SAMARA ("Worker Timetrack" spel)

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Cwali
Uitgever
Contacteer:

Re: SAMARA ("Worker Timetrack" spel)

Bericht door Cwali »

Dank voor de ideetjes. Hier wat reply daarop. Niet negatief bedoeld, van allerlei ideeen voor projecten wordt altijd bijna 100% geschrapt en leidt dat toch tot dat ene extra goede idee.

>>> Designer diary schrijven
Of die in 2015 nog echt gelezen worden?

>>> Rahdo een runthrough laten doen
Ik zie bij andere projecten 3 Rahdo-filmjes van elk een half uur. Om daarmee duidelijk te maken hoe snel en diep maar toch luchtig dit spel is ... dat lijkt me fout te gaan. Bij dit spel geen goed idee en op andere KS-pages vaak ook niet geslaagd volgens mij. Maar ik krijg nu al hatemails van de Rahdo-groupies, dus laat ik daar over ophouden.

>>> een BGG contest organiseren (maar dat kost wel wat neem ik aan en daar is het te laat voor...)
Is USD1200,-. En ik houd niet van kwissen. :)

>>> de kickstarter video op de game page op BGG plaatsen
Dat zie ik heel soms, lijkt me een foutje.

>>> iemand een review laten schrijven en de link posten op de kickstarter en BGG-page.
Reviews zijn nu inderdaad karig, kon dat niet verder voorbereiden voor 11 Mei. (Voor wie nu de "later launchen" tip wil geven: Het moet geen 5-jaren-plan worden. :) )

>>> waarom kunnen de Duitsers op Spieleschmiede niet ook kiezen voor Essen pickup?
Alles is bij Spiele-Offensive ingesteld op automatisering en verzending.

>>> En een teller op KS om het totale bedrag van beide crowdfund platforms op te tellen
Dat komt bij Spieleschmiede niet deze maand, op de KS-pagina ook niet. Zou wel leuk zijn.
Cwali schreef:Hoe voeren we nog even een week goed campagne???
Daarmee bedoelde ik natuurlijk eigenlijk: "Hoe voeren jullie nog even een week goed campagne???" ;)
Dus het ging me niet over de KS-site, die keuzes zijn passé. Natuurlijk had iedereen het op z'n eigen manier anders gewild, maar er is over elke letter/pixel nagedacht in de voorbereiding. (Dat wil niet zeggen dat elke letter/pixel vervolgens ook perfect is.)
Waar zijn meer mensen opmerkzaam te maken? Waar kan het project meer geadverteerd worden?
Denk out-of-the-box. Ik heb gisteravond voor de patatbakster in de SnackPoint in mijn straat op een briefje de site en spelnaam geschreven. Ze vroeg "Moet ik dat dan Liken?".

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

Qua counter die het totaalbedrag van Spieleschmiede + KS hoeft het niet per se vanzelf te gaan, al is het maar iets in de stretchgoal-chart wat je handmatig zo nu en dan update ;). Zulke kleine dingen kunnen ook al een positief effect hebben!

Jammer dat je bijna alle opbouwende kritiek (waar toch best wel wat tips tussen zitten, zij het niet voor nu, maar voor een toekomstig project) van de hand wijst... Uiteraard blijf jij de projectleider en de hier genoemde ideeën heb ik zelf ook niet in de praktijk gebracht, dus hoe het uitwerk weet natuurlijk niemand van te voren. Succes nog deze laatste week!
Cwali
Uitgever
Contacteer:

Bericht door Cwali »

maxitaxi777 schreef:Qua counter die het totaalbedrag van Spieleschmiede + KS hoeft het niet per se vanzelf te gaan, al is het maar iets in de stretchgoal-chart wat je handmatig zo nu en dan update ;). Zulke kleine dingen kunnen ook al een positief effect hebben
Ga ik meteen uitproberen.
maxitaxi777 schreef:Jammer dat je bijna alle opbouwende kritiek (waar toch best wel wat tips tussen zitten, zij het niet voor nu, maar voor een toekomstig project) van de hand wijst...
Ik heb ook "opbouwend" geantwoord en ik wijs deze ideeen alleen voor deze crowdfund af.
maxitaxi777
Maarschalk

Cwali schreef:
maxitaxi777 schreef:Qua counter die het totaalbedrag van Spieleschmiede + KS hoeft het niet per se vanzelf te gaan, al is het maar iets in de stretchgoal-chart wat je handmatig zo nu en dan update ;). Zulke kleine dingen kunnen ook al een positief effect hebben
Ga ik meteen uitproberen.

