Winnaars Nederlandse Spellenprijs 2015

De jury selecteerde de volgende kwaliteitsvolle spellen voor u

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Edwin84
Elfenkoning

Re: Winnaars Nederlandse Spellenprijs 2015

Bericht door Edwin84 »

Waarom zijn hey melkkoeien? Het is toch normale bedrijfsvoering?

Als je een spel uitbrengt neem je een risico. Als het goed uitpakt mag je toch de vruchten plukken?

Bij melkkoeien denk ik eerder aan Magic of voor videogamers onder ons:

EA met zijn DLC praktijken.

Labels:
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Uitbreidingen zou ik niet meteen melkkoeien willen noemen, al heeft carcassonne er wel heel veel, maar dat is meer de uitzondering. Ik kijk erg uit naar de uitbreiding van Istanbul, erg tof spel.

Ik ben het wel eens met dat concordia niet de looks mee heeft.. ik heb het filmpje van Tom Vasel nog niet afgekeken (al wel zijn mening gezien) omdat het er erg saai uit ziet... Het ziet eruit als de zoveelste euro, maar eerlijk is eerlijk die mening had ik op de looks na dan ook over istanbul en die heb ik na het een keer spelen erg snel aan mijn collectie toegevoegd. Maar zoals met veel euro's wil ik ze graag eerst eens spelen voor ik ze aanschaf want er zijn ook veel saaie euro's op de markt wat mij betreft.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

WTULTC schreef:Ik ben van mening dat de Spellenprijs 999Games mooi uitkomt omdat de verkoop van Concordia tot nu toe tegen valt tov een Istanbul die bijna overal goed is ontvangen.
Ik krijg bijna de neiging om Dirty Harry te citeren. :lol:
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Erwin schreef:
WTULTC schreef:Ik ben van mening dat de Spellenprijs 999Games mooi uitkomt omdat de verkoop van Concordia tot nu toe tegen valt tov een Istanbul die bijna overal goed is ontvangen.
Ik krijg bijna de neiging om Dirty Harry te citeren. :lol:
:D ik hou je niet tegen.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Ruud2009
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Contacteer:

Bericht door Ruud2009 »

Edwin84 schreef:Waarom zijn hey melkkoeien? Het is toch normale bedrijfsvoering?

Als je een spel uitbrengt neem je een risico. Als het goed uitpakt mag je toch de vruchten plukken?

Hoe schiet je je hier niet in je voet met je argument? Magic uitmelken is toch eveneens goede bedrijfsvoering? Daarnaast is het nog altijd een 'achievement' 3 sets per jaar uit te pompen met dusdanig interessante mechanismen en kaarten dat het spel, zelfs vandaag na ruim 20 jaar Magic nog groeit.
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Ruud2009 schreef:
Edwin84 schreef:Waarom zijn hey melkkoeien? Het is toch normale bedrijfsvoering?

Hoe schiet je je hier niet in je voet met je argument? Magic uitmelken is toch eveneens goede bedrijfsvoering? Daarnaast is het nog altijd een 'achievement' 3 sets per jaar uit te pompen met dusdanig interessante mechanismen en kaarten dat het spel, zelfs vandaag na ruim 20 jaar Magic nog groeit.
Persoonlijk vind ik Magic ook wel een geweldig commerciële bezigheid dus ik begrijp de uitspraak van Edwin daarin volledig. Maar zolang het verkoopt en goed draait zou het maar zeer ridicuul zijn om daar als bedrijf niet van te profiteren. Magic bestaat al meer dan 20 jaar, heeft eventjes een mindere periode gekend maar floreert de laatste tijd blijkbaar zeer hard (hier in Turnhout toch)
Ik voor mij persoonlijk begrijp absoluut niet dat je zoveel geld kan (blijven) uitgeven aan elke keer weer een aantal kaarten voor telkenmale hetzelfde spel (weliswaar met andere kaarten dan).
Misschien dat iemand mij eens kan uitleggen waarom ie dat steeds maar weer doet want ik krijg het niet gevat :wink: (maar dat is dan weer serieus of topic)
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Ruud2009 schreef:

Ik vind een nieuw spel uitbrengen of een enkele expansion normale bedrijfsvoering. Het is een nieuw product.

Bij Magic komen er alleen nieuwe kaarten uit waarbij iedere release niet echt noemenswaardig meer gameplay toevoegt.

Maarja als er een markt voor is...
Ruud2009
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Contacteer:

Bericht door Ruud2009 »

Edwin84 schreef: Bij Magic komen er alleen nieuwe kaarten uit waarbij iedere release niet echt noemenswaardig meer gameplay toevoegt.

Maarja als er een markt voor is...
Spel blijft groeien. Ik speel het nu al ruim 15 jaar niet meer, maar ik zou zeggen dat het spel continu verandert.
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
Plaats reactie