Tabletopia op Kickstarter
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
roubosga
- El Capitan
Tabletopia op Kickstarter
https://www.kickstarter.com/projects/ta ... oard-games
Ziet er bijzonder gelikt uit. Als ik dit zo lees moet dit een revolutie gaan betekenen.
Ziet er bijzonder gelikt uit. Als ik dit zo lees moet dit een revolutie gaan betekenen.
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Tabletopia op Kickstarter
Ben ik de enige die een beetje schrik heeft voor de toekomst van de bordspelwereld?
Standaard een app bij elk bordspel, bordspellen die worden omgebouwd tot videogames, geen spellenclubs meer want iedereen speelt thuis vanuit zijn zetel tegen digitale vrienden... Is dat de toekomst? Het ziet er allemaal heel erg mooi en verleidelijk uit, maar ik hoop dat we binnen 10 jaar nog gewoon bordspellen kunnen kopen zonder technologische snufjes.
Standaard een app bij elk bordspel, bordspellen die worden omgebouwd tot videogames, geen spellenclubs meer want iedereen speelt thuis vanuit zijn zetel tegen digitale vrienden... Is dat de toekomst? Het ziet er allemaal heel erg mooi en verleidelijk uit, maar ik hoop dat we binnen 10 jaar nog gewoon bordspellen kunnen kopen zonder technologische snufjes.
Laatst gewijzigd door ditterio op di 25 aug 2015, 17:43, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Petfles
- Rooster Booster
Nadat ik het filmpje van Rahdo heb gezien, heb ik ook maar een tientje gebacked. Ziet er erg nice uit inderdaad.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
-
roubosga
- El Capitan
Schrik heb ik niet echt.ditterio schreef:Ben ik de enige die een beetje schrik heeft voor de toekomst van de bordspelwereld?
Natuurlijk is het fantastisch om met familie en vrienden te spelen.
Maar soms is er niemand in de gelegenheid, dan is het fijn om toch te kunnen spelen.
-
Flash
- Wu Feng
Ook hier geen schrik. Ik heb geen cijfers, maar volgens mij is de wereld van het online gamen nu ook al groter dan die van de bordspellen. Dat die twee werelden meer richting elkaar groeien, zal daar m.i. geen verschil in aanbrengen.ditterio schreef:Ben ik de enige die een beetje schrik heeft voor de toekomst van de bordspelwereld?
Het ziet er prachtig uit, maar ik besteed er verder geen geld aan. Ik speel online vrijwel niet en voel daar ook niet de behoefte toe.
-
HanTheMan
- Rooster Booster
Geniaal, ik kan niet wachten om een paar spelletjes online te doen met BSM leden.
Normaal ga je toch niet gauw naar de andere kant van Nederland(of Belgie) om een spelletje te spelen en dit zie ik mezelf toch zeker wel doen.
Nee geen schrik hier, als mensen over de vloer komen trek ik een fysieke versie uit de kast maar als ik een avondje niemand bijelkaar kan krijgen dan speel ik lekker virtueel een spel.
Wat een geweldige mogelijkheden ook voor designers!
Normaal ga je toch niet gauw naar de andere kant van Nederland(of Belgie) om een spelletje te spelen en dit zie ik mezelf toch zeker wel doen.
Nee geen schrik hier, als mensen over de vloer komen trek ik een fysieke versie uit de kast maar als ik een avondje niemand bijelkaar kan krijgen dan speel ik lekker virtueel een spel.
Wat een geweldige mogelijkheden ook voor designers!
-
Hijacker
- Genius
Maand abbonement vind ik dan weer jammer.. Tabletop simulator is daar wat vriendelijker in.
-
Ruud2009
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
-
Edwin84
- Elfenkoning
Weet niet wat ik ervan moet denken. Probleem met online is toch dat je genoeg mensen moet hebben om mee te kunnen spelen.
Daarnaast loop je veel risico dat mensen na een half uur een potje verlaten en je tijd investeert in potjes die niet afgemaakt worden
Daarnaast loop je veel risico dat mensen na een half uur een potje verlaten en je tijd investeert in potjes die niet afgemaakt worden
-
HanTheMan
- Rooster Booster
Daar heb je zeker een punt Edwin.