Oké :).
maxitaxi777 schreef:Jammer dat je bijna alle opbouwende kritiek (waar toch best wel wat tips tussen zitten, zij het niet voor nu, maar voor een toekomstig project) van de hand wijst...
Ik heb ook "opbouwend" geantwoord en ik wijs deze ideeen alleen voor deze crowdfund af.
Een deel van de tips van mensen was denk ook gericht op toekomstige projecten, want iedereen snapt dat het nu voor Rahdo bijvoorbeeld te laat is :P.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Cwali schreef: Denk out-of-the-box. Ik heb gisteravond voor de patatbakster in de SnackPoint in mijn straat op een briefje de site en spelnaam geschreven. Ze vroeg "Moet ik dat dan Liken?".
In heb in-the-box gedacht en gisteren gewoon een schaamteloze promotweet verspreid. 8)
Cwali
Uitgever
Contacteer:

Bericht door Cwali »

Erwin schreef:
Cwali schreef: Denk out-of-the-box. Ik heb gisteravond voor de patatbakster in de SnackPoint in mijn straat op een briefje de site en spelnaam geschreven. Ze vroeg "Moet ik dat dan Liken?".
In heb in-the-box gedacht en gisteren gewoon een schaamteloze promotweet verspreid. 8)
Is ook een goed idee. De patatba(c)kster zie ik nog niet bij de backers.
Elenitza
Regenmaker
Contacteer:

Bericht door Elenitza »

Cwali schreef:Dank voor de ideetjes. Hier wat reply daarop. Niet negatief bedoeld, van allerlei ideeen voor projecten wordt altijd bijna 100% geschrapt en leidt dat toch tot dat ene extra goede idee.

Ja :P.
Het feit dat je hier regelmatig updates postte over hoe het ging met het spel en ik het zo een beetje kon volgen, maakte dat ik eerder geneigd was om te backen. Het zal misschien niet heel veel helpen, maar er zullen vast mensen zijn die daardoor wel eerder sympathie voor een spel voelen en dus sneller backen.

Ik heb paar dagen terug in een faceboekgroep (lets play) wat reclame lopen maken voor je. Hoop dat dat een aantal backers heeft opgeleverd.
www.feuerteufel.nl en www.turnbasedspellen.nl
Voor online bord en kaartspellen.
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Contacteer:

Bericht door ozymandias »

Elenitza schreef:
Cwali schreef:Dank voor de ideetjes. Hier wat reply daarop. Niet negatief bedoeld, van allerlei ideeen voor projecten wordt altijd bijna 100% geschrapt en leidt dat toch tot dat ene extra goede idee.

Ja :P.
Het feit dat je hier regelmatig updates postte over hoe het ging met het spel en ik het zo een beetje kon volgen, maakte dat ik eerder geneigd was om te backen. Het zal misschien niet heel veel helpen, maar er zullen vast mensen zijn die daardoor wel eerder sympathie voor een spel voelen en dus sneller backen.

Ik heb paar dagen terug in een faceboekgroep (lets play) wat reclame lopen maken voor je. Hoop dat dat een aantal backers heeft opgeleverd.
Elena, ik denk inderdaad dat je zo wel een aantal mensen hebt overhaald, dankzij de reclame die je daar gemaakt hebt, ben ik bekend geraakt met Kickstarter. Had er voorheen wel al eens van gehoord maar nooit gedacht om het wat verder uit te zoeken.
Dankzij jou heb ik dit spel leren kennen als kickstarter, en ondertussen hebben een groepje bij elkaar weten te sprokkelen die als groep gaan pledgen ;-)
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Wat Elenitza zegt: Designer diaries worden wel degelijk gelezen en ik denk dat het volgen van dit spel van bij de start ook bij mij een grotere interesse heeft gewekt.

Ik snap wel wat Maxitaxi zegt Corné, je wijst bepaalde ideeën af vanuit je eigen gezichtspunt, maar het feit dat de ideeën voorgesteld worden wijst erop dat dit voor de consument (je doelgroep tenslotte) wel belangrijk is.
Mijn eerste contact met een KS-spel is meestal de BGG-page en de filmpjes die daar te vinden zijn sporen me vaak aan om de KS-page te bekijken. Dus zeggen dat het een foutje is om die filmpjes ook op BGG te zetten, lijkt me fout.

En designer diaries worden wel degelijk nog gelezen, ik zelf doe dat met veel plezier en de verwijzingen die er in bepaalde forumdraadjes over een spel vaak naar gegeven worden wijzen erop dat ik daar niet alleen in ben. Kijk ook maar naar de reacties hier op bsm (in je draadje over gold diggers) wat uiteindelijk maar uit een heel beperkte groep van actieve posters bestaat.

