Vraagje over Java:
In de spelregels staat: Als alle 3-delige landfiches zijn gebruikt, begint de slotronde. De speler die de laatste 3-delige landfiche heeft genomen, voert zijn beurt volledig uit (6 AP) en aansluitend voor zich alleen de eindwaardering.
Iedereen is dan nog een keer aan de beurt, waarbij dus geen 3-delig landfiche hoeft te worden afgelegd (6 AP) en aansluitend maakt hij de balans op met z'n eigen "eindwaardering". Als iedereen dit heeft gedaan, is het spel ten einde.
--> Vraag: klopt het dus dat degene die de laatste 3-delige landfiche neerlegt twee keer een eindwaardering krijgt? Namelijk direct nadat hij de 6 AP uit die beurt heeft gebruikt én naderhand nog een keer (omdat iedereen nog een beurt krijgt)?
Java
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bartjes!
- Uitgever
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Bartjes!
- Uitgever
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Java
Dit is wel een heel oud bericht, maar dit weekend kwam het op tafel en ik heb het ook een paar keer over moeten lezen, want inderdaad...Bartjes heeft gelijk: dat staat er niet.
O enne, we spelen dat je alleen een paleisfeest mag geven als je met minimaal 1 andere speler in een stad staat . Ik lees nergens dat dat moet maar het leek ons logisch.
O enne, we spelen dat je alleen een paleisfeest mag geven als je met minimaal 1 andere speler in een stad staat . Ik lees nergens dat dat moet maar het leek ons logisch.