Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Vandaag aan de slag gegaan met m´n tweede insert, eentje voor Agricola.
Ben zelf erg tevreden met het resultaat. Leuk detail: ik heb een potlood voor het noteren van de score een eigen plekje in de door gegeven
Alle bakjes
Onderste twee bakjes, met valse bodem voor de kaarten voor stenen/lemen/houten huis/akker
Potlood in de bak met kaarten. Onder alle kaartenstapels (behalve ambacht voor E-deck) zit een verhoging die niet over de gehele kaartlengte doorloopt, zodat de kaarten makkelijk en zonder beschadiging zijn op te pakken.
Bakje voor de spelerstukken, grondstoffen, VW en dieren (ik vond het net te krap voor drie aparte vakjes voor de dieren, had het pakken erg lastig gemaakt)
Ruud2009 schreef:Erg netjes! Krijg je die tegels er nog een beetje uit?
Het stukje foamboard dat er tussen zit, heb ik niet vastgemaakt.
Bovendien is het ongeveer een cm lager dan de rest van de rand.
De voorste tegels zijn dus sowieso te pakken en de achterste tegels alleen als er wat van de voorste tegels weg zijn (en dat gebeurt natuurlijk bij de start van het spel)
Bij deze mijn poging voor Shadows of Brimstore - City of Ancients en Swamp of Death.
Helaas is 1 monster van Swamp of Death te groot en past deze niet gewoon in de doos dus heb ik de doos moeten verhogen.
Ben zelf de eerste voorbereidngen aan het treffen om zelf inserts te maken voor mijn spellen. Het belangrijkste lijken mij het foamboard en de messen. Zelf zit ik te kijken naar de messen van Foamwerks. Iemand hier ervaringen mee? Andere tips en/of ervaringen zijn ook van harte welkom
Als mes gebruik ik gewoon een afbreekmes.
Ik lijm via een lijmpistool (droogt snel op) en heb uiteraard een lineaal en een snijmat.
Ik begin altijd met alle kaartjes, miniaturen etc globaal in de doos te leggen en zodra ik de posities bepaald heb begin ik met meten en snijden. Ik probeer wel altijd de inlay zo te maken dat ik kaarten en token bakjes ook tijdens het spelen kan gebruiken.
Heb uit ervaring geleerd bakje voor bakje te maken ipv eerst alles uit te snijden. Kan je altijd corrigeren.