Ik heb een goedkope editie van Spiel gehad, en dat zit zo: ik kwam er toevallig via een draadje op Boardgamegeek achter dat een paar Magic-kaarten die ik nog op zolder had liggen (ik ben in 2000/2001 met Magic gestopt, heb toen mijn dure kaarten verkocht maar heb wel het nodige bewaard) tegenwoordig best wat geld waard zijn. Recent op internet zag ik nog een inkoopprijs van 40 euro per kaart. En ik had er vier... Dat leek me een aardig zakcentje.
Dus ik ging langs zo'n standje met 2e-hands Magic kaarten om ze te verkopen. Ik dacht eerst dat die jongen zei "140 euro" dus ik dacht, nou dat is bijna het bedrag wat ik m'n hoofd had dus dat is prima. Maar ik had hem niet goed verstaan. Hij had TWEEhonderdveertig gezegd
Van dat geld heb ik dus al mijn aankopen gedaan en had ik zelfs nog wat over voor een deel van de hotelrekening. Hopelijk stijgen de prijzen van sommige andere Magic-kaarten uit mijn tijd het komende jaar nog wat, want op deze manier wil ik wel vaker naar Spiel.
Ik heb aardig wat spellen gespeeld (waaronder een paar 's avonds in het hotel), en het merendeel daarvan was heel leuk (waardering 7-8). Dat is wel eens anders geweest - meestal zijn er toch wel wat spellen die minder zijn dan je er van verwacht - dus ook wat dat betreft een zeer geslaagde trip dit jaar.
Isle of Skye - leuk
The King is dead - erg leuk
7 Wonders: Duel - leuk
Between two Cities - leuk
The Bloody Inn - redelijk
Treasure Hunter - erg matig
CVlizations - redelijk
Tides of Time - leuk
Codenames - leuk
Celestia - leuk
Shakespeare - leuk
Steam Time - leuk
Simurgh - leuk
Signorie - leuk
(Ik zal eens zien of ik in de komende dagen nog zin krijg om er meer over te schrijven... wil nu verder met uitpakken haha)
Gekocht: Mistfall + uitbr. (Kickstarter pick-up), The King is dead, Welcome to the Dungeon, Simurgh, Dominion: Abenteuer, Concordia: Salsa en Concordia: Brittanica/Germania, 7 Wonders Duel.
Between two cities wou ik ook nog kopen, maar die was op vrijdagmiddag nog steeds niet aangekomen.