Pandemie!

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Tassie
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Tassie »

Bartjes! schreef:Ah, oké. Anyone else die het weet?
Per beurt 5 acties.

Labels:
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

De uitbreiding:

Afbeelding
Goed voor 5 Acties
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com

Bericht door Rubik »

cymric schreef:Zie hier. Beetje knullige fout. Ik weet niet of het veel uitmaakt.
Ik ben benieuwd hoe ze deze fout gaan rechtbreien met de grote uitbreiding die er aan komt. Je mag met de kaart Taaie Bevolking geen Mutatiekaart (van de nieuwe paarse ziekte) uit de infectiestapel verwijderen. Ze hebben het zich in ieder geval niet gemakkelijk gemaakt.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Nieuwe kaart is veruit het handigst. Er zitten er 35 in de uitbreiding, dat is sowieso een vervelend aantal omdat het niet gelijk is aan een compleet standaard spel van 55 kaarten (52 + 2 jokers + 1 bridgetelling). Van die 35 zijn er 4 blanco. Nee, ruimte zat om de correctie netjes door te voeren.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Ik snap 'm nog niet helemaal. En inderdaad; dat komt a) omdat ik net biertjes heb gedronken op Dynamo Outdoor Fest (met Mucky Pup!, en nauwelijks recht kan typen) en b) omdat ik niet weet wat de paarse ziekte inhoudt. Kun je dit iets nader toelichten, Rubik? Dank!
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

bij paarse ziekte moet ik denken aan paarse krokodil

heeft gister pandemie irl gespeeld en had zelf de rol generalist, die is erg handig! dacht eerst nog wat nut van is maar hij bleek wel erg nuttig.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com

Bericht door Rubik »

Bartjes! schreef:Ik snap 'm nog niet helemaal. En inderdaad; dat komt a) omdat ik net biertjes heb gedronken op Dynamo Outdoor Fest (met Mucky Pup!, en nauwelijks recht kan typen) en b) omdat ik niet weet wat de paarse ziekte inhoudt. Kun je dit iets nader toelichten, Rubik? Dank!
De paarse ziekte uit de komende grote uitbreiding reageert anders dan de vier ziektes die nu in het spel zitten. Daartoe zitten er ook kaarten in de stapel besmettingskaarten. Met de kaart Taaie Bevolking (de Engelse versie) mag je een kaart uit de aflegstapel besmettingskaarten verwijderen. Dat mag nu dus niet zo'n speciale kaart van de paarse ziekte zijn. Met de kaart Taaie Bevolking (de Nederlandse versie) mag je de bovenste kaart van de stapel besmettingskaarten uit het spel verwijderen. En daar kan het nu misgaan. Of je moet regels maken die vertellen wat je moet doen als je daarbij een kaart van de paarse ziekte zou verwijderen, of je moet een correcte kaart van Taaie Bevolking in het spel toevoegen.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Rubik schreef:De paarse ziekte uit de komende grote uitbreiding reageert anders dan de vier ziektes die nu in het spel zitten. Daartoe zitten er ook kaarten in de stapel besmettingskaarten. Met de kaart Taaie Bevolking (de Engelse versie) mag je een kaart uit de aflegstapel besmettingskaarten verwijderen. Dat mag nu dus niet zo'n speciale kaart van de paarse ziekte zijn. Met de kaart Taaie Bevolking (de Nederlandse versie) mag je de bovenste kaart van de stapel besmettingskaarten uit het spel verwijderen. En daar kan het nu misgaan. Of je moet regels maken die vertellen wat je moet doen als je daarbij een kaart van de paarse ziekte zou verwijderen, of je moet een correcte kaart van Taaie Bevolking in het spel toevoegen.
Dank voor de toelichting! Nu snap ik het probleem. Wij spelen 'taaie bevolking' overigens volgens de Engelse regels.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Bartjes! schreef:met Mucky Pup!
Eh? Bestaan die ook nog?!

[/OT]
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

BaSL schreef:
Bartjes! schreef:met Mucky Pup!
Eh? Bestaan die ook nog?!

[/OT]
Ehhh... Ja, maar ze zijn inmiddels wel 20 jaar ouder en ook de omvang van hun buikjes is aardig toegenomen. Maar wel lachen, klassiekers als Little Pigs, U-Stink en Batman :D
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Grappig!
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Op de site van QWG zag ik zojuist meer info over de uitbreiding van Pandemie. Zie http://www.qwggames.nl
In deze uitbreiding vind je ook de verbeterde kaart "Taaie Bevolking" terug.

Dat vind ik dan weer slim én erg netjes opgelost!
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

Nu op www.spellenwereld.nl : Pandemic (Engelse versie) voor slechts € 20,- !! Staan nog veel meer leuke aanbiedingen op nu.
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

pleunie.william schreef:Nu op www.spellenwereld.nl : Pandemic (Engelse versie) voor slechts € 20,- !! Staan nog veel meer leuke aanbiedingen op nu.
Heb jij je spellen van Spiel dan allemaal al gespeeld :lol:
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

pleunie.william schreef:Nu op www.spellenwereld.nl : Pandemic (Engelse versie) voor slechts € 20,- !! Staan nog veel meer leuke aanbiedingen op nu.
Ik ben dan toch meer van 'support your local scene', moet ik zeggen, en steun liever de Nederlandse uitgevers.