Nog tips: maak een Facebookpagina aan voor je spel. Zoals Elenitza zegt zijn er vrij veel Facebookgroepen gericht op spellen (Bordspelfan is bijv een vrij grote met 200+ leden) waar een vermelding van het spel toch ook wel heel wat mensen bereikt. Ik heb geen FB-account, maar anderen die er wel een hebben zouden zo het woord nog beter kunnen verspreiden.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Cwali
Uitgever
Contacteer:

Bericht door Cwali »

Er zitten zeker wel allerlei goede ideeen bij. Maar niet zo veel voor nu. Ik speel het spel vanavond, morgen naar Duitsland voor weekend met aantal uitgevers welke met dezelfde groothandel (Heidelberger) werken. Demonstreren en laten spelen van de spellen, zodat alle betrokkenen weten wat er aankomt later dit jaar. Ik zorg wel dat ik regelmatig online ben, voor de funding update bij de stretch goals bijvoorbeeld. :) Dus bijvoorbeel een nieuwe FB-pagina gaat nu niet gebeuren. Maar met wat hulp van jullie kan het nog een extra leuk slotweekje worden.
maxitaxi777
Maarschalk

Cwali schreef:Ik zorg wel dat ik regelmatig online ben, voor de funding update bij de stretch goals bijvoorbeeld. :)
Leuk om te zien dat de counter is toegevoegd! Wel heb ik nog als tip om misschien de tekst iets te wijzigen van 'At last update: €13.215,- !' naar bijvoorbeeld 'Total funding from Kickstarter + Spieleschmiede: € 13.215,- !'. Het is voor mensen die op de wip zitten om te backen en alleen de stretchgoal-chart bekijken (en dat gebeurt denk nogal eens zo in de laatste week/dagen) dan meteen duidelijk waar het bedrag vandaan komt en dat stretchgoals dus unlocked worden door de bedragen van beide campagnes bij elkaar op te tellen :). Nu zouden ze bijv. kunnen denken: 'Wat vreemd, bovenaan staat een ander bedrag bij de funding, zijn een hoop backers weggelopen ofzo?' en als mensen die indruk hebben, is het voor hun beslissing om al dan niet te backen vaak niet positief :P. Ook al is dat dan niet de werkelijkheid, beter de schijn voorkomen is mijn advies ;).
Cwali
Uitgever
Contacteer:

Bericht door Cwali »

maxitaxi777 schreef:
Cwali schreef:Ik zorg wel dat ik regelmatig online ben, voor de funding update bij de stretch goals bijvoorbeeld. :)
Leuk om te zien dat de counter is toegevoegd! Wel heb ik nog als tip om misschien de tekst iets te wijzigen van 'At last update: €13.215,- !' naar bijvoorbeeld 'Total funding from Kickstarter + Spieleschmiede: € 13.215,- !'. Het is voor mensen die op de wip zitten om te backen en alleen de stretchgoal-chart bekijken (en dat gebeurt denk nogal eens zo in de laatste week/dagen) dan meteen duidelijk waar het bedrag vandaan komt en dat stretchgoals dus unlocked worden door de bedragen van beide campagnes bij elkaar op te tellen :). Nu zouden ze bijv. kunnen denken: 'Wat vreemd, bovenaan staat een ander bedrag bij de funding, zijn een hoop backers weggelopen ofzo?' en als mensen die indruk hebben, is het voor hun beslissing om al dan niet te backen vaak niet positief :P. Ook al is dat dan niet de werkelijkheid, beter de schijn voorkomen is mijn advies ;).
Ja, moet ik doen. Stom dat ik daar niet aan dacht. Allerlei dingetjes nu tegelijk aan het voorbeiden, had daar even niet bij nagedacht.
vdbmalmsteen
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!

Bericht door vdbmalmsteen »

En zet die counter bovenaan. Dat stimuleert om verder te kijken.
Afbeelding
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Contacteer:

Bericht door ozymandias »

Hoe krijgen jullie die 13.000 te zien eigenlijk?

Als ik kickstarter open staat er backers 253 en €10.924 pledged
maxitaxi777
Maarschalk

ozymandias schreef:Hoe krijgen jullie die 13.000 te zien eigenlijk?

Als ik kickstarter open staat er backers 253 en €10.924 pledged
Tussen de laatste behaalde stretchgoal en de eerste nog te behalen stretchgoal.
Plaats reactie