Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Ik heb een aantal Catan borden gemaakt van mdf platen die ik zo nu en dan op straat vind. Het zijn van die platen die voor de achterkant van kasten worden gebruikt.
Je decoupeert simpelweg het veld eruit dat je wilt hebben en lijmt deze plaat op een andere plaat.Ik heb gekozen voor het veld van Steden en Ridders voor 5/6 spelers.
Ik had voor de sfeer er een eilandvorm van gemaakt. Daarna heb ik met een Dremel er wat details uitgefreesd en daarna geverfd.
Daarnaast heb ik voor vrienden en familie nog een aantal andere borden gemaakt. Het volgende project is een bord om met 8 spelers Catan te kunnen spelen.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Laatst gewijzigd door melledejong op zo 31 mei 2015, 21:37, 4 keer totaal gewijzigd.
en omdat ik zeevaarders te duur vond heb ik maar zelf schepen voor 8 personen uit een houtplaat gedecoupeerd, maar liefst 120 schepen! Je kan wel stellen dat ik geen schip meer kan zien inmiddels :p Na het verven heb ik de schepen met vernis een laag gegeven om ze extra glad te maken.
Laatst gewijzigd door melledejong op do 13 apr 2017, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb weer wat platen op straat gevonden (1 MDF en spaanplaat) Ik ben momenteel weer met twee borden bezig (yup, ik ben verslaafd :p ), één megabord [16x9 hexagons] voor mijzelf en één medium bord [12 x 9 hexagons] voor vrienden meer geschikt voor zeevaarders.
Hieronder de voortgang met het medium bord. Hij moet nog 1 verflaag blauw aan de rand krijgen, de binnenkant blijft grijs (originele laag van het mdf-bord)