Tabletopia zal een soort reputation systeem hanteren waarmee je dit kunt counteren maar dat is natuurlijk ook niet alles.
Maar als je via dit forum afspreekt heb je denk ik wel meer kans op "nette" spelers.
Tabletopia zal een soort reputation systeem hanteren waarmee je dit kunt counteren maar dat is natuurlijk ook niet alles.
Maar als je via dit forum afspreekt heb je denk ik wel meer kans op "nette" spelers.
-
zwever
- Meeple
Het ziet er inderdaad zeer gelikt uit.
Het doet mij een beetje denken aan zuntzu maar dan in 3D.
Ik kan dit alleen maar toejuichen
Ik hoop wel dat ik ook offline kan spelen, want het zou het ideale platform zijn
voor betatester en spelontwerpers in spe. Eerst offline wat testen en prutsen en dan online proberen en gedachten uitwisselen met spelers die het spel mee helpen finetunen.
Dit is ook ideaal wanneer ik eens snel een spelletje wil spelen en
beslis of ik het bord ga aanschaffen buiten de virtuele wereld.
Maar mijn voorkeur gaat toch nog altijd uit naar spelen met een echt bord
en vrienden met een hapje en een drankje
(
Niet teveel want anders bak ik er niets meer van
)
Maar als het echt niet anders gaat is dit een welgekomen afwisseling.
Het doet mij een beetje denken aan zuntzu maar dan in 3D.
Ik kan dit alleen maar toejuichen
Ik hoop wel dat ik ook offline kan spelen, want het zou het ideale platform zijn
voor betatester en spelontwerpers in spe. Eerst offline wat testen en prutsen en dan online proberen en gedachten uitwisselen met spelers die het spel mee helpen finetunen.
Dit is ook ideaal wanneer ik eens snel een spelletje wil spelen en
beslis of ik het bord ga aanschaffen buiten de virtuele wereld.
Maar mijn voorkeur gaat toch nog altijd uit naar spelen met een echt bord
en vrienden met een hapje en een drankje
(
Maar als het echt niet anders gaat is dit een welgekomen afwisseling.
-
ditterio
- Grote Dalmuti
Het is inderdaad niet netjes om online een spel af te breken. Maar... stel dat je online aan het spelen bent en je hebt nog twee uur te gaan en plots gaat de bel en er staan vrienden voor de deur. Dan is het ook niet echt netjes om die vrienden te laten wachten tot jij klaar bent met je spel. In dat geval gaan mijn vrienden voor bij mij op online spelers die ik niet ken. Dat komt gelukkig niet vaak voor want ik speel zelden online.
-
HanTheMan
- Rooster Booster
Er zit een save optie in zodat je het spel later kunt hervatten.
Voor de backers zijn er een paar demo's verschenen die je ook met anderen kan spelen.
Leuk wellicht om een keer te doen.
Klein probleem ik kan elk moment papa worden dus dan zit het er even niet in
Voor de backers zijn er een paar demo's verschenen die je ook met anderen kan spelen.
Leuk wellicht om een keer te doen.
Klein probleem ik kan elk moment papa worden dus dan zit het er even niet in
-
ditterio
- Grote Dalmuti
Spannend! Alvast proficiat voor binnenkortHanTheMan schreef: Klein probleem ik kan elk moment papa worden dus dan zit het er even niet in
Bij mij hetzelfde, want ik word begin december opnieuw papa
-
HanTheMan
- Rooster Booster
Leuk man!ditterio schreef:Spannend! Alvast proficiat voor binnenkortHanTheMan schreef: Klein probleem ik kan elk moment papa worden dus dan zit het er even niet in![]()
Bij mij hetzelfde, want ik word begin december opnieuw papa
Voor mij ook de 2de, eerste is alweer 2,5 dus dat wordt weer even wennen.
Kunnen we tussen de voedingen door misschien een spel via Tabletopia spelen