Hoe was Ducosim?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
terjul
- Burgemeester
-
rife
- Professor Pimpel
Re: Hoe was Ducosim?
Ben ruim een jaar niet geweest. Dus wel weer top. Vond het relatief rustig maar dus wel prima.
Colt expres (roborally+dominion light) vond ik een aangename verrassing. Marco polo leuk maar chaotisch. ik ben erg benieuwd of de rollen het spel niet uit balans halen. Dobbelstenen als werkers inzetten kent intussen wel een hoop verschillende varianten...
Ik wacht nog even op de Friesche Velden die er helaas nog niet te zien was.
Wat de 2de hands stand betreft. Om het aanbod te vergroten zou je kunnen kiezen om iedereen spellen te kunnen laten inleveren maar voor niet-leden een hoger percentage.
Colt expres (roborally+dominion light) vond ik een aangename verrassing. Marco polo leuk maar chaotisch. ik ben erg benieuwd of de rollen het spel niet uit balans halen. Dobbelstenen als werkers inzetten kent intussen wel een hoop verschillende varianten...
Ik wacht nog even op de Friesche Velden die er helaas nog niet te zien was.
Wat de 2de hands stand betreft. Om het aanbod te vergroten zou je kunnen kiezen om iedereen spellen te kunnen laten inleveren maar voor niet-leden een hoger percentage.
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Wat hebben Dominion en Colt Express dan gemeenschappelijk? Behalve het feit dat ze allebei kaarten gebruiken.
-
Dirk_M
- Party Animal
Ik vond het een leuke beurs. Niet heel druk, maar een goede sfeer. We waren er maar een paar uurtjes, maar de beurs is op 5 minuutjes fietsen van huis en als Ducosim-lid is de toegang gratis, dus alle reden om te gaan.
Eindelijk een keer Splendor gespeeld bij een Ducosimtafel. Erg leuk spel. Ik snap dat het prijzen wint! Staat hoog op de want-list van mijn vriendin. Zeker ook omdat dit spel makkelijk te spelen is met mensen die af en toe een spel spelen.
Viceroy afgeleverd bij Xildur bij de WGG-stand en daar direct Daxu uitgelegd gekregen door onze nationaal kampioen(e) Carcassonne. Leuk en licht tweespelerspel met mooie artwork van Klemens Franz. Wel twee keer gruwelijk ingemaakt. Daarna nog een potje Cacao geprobeerd. Leuk familiespel, maar lijkt erg op een Zuidzee-variant van een zeker ander tegellegspel
Helaas geen tijd meer om Marco Polo en El Grande nog te proberen.
En ook geen tijd gehad voor de ALV van Ducosim. Jammer, want wel gaan is m.i. ook een blijk van waardering aan het bestuur voor al het werk dat ze doet.
En de juiste plek om (kritische) vragen te stellen over en mee te denken met het beleid en de begroting.
Tot slot nog snel een spelregelvraagje kunnen stellen aan Corné van Moorsel over het verdubbelen en splitsen van werkers in Samara.
Een korte maar geslaagde spelletjesmiddag.
Eindelijk een keer Splendor gespeeld bij een Ducosimtafel. Erg leuk spel. Ik snap dat het prijzen wint! Staat hoog op de want-list van mijn vriendin. Zeker ook omdat dit spel makkelijk te spelen is met mensen die af en toe een spel spelen.
Viceroy afgeleverd bij Xildur bij de WGG-stand en daar direct Daxu uitgelegd gekregen door onze nationaal kampioen(e) Carcassonne. Leuk en licht tweespelerspel met mooie artwork van Klemens Franz. Wel twee keer gruwelijk ingemaakt. Daarna nog een potje Cacao geprobeerd. Leuk familiespel, maar lijkt erg op een Zuidzee-variant van een zeker ander tegellegspel
Helaas geen tijd meer om Marco Polo en El Grande nog te proberen.
