SAMARA ("Worker Timetrack" spel)

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

fonteintje
Grote Dienaar

Re: SAMARA ("Worker Timetrack" spel)

Bericht door fonteintje »

The Iced One schreef:
dirk schreef:Ik ben vooralsnog ook nog aan het twijfelen :wink: misschien dat ik nog wel mee op de kar spring
Altijd welkom natuurlijk! :wink:
Als ik niemand vind back ik hem toch nog 2x denk ik en plaats ik de 2de versie op de Essen math trade, dat zal dan volgens mij het meest nieuwe spel zijn dat er ooit op die trade gestaan heeft. :mrgreen:

Ik wil wel samen backen.
Ben in Essen op donderdag en vrijdag

Mvg

Peter

Labels:
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door The Iced One »

fonteintje schreef:Ik wil wel samen backen.
Ben in Essen op donderdag en vrijdag

Mvg

Peter
Ik stuur je een pm!
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Cwali
Uitgever

Bericht door Cwali »

Morgenochtend ga ik naar Ducosim in de Flint in Amersfoort. Ik neem het nieuwste prototype van *SAMARA* mee. Er is nog wel wat aan het prepresswerk te verbeteren, maar het is goed te spelen. Dus als je me daar ziet ...

Na het gehaalde basisdoel kunnen we hopelijk stretch-goals toevoegen! Op https://www.spiele-offensive.de/Spieleschmiede/Samara/ wordt nu parallel meegedaan, wat voor de stretch-goals bij https://www.kickstarter.com/projects/cw ... board-game optelt. Eerste stretch-goal komt in zicht. Op Kickstarter doen bijna geen Duitse backers mee en op Spieleschmiede bijna alleen Duitse, dus dit zou moeten helpen.
olavf
El Capitan

Bericht door olavf »

Dan hoop ik 'm morgen bij Ducosim te spelen. Ik ben benieuwd!
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Net een Mason-pledge met Essen Pick-up (Nauru) gedaan. :)
Tegen dit tempo vrees ik wel voor de Stretchgoals, maar als Spielschmiede meetelt, gaat 'the horse' misschien wel lukken...
Ik begrijp wel niet goed waarom op Spieleschmiede de optie voor Essen pick-up niet vermeld wordt, dat zou volgens mij een hoop backers over de streep trekken, zeker omdat Essen voor Duitsers een thuismatch is. Het is dan maar 4€ goedkoper, maar dat is toch altijd mooie meegenomen.

En waar blijft die Runthrough van Rahdo? :wink:
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

The Iced One schreef:Net een Mason-pledge met Essen Pick-up (Nauru) gedaan. :)
Tegen dit tempo vrees ik wel voor de Stretchgoals, maar als Spielschmiede meetelt, gaat 'the horse' misschien wel lukken...
Ik begrijp wel niet goed waarom op Spieleschmiede de optie voor Essen pick-up niet vermeld wordt, dat zou volgens mij een hoop backers over de streep trekken, zeker omdat Essen voor Duitsers een thuismatch is. Het is dan maar 4€ goedkoper, maar dat is toch altijd mooie meegenomen.

En waar blijft die Runthrough van Rahdo? :wink:
Ik wacht ook nog steeds op meer stretch goals, dat is voor mij toch een vereiste om deze te backen. De 12K lijkt me inderdaad een minimum.
Dus wie weet spring ik nog mee in :wink:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
ikspeelmetgroen
Veenboer

Bericht door ikspeelmetgroen »

Cwali schreef:Morgenochtend ga ik naar Ducosim in de Flint in Amersfoort. Ik neem het nieuwste prototype van *SAMARA* mee. Er is nog wel wat aan het prepresswerk te verbeteren, maar het is goed te spelen. Dus als je me daar ziet ...

Na het gehaalde basisdoel kunnen we hopelijk stretch-goals toevoegen! Op https://www.spiele-offensive.de/Spieleschmiede/Samara/ wordt nu parallel meegedaan, wat voor de stretch-goals bij https://www.kickstarter.com/projects/cw ... board-game optelt. Eerste stretch-goal komt in zicht. Op Kickstarter doen bijna geen Duitse backers mee en op Spieleschmiede bijna alleen Duitse, dus dit zou moeten helpen.
Volgens mij is de eerste stretch goal binnen. Op naar het paard.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Vandaag gespeeld. Ik koop eigenlijk nooit een spel via kickstarter maar voor samara maak ik waarschijnlijk een uitzondering.

