feuerteufel.nl

Bord- en kaartspellen voor op je PC & apps voor je smartphone

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Tsja
Rooster Booster

feuerteufel.nl

Bericht door Tsja »

Omdat carcassonne.nl en catanweb.net en kolonisten.nl hier draadjes hebben vind ik ook dat ik feuerteufel.nl hier bij mag plaatsen. Stiekem wel een beetje reclame want de site is van mezelf :P

Op feuerteufel.nl kan je op dit moment 3 spellen spelen. Als 1e het kaartspel van catan (zowel tegen de computer als online) met alle uitbreidingen. Het spel heet daar feuerteufel waar de site zijn naam dus van gekregen heeft.

Als 2e is er het bordspel Candamir (Abenteuer Catan) wat alleen online te spelen is. Dit spel is nog niet in nederland uit maar ondertussen wel al een jaar in duitsland. Het is ook van Klaus Teuber en van de Catan familie. Het spel heet Silverwolf op de site.

Als 3e is er sinds zeer kort een testversie van Eufraat & Tigris via het forum te vinden. Het spel is hardstikke af. Het is behoorlijk op bugs getest en eigenlijk missen er alleen nog maar de sounds ;) E&T is net als Candamir alleen online te spelen.

Ik vind zelf dit soort spellen zeer interessant en het is dan ook jammer dat er niet een nederlandse brettspielwelt is. Ik kan niet alle spelen zelf maken, en dat wil ik ook niet omdat er al allemaal losse online spellen zijn zoals die van carcassonne, en lost cities (en schottentotten) op http://www.flexgames.com. We moeten toch eens een keer een mooie lijst maken met waar er welke spellen er allemaal online te spelen zijn 8)

Labels:
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: feuerteufel.nl

Bericht door Jerome »

Tsja schreef:We moeten toch eens een keer een mooie lijst maken met waar er welke spellen er allemaal online te spelen zijn 8)
Jep :)
thesid
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Koek en Spel

Bericht door thesid »

Brettspielwelt is weliswaar een van oorsprong Duitse site, maar er is een grote groep Nederlandse gebruikers. Ook is een heel groot deel van de site inmiddels in het Nederlands vertaald (waaronder bijna alle speluitleggen).

Aardig wat informatie vind je ook op: http://delagelanden.gloppy.nl/

Kom eens kijken! :)
Tsja
Rooster Booster

Bericht door Tsja »

Sinds kort is feuerteufel ook weer flink bezig met uitbreiden. In de afgelopen maanden zijn er een aantal nieuwe spellen online of turnbased te spelen op de site (gratis uiteraard).

- Kahuna is online te spelen (wel eerst downloaden).
- Maharadja en Rozenkoning Turnbased op de site (alleen nick-registratie noodzakelijk).

In een weekje komt Lost Cities ook turnbased uit, en er wordt op het moment gewerkt aan Puerto Rico het kaartspel (of bekend onder de naam San Juan).

En na het SpellenSpektakel is het oog weer gevallen op een paar nieuwe spellen. Feuerteufel ineens flink in ontwikkeling ;)
* http://www.feuerteufel.nl
Vogeltje
Garnaal

Bericht door Vogeltje »

Ik gooi deze nog een keer naar boven.
Ondertussen zijn er al redelijk wat spellen online te spelen en dat worden er alleen nog maar meer.

De meeste spellen zijn turnbased, dus geen probleem als je niet lang genoeg online kunt zijn. Persoonlijk vind ik het prettiger spelen dan BSW, maar het aanbod is er natuurlijk veel kleiner.

Kom eens een kijkje nemen, maak een accountje (gratis) aan en speel wat spellen. Dat moeten wij toch allemaal leuk vinden hier.
Elenitza
Regenmaker

Bericht door Elenitza »

Ik gooi deze ook nog een keer naar boven :P.

Sinds de laatste post van Vogeltje is er weer een hoop bijgebouwd.

Ondertussen is de site namelijk ook bereikbaar via www.turnbasedspellen.nl
Babel is turnbased te spelen.
En er wordt hard gewerkt aan Jambo.
Ook worden er regelmatig toernooien op de site georganiseerd.
Die toernooien zijn turnbased (net als de spellen) waardoor het per dag weinig tijd vraagt.

Maar nog steeds zijn alle spellen ook prima realtime te spelen.
Elenitza
Regenmaker

Bericht door Elenitza »

Jambo is sinds kort ook op de site te spelen.

Het is wel mogelijk dat er nog wat kleine bugs inzitten. Maar die zullen dan snel opgelost worden.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

en het is er erg leuk spelen. :D
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Vogeltje
Garnaal

Bericht door Vogeltje »

Sinds kort is ook Amazone op deze site te spelen
Vogeltje
Garnaal

Bericht door Vogeltje »

Vanaf vandaag ook Puerto Rico te spelen op deze site
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

:clap:
Afbeelding
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida

Bericht door Viva »

Tsja schreef:Op feuerteufel.nl kan je op dit moment 3 spellen spelen. Als 1e het kaartspel van catan (zowel tegen de computer als online) met alle uitbreidingen. Het spel heet daar feuerteufel waar de site zijn naam dus van gekregen heeft.
Het Catan kaartspel is zeker verdwenen ivm auteursrechten? Ik zie het nl niet in de lijst van spellen staan.
Vogeltje
Garnaal

Bericht door Vogeltje »

Dat is inderdaad de reden.

Van de spellen die er nu te spelen zijn, is toestemming van de auteur verkregen (als ik het goed heb)
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Ik heb net een potje Puerto Rico achter de rug. Erg makkelijk speelbaar. En in het Nederlands. Zeer positief. Beetje jammer dat je niet een gesloten spel kan starten.
Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

ik heb een puerto rico potje geopend. Nog belangstellenden?
Afbeelding