En ook geen tijd gehad voor de ALV van Ducosim. Jammer, want wel gaan is m.i. ook een blijk van waardering aan het bestuur voor al het werk dat ze doet.
Tot slot nog snel een spelregelvraagje kunnen stellen aan Corné van Moorsel over het verdubbelen en splitsen van werkers in Samara.
Een korte maar geslaagde spelletjesmiddag.
-
Antoi
- Hazelnoot Ridder
Ik vond het persoonlijk een vrij rustige beurs, maar ik kom pas voor de vierde keer waarvan twee keer met de veiling dus dat zegt misschien niet zo veel.
Opmerkelijk was dat we van M44Brigade die dag hadden besloten bij te houden hoeveel mensen we aan tafel kregen en op welk tijdstip. De eerste twee uur mochten we 1 persoon memoir'44 uitleggen
Gelukkig is het totaal snel opgelopen naar 17 personen, wat het toch weer goedmaakte.
Bij ons aan tafel een aantal nieuwe bezoekers (dus voor wie ducosim nieuw was), wat ik nog niet eerder heb meegemaakt.
Verder wel een hele leuke dag gehad en veel memoir gespeeld
(Stiekem nog een potje Splendor gespeeld toen de rest even druk bezig was en dat was ook geslaagd)
Ik kon ook gelijk mijn bestelling bij Thegamefreak ophalen en ging naar huis met Ticket to ride, Patch work en het gratis spelletje CHIZO rising.
Opmerkelijk was dat we van M44Brigade die dag hadden besloten bij te houden hoeveel mensen we aan tafel kregen en op welk tijdstip. De eerste twee uur mochten we 1 persoon memoir'44 uitleggen
Gelukkig is het totaal snel opgelopen naar 17 personen, wat het toch weer goedmaakte.
Bij ons aan tafel een aantal nieuwe bezoekers (dus voor wie ducosim nieuw was), wat ik nog niet eerder heb meegemaakt.
Verder wel een hele leuke dag gehad en veel memoir gespeeld
(Stiekem nog een potje Splendor gespeeld toen de rest even druk bezig was en dat was ook geslaagd)
Ik kon ook gelijk mijn bestelling bij Thegamefreak ophalen en ging naar huis met Ticket to ride, Patch work en het gratis spelletje CHIZO rising.
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
-
Dierik
- Erelid
Kijk, ik miste je al!Antoi schreef:Stiekem nog een potje Splendor gespeeld toen de rest even druk bezig was en dat was ook geslaagd)
-
rober
- Standaard moderator
terjul schreef:Het was heel leuk! Op één ding na... William... jij was er niet
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Antoi
- Hazelnoot Ridder
Ik heb je wel een paar keer in de verte gezienDierik schreef:Kijk, ik miste je al!Antoi schreef:Stiekem nog een potje Splendor gespeeld toen de rest even druk bezig was en dat was ook geslaagd)
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
-
terjul
- Burgemeester
Oeps... Rober, jou had ik ook gemistrober schreef:terjul schreef:Het was heel leuk! Op één ding na... William... jij was er niet:'(
-
rober
- Standaard moderator
Haha. Goed zo. Spellen kopen als compensatiegedrag.terjul schreef:Oeps... Rober, jou had ik ook gemistrober schreef:terjul schreef:Het was heel leuk! Op één ding na... William... jij was er niet:'(
Maar gelukkig heb je Xander geregeld om je taken waar te nemen. Wij hebben bij hem Daxu gespeeld. Het spel beviel me zo goed dat ik het meteen aangeschaft heb.
Ga zo door. Ik blijf nog iets vaker weg dan.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
rife
- Professor Pimpel
Uit je deck kies je een deel van de kaarten en dat deck zal vervuild raken met kogel kaarten.ditterio schreef:Wat hebben Dominion en Colt Express dan gemeenschappelijk? Behalve het feit dat ze allebei kaarten gebruiken.
Dit dwingt je om beurten op te offeren voor extra kaarten.
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.