Nox' Spellenzolder - De Legenden van Andor
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Re: Nox' Spellenzolder - De Legenden van Andor
William je zou ons aan de tafel moeten bezig zien, hoe we rede voeren, in discussie treden ... ik denk dat dat als outsider gieren ispleunie.william schreef:
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
Het is in elk geval beter dan bij sommige andere coöperatieve spellen waar 1 speler het gehele spelverloop bepaalt (boss-driven).
Ik denk dat ik weet hoe jij je voelt voor, tijdens en na het spelen van De Legenden van Andor.
Ik denk dat ik weet hoe jij je voelt voor, tijdens en na het spelen van De Legenden van Andor.
-
lordyazos
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Yannick
Ligt het aan mij of hebben nog mensen hier het gevoel dat Andor een heel leuk spel is in het begin, maar vanaf je het een paar keer speelt wel heel voorspelbaar wordt?
Of ben ik daar verkeerd in?
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
Daar ben je volgens mij verkeerd in, in sé is elk spel na een aantal keren spelen wel op de één of andere manier voorspel hé. Door de kaarten, de monsterfiches, positie spelers, dobbelsteenresultaten kan het het spel ne lelijk twist nemen. Zo ervaar ik het meestal.lordyazos schreef:Ligt het aan mij of hebben nog mensen hier het gevoel dat Andor een heel leuk spel is in het begin, maar vanaf je het een paar keer speelt wel heel voorspelbaar wordt?
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Dan zijn we nu toch echt op de goede weg, volgende keer gaat lukken voel ikpleunie.william schreef:Komt goed Max...
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
Vooral niet opgeven ... en blijven samenwerken, dat is hier meer dan in welk spel ooit echt wel nodig!!!maxitaxi777 schreef:Dan zijn we nu toch echt op de goede weg, volgende keer gaat lukken voel ikpleunie.william schreef:Komt goed Max..., dankje!
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
Inmiddels 54 keer gespeeld en dat zou ik niet doen als het voorspelbaar was. Het aantal varianten is bijna ontelbaar. Bij de uitbreiding Het Sterrenschild zijn alleen al 3600 scenario's mogelijk.lordyazos schreef:Ligt het aan mij of hebben nog mensen hier het gevoel dat Andor een heel leuk spel is in het begin, maar vanaf je het een paar keer speelt wel heel voorspelbaar wordt?
-
lordyazos
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Yannick
-
Risjard
- Joker
Vraagje over legende 4, als je op de andere kant van het bord mag spelen.
De eerste keer als een speler een gors oid tegenkomt moet de kaart (vuurbal dacht ik) gedraaid worden. Dit kan je voorkomen door op dat moment het schild te gebruiken. Als dezelfde speler daarna weer een gors tegenkomt moet dan alsnog de kaart gedraaid worden? Ik vraag dit omdat in de handleiding expliciet staat dat als een speler de eerste keer een monster tegenkomt de kaart gedraaid moet worden. En in bovenstaand geval heeftde speler al een ontmoeting gehad met een monster. Als een andere speler vervolgens voor het eerst een monster tegenkomt moet ie wel gedraaid worden?
De eerste keer als een speler een gors oid tegenkomt moet de kaart (vuurbal dacht ik) gedraaid worden. Dit kan je voorkomen door op dat moment het schild te gebruiken. Als dezelfde speler daarna weer een gors tegenkomt moet dan alsnog de kaart gedraaid worden? Ik vraag dit omdat in de handleiding expliciet staat dat als een speler de eerste keer een monster tegenkomt de kaart gedraaid moet worden. En in bovenstaand geval heeftde speler al een ontmoeting gehad met een monster. Als een andere speler vervolgens voor het eerst een monster tegenkomt moet ie wel gedraaid worden?
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
We zitten momenteel aan legende 5 ... waar we toch geen goede hoop op hebben.
als we de opstelling hebben gedaan en we maken een berekening hebben we quasi geen tijd over om de draak te verslaan.
ondertussen 2× gespeeld en we komen er niet uit.

als we de opstelling hebben gedaan en we maken een berekening hebben we quasi geen tijd over om de draak te verslaan.
ondertussen 2× gespeeld en we komen er niet uit.
-
Bastiaan_Nox
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Nox' Spellenzolder
Hoi Risjard,
In antwoord op jouw vraag over de "Firestorm" van Legende 4:
Deze gaat af als 1 v.d helden de eerste Gem oppakt & brengt 3 Firestorms in het spel.
- Je kunt een schild gebruiken om je tegen de Firestorm te beschermen.
- De Firestorms activeren aan het begin van elke dag en als een Held een Gem oppakt.
En als ik jouw verhaal lees, denk ik dat je de "Alarm!" kaart bedoeld, dus ik zal deze ook even toelichten:
- Het alarm gaat af als een held op een vakje met monster terecht komt of als een archer een afstandsaanval doet & het monster niet in de eerste ronde v/h gevecht meteen dood.
- Dan draai je de "Alarm!" kaart open, voert deze uit & verder heb je de kaart niet meer nodig. Dus het Alarm! gaat maar 1x af in de legende.
Ik hoop dat dit een beetje helpt & veel speelplezier.
@Ozymandias:
Legende 5 is ook verreweg de moeilijkste. Het is te doen, maar er mag weinig tot niets mis gaan. Die legende is echt HARD CORE!
In antwoord op jouw vraag over de "Firestorm" van Legende 4:
Deze gaat af als 1 v.d helden de eerste Gem oppakt & brengt 3 Firestorms in het spel.
- Je kunt een schild gebruiken om je tegen de Firestorm te beschermen.
- De Firestorms activeren aan het begin van elke dag en als een Held een Gem oppakt.
En als ik jouw verhaal lees, denk ik dat je de "Alarm!" kaart bedoeld, dus ik zal deze ook even toelichten:
- Het alarm gaat af als een held op een vakje met monster terecht komt of als een archer een afstandsaanval doet & het monster niet in de eerste ronde v/h gevecht meteen dood.
- Dan draai je de "Alarm!" kaart open, voert deze uit & verder heb je de kaart niet meer nodig. Dus het Alarm! gaat maar 1x af in de legende.
Ik hoop dat dit een beetje helpt & veel speelplezier.
@Ozymandias:
Legende 5 is ook verreweg de moeilijkste. Het is te doen, maar er mag weinig tot niets mis gaan. Die legende is echt HARD CORE!
-
Risjard
- Joker
Dankje Dharquen!
Ik bedoelde idd de alarm kaart. Kan je deze afweren met het schild en zoja moet daarna als dezelfde speler weer een monster tegenkomt alsnog de alarm kaart draaien? Of alleen een andere speler?
Ik bedoelde idd de alarm kaart. Kan je deze afweren met het schild en zoja moet daarna als dezelfde speler weer een monster tegenkomt alsnog de alarm kaart draaien? Of alleen een andere speler?
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
Je kunt geen schild gebruiken om de kaart "Alarm" ongedaan te maken. Een schild kan wél worden gebruikt om de negatieve gevolgen van een gebeurteniskaart tegen te gaan. De kaart "Alarm" is echter geen gebeurteniskaart.Risjard schreef:Dankje Dharquen!
Zie verder de tips in het laatste bericht op bladzijde 1 van dit topic.
-
Risjard
- Joker
Dankje Pleunie. Ga het op deze manier weer verder spelen.