Zeer zeer positief verrast. Morgen zou ik zeggen waarom. Voor nu de oproep om nog eens te kijken naar dit spel, want het verdient zeker meer dan de €8000 op dit moment.
Afbeelding
vdbmalmsteen
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!

Bericht door vdbmalmsteen »

Misschien is het een idee om een teller op de KS page te zetten die aantoont hoeveel geld beide projecten samen al hebben (KS + spieleschmiede). Dat kan mensen stimuleren om te backen.

Nu is de stretchgoal van 10k al gehaald maar staat de teller daar nog niet. Het is moeilijk om zo te volgen.
Afbeelding
terjul
Burgemeester

Bericht door terjul »

vdbmalmsteen schreef:Misschien is het een idee om een teller op de KS page te zetten die aantoont hoeveel geld beide projecten samen al hebben (KS + spieleschmiede). Dat kan mensen stimuleren om te backen.

Nu is de stretchgoal van 10k al gehaald maar staat de teller daar nog niet. Het is moeilijk om zo te volgen.
Zo iets dacht ik ook al!
Afbeelding
olavf
El Capitan

Bericht door olavf »

Afgelopen zaterdag gespeeld. Ik werd ingemaakt door mijn medespelers maar dat lag aan mij, niet aan het spel :P . Het spel zit goed in elkaar en speelt lekker snel. Aanrader!
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

Ik ben geïnteresseerd in het spel, vooral ook omdat het weinig regels bevat en snel speelt imo. Olavf heeft hem gespeeld en goed bevonden, net zoals grunnboy. Maar die zou nog zeggen waarom. Dus grunnboy, wil je je ervaring en mening met ons delen? :thumbup:
Hijacker
Genius

Bericht door Hijacker »

Ik heb Samara ook gespeeld op ducosim. Als eerste het prototype wat Cwali mee had zag er al heel goed uit. Je kreeg zo al een heel goed beeld van het spel :thumbup:

Mijn mening: Samara is door geringe regels snel uit te leggen. Door het random neerleggen van de gebouwen zal elk spelletje niet het zelfde zijn. (niet alle gebouwen zullen worden geplaatst)
Wij begonnen met zijn allen in de maand mei (thematisch :lol: ) en door de verschillende krachten haal je in het begin zo snel mogelijk als je wilt gereedschap op die je weer nodig bent voor de gebouwen. Of je kiest voor een extra gezinslid, of voor meer kracht.
Je hebt punten gebouwen als keuze of gebouwen die wat extra's doen.

Vond zelf de time track heel initiatief. Alles kost tijd dat komt wel leuk terug..
De keuze's die je kan maken zijn ook niet heel moeilijk, spel speelt daarom heel snel.
De werker links onderaan de time track is steeds aan de beurt, dus de kortere termijn planning zal meer beurten opleveren ipv die snel in de tijd maanden vooruit springt en iets ophaalt.

Voor mij een ideale gateway game / gamers game om een avond mee te beginnen of sluiten.

Op BGG gaf ik het een 8.5
Afbeelding
ikspeelmetgroen
Veenboer

Bericht door ikspeelmetgroen »

Wat ik begrijp van bovenstaande reacties is Samara een leuk spel.
Wie helpt nu even mee om het paard in de doos te krijgen?
Elenitza
Regenmaker

Bericht door Elenitza »

Ik ben toch weer voor de bijl gegaan. Het feit dat het in Euro's is helpt een hoop. Die ongustige wisselkoers zorgt dat ik geen buitenlandse dingen mag backen meer :P.

Als ik zo alles lees en volg lijkt het me gewoon een leuk spel. Ik vraag me alleen af of het net zo leuk is voor 2 spelers? Iemand dat uitgeprobeerd al?
www.feuerteufel.nl en www.turnbasedspellen.nl
Voor online bord en kaartspellen.