ZaNaBoZa
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: -----
Fabrice,
Bedankt voor de ontelbare uren die je in je levenswerk hebt gestoken. Heb er vele uren plezier aan beleefd, en zal er ongetwijfeld nog vele uren plezier aan beleven.
Bedankt voor de ontelbare uren die je in je levenswerk hebt gestoken. Heb er vele uren plezier aan beleefd, en zal er ongetwijfeld nog vele uren plezier aan beleven.
-
Gregg
- Garnaal
Fel bedankt! Jouw reviews waren de eerste die ik las, en hebben me mee geholpen om stapjes in deze hobby te zetten. Veel plezier met al wat je nog gaat doen!
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Bedankt voor de talrijke recensies!
En veel succes met het verder ontwikkelen van je spelontwerpen!
En veel succes met het verder ontwikkelen van je spelontwerpen!