Ik schuif even wat tekst in je antwoord om.
Jammer dat Dagmar niet de moeite heeft genomen om Day&Night echt te ontdekken.
Ik doelde op haar volledige recensie
hier. Ze heeft het spel beslist vaker gespeeld, ik vermoed zelfs meer dan de 3 keer die Spellengek normaal hanteert voor er wat wordt geschreven. Day & Night gaat er snel genoeg voor, en een tweede speler vinden is voor haar geen probleem.
Aurora schreef:Maar je kan van mij aannemen dat hoe vaker je het speelt hoe meer plezier je erin gaat krijgen. Je gaat op den duur combo's maken en dus kaarten sparen/vasthouden.
Leuk dat jij (in plaats van Valentijn) reageert, maar je geeft geen antwoord op mijn vragen. Je laatste zin is cruciaal: je gaat 'combo's maken' en 'kaarten sparen/vasthouden'. Hoe belangrijk is daarbij het toeval dat je de juiste kaarten eerder trekt dan je tegenstander, die voor deze
case study net zo goed op de hoogte is van het belang van die aspecten? En dus, in het verlengde daarvan, dat volgens Dagmar op een gegeven moment winst of verlies daarvan gaat afhangen?
Ik kan je zeggen dat het nu tot een van mijn lieveling spellen behoort.
Met alle respect, dat zegt mij niets. Ik kan jou ook zeggen dat Reef Encounter tot mijn lievelingsspellen behoort, maar dat zegt jóu niets.
Zeer terecht dat het is beloont met de award voor het beste twee spelersspel 2009 internationaal.
Misschien. Ik ken het spel niet, en ken van de andere genomineerde titels alleen 2 de Mayo en Kamisado. Qua strategie geef ik echter meteen de voorkeur aan Kamisado, omdat daar puur de capaciteiten van de spelers tellen en er geen sprake is van het trekken van kaarten uit een stapel.