Ticket to Ride anniversary edition

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

AlliantieAJ
Burgemeester

Ticket to Ride anniversary edition

Bericht door AlliantieAJ »

De uitbreidingen van TtR (Africa, Nederland, India, etc.) moeten gespeel worden met de TtR en TtR Europe.

Heeft iemand enig idee of dit evengoed kan met de anniversary edition? Kwestie van grote van de kaarten en de aantallen ...

en kan TtR Marklin ook helemaal niet met deze uitbreidingen gespeeld worden? Wat is hierop het verschil?

Thx

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Ticket to Ride anniversary edition

Bericht door maxitaxi777 »

AlliantieAJ schreef: Heeft iemand enig idee of dit evengoed kan met de anniversary edition? Kwestie van grote van de kaarten en de aantallen ...
Grootte van de kaarten is het probleem niet, maar wel de grootte van de treintjes van je Anniversary Edition. Die zijn zo´n 50% groter dus passen eigenlijk niet netjes op het bord van een gewone TTR map.
AlliantieAJ
Burgemeester

maxitaxi777 schreef:
AlliantieAJ schreef: Heeft iemand enig idee of dit evengoed kan met de anniversary edition? Kwestie van grote van de kaarten en de aantallen ...
Grootte van de kaarten is het probleem niet, maar wel de grootte van de treintjes van je Anniversary Edition. Die zijn zo´n 50% groter dus passen eigenlijk niet netjes op het bord van een gewone TTR map.
Die kan ik dan toch van Marklin gebruiken? Ik heb ook nog van die transparante treintjes ...

Dus buiten de treintjes kan ik met de anniversary edition ook naadloos de uitbreidingen spelen?

En het deck van Marklin is vermoedelijk niet helemaal juist?
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

AlliantieAJ schreef:
maxitaxi777 schreef:
Die kan ik dan toch van Marklin gebruiken? Ik heb ook nog van die transparante treintjes ...

Dus buiten de treintjes kan ik met de anniversary edition ook naadloos de uitbreidingen spelen?

Had even niet goed begrepen dat je Marklin juist wel had. Ik weet niet meer uit mijn hoofd of het aantal treintjes daar ook 45 is (anders is het 40 en dat zou te weinig zijn). Het deck kaarten komt inderdaad niet overeen vanwege de +4-jokers. De passagierskaarten kun je er natuurlijk uithalen maar ik denk dat je daar beter het deck van TTR Anniversary kan gebruiken, die is sowieso standaard. Het ligt dan dus alleen nog aan de treintjes (als je genoeg setjes transparant hebt, werkt het ook), Halloween Freigther erbij kopen kan ook nog voor een extra (oranje) setje.
AlliantieAJ
Burgemeester

maxitaxi777 schreef:
AlliantieAJ schreef:
maxitaxi777 schreef:

Had even niet goed begrepen dat je Marklin juist wel had. Ik weet niet meer uit mijn hoofd of het aantal treintjes daar ook 45 is (anders is het 40 en dat zou te weinig zijn). Het deck kaarten komt inderdaad niet overeen vanwege de +4-jokers. De passagierskaarten kun je er natuurlijk uithalen maar ik denk dat je daar beter het deck van TTR Anniversary kan gebruiken, die is sowieso standaard. Het ligt dan dus alleen nog aan de treintjes (als je genoeg setjes transparant hebt, werkt het ook), Halloween Freigther erbij kopen kan ook nog voor een extra (oranje) setje.
Ah dat is fijn, dan kan ik met mijn anniversary ook de uitbreidingen spelen :) :thumbup: